עוד קיץ קשה עבר על בית"ר ירושלים. בשנה שעברה עצם קיומה של הקבוצה הוטל בספק, והפעם היא הייתה עסוקה בעונש שהטיל עליה בית הדין המשמעתי בעקבות פריצת האוהדים למגרש בסיום גמר גביע המדינה. בינתיים היא עברה גם טלטלה מקצועית עם עזיבה של מספר שחקנים משמעותיים, אלא שהבעלים ברק אברמוב הצליח שוב לבנות קבוצה חדשה תוך כדי תנועה.
ההתחלה הייתה כאמור לא קלה: לקבוצה הופחתו ארבע נקודות ליגה, המפציצים יון ניקולאסקו ודנילו אספרייה עזבו, טרזייה תומא עשה שביתה איטלקית, ירדן שועה נגרע מהסגל למשחק אחד בגלל קשיים במו"מ הכספי, ובמשחק הליגה הראשון נגד הפועל חיפה, שנערך בבלומפילד בגלל עונש רדיוס, יוסי אבוקסיס עלה עם חצי הרכב ונאלץ לפתוח עם החלוץ נהוראי דבוש שרק עלה מהנוער.
5 צפייה בגלריה
מכבי ת"א בית"ר ירושלים חצי גמר הגביע אברמוב והשחקנים
מכבי ת"א בית"ר ירושלים חצי גמר הגביע אברמוב והשחקנים
אברמוב. בנה קבוצה חדשה
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
במחזור השני, נגד מ.ס אשדוד, הכל כבר נראה אחרת עם שחקני הרכש החדשים. אברמוב ואבוקסיס החליטו לא לצרף שחקנים בינוניים, ויחד עם המנכ"ל כפיר אדרי הם הביאו תריסר שחקנים חדשים. שכר השחקנים גדל ב-60 אחוז, מ-12.5 מיליון שקל בעונה שעברה ל-20 מיליון - התקציב הרביעי בגודלו בליגה, יחד עם הפועל ת"א. תקציב הקבוצה עומד על 53 מיליון שקל, אבל הוא כולל החזר חובות של 16 מיליון, כך שבעונה הבאה ניתן יהיה כבר להעמיד תקציב גבוה במטרה לדגדג את הגדולות.

הקפטן קיצץ ונשאר

בשלב הראשון של שיקום מה שנותר מהעונה שעברה, אבוקסיס חתם על חוזה חדש בגובה 70 אלף שקל נטו לחודש (200 אלף דולר בעונה), ובכך הפך למאמן בעל השכר השני בגובהו בליגה אחרי רובי קין של מכבי ת"א. מסאי דגו, לשם השוואה, מקבל 40 אלף שקל במכבי חיפה.
אחר כך מילאו את הסגל עם שחקנים כמו יובל אשכנזי, אמיר ברקוביץ', גידי קאניוק וטימוטי מוזי, ובהמשך הגיע בהדרגה החיזוק האיכותי. זה התחיל עם הצירוף של דור מיכה מהפועל באר-שבע, כשנקבע כי אברמוב ישלם לו 170 אלף אירו ובאר-שבע תשלים את שכרו בעוד 90 אלף אירו. השלב הבא היה סיום הסאגה מול שועה, שרצה לעזוב אבל אחרי שהבין שאין לו ביקוש והוא נשאר בבית וגן, חזר לשולחן המו"מ. שכרו שודרג מ-170 ל-235 אלף אירו, ובכך הפך לשחקן הישראלי המשתכר ביותר בבית וגן.
5 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
המשתכר הישראלי הבכיר. שועה
(צילום: עוז מועלם )
בגזרת ההגנה, בית"ר החתימה את הבלם אדי גוטליב בשכר שנתי של 85 אלף אירו, והשאירה את אוראל דגני, שכבר היה סגור בהפועל חיפה, עם שכר זהה לעונה שעברה (150 אלף אירו). גם הקפטן אופיר קריאף היה אמור לעזוב, אבל הוא נשאר בסופו של דבר אחרי שקיצץ יותר מ-40 אחוז משכרו, מ-150 אלף אירו שקיבל בעידן משה חוגג ל-85 אלף. לחוליה האחורית הצטרפו גם המגן בן ביטון והבלם אורי דהן שהושאל לעונה נוספת ממכבי חיפה.
יחד עם זאת, אבוקסיס יודע שההגנה שלו לא שודרגה לעומת העונה שעברה, אף שהייתה הסופגת הגדולה ביותר בליגת העל יחד עם מכבי נתניה. בבית"ר רוצים את המגן הימני זוהר זסנו, אבל זה יקרה רק אם הוא יאריך את החוזה שלו באשדוד וכרגע לא ברור אם הוא רוצה בכך. גם אילון אלמוג היה מועמד להצטרף בהשאלה, אבל בסוף הוחלט לרדת ממנו ולנסות למצוא קשר ימני זר.
5 צפייה בגלריה
קריאף מול אשדוד
קריאף מול אשדוד
קיצץ ונשאר. קריאף
(צילום: עוז מועלם)

שני שוברי שוויון

אחרי ההפסד במשחק הראשון להפועל חיפה, התחייב אבוקסיס כי ממש בקרוב ינחתו שחקנים חדשים בירושלים. אברמוב פתח את פנקס הצ'קים והמנכ"ל אדרי הנחית את הקשר המונטנגרי דני הוצ'קו, שהגיע מפאפוס הקפריסאית, אבל נראה כי שני הזרים האחרונים שהגיעו, עוד לפני הקשר הנוסף שבדרך, אמורים להיות שוברי שוויון. איסמעילה סורו, ששיחק אצל אברמוב ואבוקסיס בבני-יהודה לפני שנמכר לסלטיק הסקוטית ב-2.5 מיליון אירו, כבר היה בדרך להשאלה לוולנסיין מהליגה הצרפתית השנייה, אבל הוא התעקש להגיע לבית"ר והפך למשתכר הגבוה ביותר העונה בבית וגן, ואולי גם לשחקן החשוב ביותר בקבוצה.
עוד החתמה שנראית כבינגו היא של חלוץ נבחרת קוסטה ריקה, מיירון ג'ורג', שהגיע מפו מליגת המשנה בצרפת וכבש צמד במשחק הבכורה שלו נגד אשדוד. ואסור לשכוח את מי שנשאר: השוער הפורטוגלי מיגל סילבה, החלוץ הניגרי פרד פריידיי שהיה בורג משמעותי בזכייה בגביע המדינה, וגרגורי מורוזוב שהפך לאחד המגינים השמאליים הטובים בארץ ומועמד לנבחרת ישראל.