נבחרת ישראל מתכוננת בימים אלה בהונגריה לקראת המשחק "הביתי" שלה ביום חמישי (21:45) מול צרפת במסגרת דרג 1 של ליגת האומות, ואחריו היא תצא למשחק חוץ אצל איטליה (שני, 21:45), ומקווה להשיג נקודות ראשונות בקמפיין.
מי שחזר לסגל של הכחולים-לבנים, לראשונה מאז יוני 2023, הוא דולב חזיזה, שחזר לאחרונה להרשים במדי מכבי חיפה אחרי שרק עתה הצליח לחזור מפציעה שספג אי שם לקראת סיום עונת 2022/23.
דולב חזיזה מדבר לקראת המשחק של ישראל מול צרפת
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
שחקן הכנף בן ה-29 דיבר היום (שלישי) באימון הנבחרת על חזרתו למדים הלאומיים: "אחרי שנה, זה מרגש לחזור ללבוש את המדים של הנבחרת. זה רגע מאוד מיוחד עבורי אחרי כל השנה שעברתי, אחרי הפציעה הקשה. תמיד חשוב להיות חלק מנבחרת ישראל וזה תמיד מעמד שמקנה לך איזו מחויבות ואיזשהו כבוד, בטח אחרי השנה הקשה שאנחנו עברנו. ללבוש את החולצה עם הסמל המיוחד הזה, זה אושר בשבילי".
"אחרי שאתה עובר פציעה כזו קשה, יש הרבה פעמים כאבים שמופיעים במקומות אחרים, לאו דווקא רק בפציעה עצמה", המשיך חזיזה. "אנשים לא באמת יודעים מה אתה עובר מאחורי הקלעים. בזימון הקודם דיברתי עם רן והוא אמר לי שמאוד חשוב לו שאני אגיע ושהוא רוצה תמיד שאני יהיה בנחרת כל עוד אני בריא ויכול. בפעם הקודמת לא הרגשתי שזה הזמן כי באמת היו לי כאבים חזקים ולא חשבתי שאני יכול לתרום לנבחרת. הפעם זה כאבים שאני יכול להתמודד איתם, ואני רוצה להיות חלק משמעותי".
על לחזור דווקא מול סגנית אלופת העולם צרפת: "שיחקתי בכמה משחקים גדולים בקריירה, גם בליגת האלופות, ואני חושב שהדרך הכי טובה לעשות את זה היא להאמין שאפשר לשחק כדורגל טוב, לאו דווקא לחשוב על התוצאה בסוף. לשחק כדורגל טוב, כדורגל חיובי, שבסוף המשחק כל אחד מסתכל על עצמו ואומר 'אני נתתי את ה-100 אחוז שלי, הרגשתי שהייתי טוב, הרגשתי שהיינו שם אחד בשביל השני'. אני מאמין שהתוצאה יכולה להיות טובה. המשחק מתחיל ב-0:0 ואנחנו נעשה הכל כדי לנצח".
על היכולת המעודדת בהפסדים לבלגיה (3:1) ואיטליה (2:1): "אני לא הייתי פה, אבל תמכתי מהטלוויזיה ומאוד נהניתי לראות את הנבחרת. היו לנו קצת נפילות שזה לגיטימי לנבחרת חדשה, ואני חושב שהראנו הרבה צדדים שמאוד אהבתי ולא היו בעבר. אם נמשיך ברמה הזו, יהיו עוד הרבה משחקים טובים".
על 2,000 הישראלים שיגיעו למשחק בהונגריה: "זה מאוד מאוד מרגש, בטח כשהמשחק יום לפני יום כיפור. אני מקווה שנעניק להם קצת רגעי נחת, לא רק ל-2,000 שמגיעים אלא לכל אזרחי ישראל. אני בטוח שנתמודד כמו שצריך".