בכר: אני לא מפחד מכלום, זאת הייתה המטרה
(באדיבות ONE)
מכבי חיפה היא אחת הקבוצות הפחות מוכרות, לפחות לחובבי הכדורגל בעולם, שהשתתפה אתמול (חמישי) בהגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות. רק שסטורי אחד שהעלה עומר אצילי - הפך אותו ואת קבוצתו - כנראה מבלי שהתכוון - לסיפור גדול ברחבי היבשת.
סיקור הגרלת מכבי חיפה בצ'מפיונס
חיפה הוגרלה, כזכור, לבית אחד עם פ.ס.ז', יובנטוס ובנפיקה - ושחקני חיפה, כצפוי, התמוגגו מההגרלה האטרקטיבית, שתביא ארצה, בין השאר, את לאו מסי, ניימאר וקיליאן אמבאפה. רגע אחרי שהכדורים נשלפו, אצילי כבר ביקש מראש שמסי וניימאר יחליפו איתם חולצות, כשחיפה תפגוש את פ.ס.ז'. "חולצות בשבילנו", כתב אצילי, שהעלה תמונה שלו ושל דולב חזיזה ותייג את מסי וניימאר.
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
סטורי שהפך לשיחת היום. אצילי
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
הסטורי שהעלה אצילי
(צילום: מתוך האינסטגרם)
אפילו בברזיל התייחסו ל"בקשה" של אצילי
ברחבי אירופה הסטורי הזה (שאחר כך נמחק) הפך לאייטם של ממש. ולא רק באירופה, גם בברזיל הסטורי הזה עלה לכותרות. "כמו אחרוני המעריצים", נכתב על אצילי וחזיזה ברשת. ב"טוטומרקאטו" האיטלקי ציינו: "שחקני מכבי חיפה המשוגעים" שביקשו 'בקשה חריגה'". בצרפת תהו: "זה אמיתי?".
ויש כמובן לא מעט שחקנים שלא שמעו על מכבי חיפה לפני ההגרלה. סרחיו אגוארו, למשל, שהתפלא לשמוע את שמה של אלופת ישראל בהגרלה. "מי זאת מכבי חיפה? אני לא ממש יודע, אבל נצטרך לראות אותה ולגלות", אמר אגוארו כשהתבקש על ידי עוקביו לנתח את היריבה של פ.ס.ז'.
הבתים של ליגת האלופות, עונת 2022/23
ויש מי שמתעלם לחלוטין מקיומה של מכבי חיפה: תחנת הטלוויזיה הקטארית "BeIN Sports" החליטה "למחוק" את האלופה הישראלית מההגרלה. מטעמים פוליטיים כמובן. כשהציגה את הבית אליו הוגרלה ציינה רק שלוש קבוצות במקום ארבע.
מכבי חיפה "נמחקה" מההגרלה

"לא הגענו לליגת האלופות כדי להתבזות"

לא רק אצילי וחזיזה מחכים לבואה של פ.ס.ז', גם אוהדי חיפה בטירוף של ממש והצפי הוא שכל המנויים לליגת האלופות שיוצאו למכירה ירכשו. בחיפה הבהירו כי הם לא יגיעו "להחתים כרטיס" ולספוג תבוסות נגד הקבוצות שנחשבות לאריות היבשת. גורם במועדון אמר: "לא הגענו לליגת האלופות כדי להתבזות. נבוא לכל משחק לתת 200 אחוז, לייצג בכבוד את מכבי חיפה וישראל וניתן פייט לכל קבוצה, בבית שלנו, עם הקהל הביתי - השמיים הם הגבול".
בעניין אחר: ברק בכר מאוד חושש מהמשחק בשבת (20:00) מול מכבי נתניה בליגת העל. חיפה מגיעה בשכרון חושים ומעט עייפה מהמשחק הקשה שהיה לקבוצה בבלגרד מול הכוכב האדום. נתניה, מנגד, הרשימה עם 1:4 על בית"ר ירושלים.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
חושש מנתניה. בכר
(צילום: AP)
בכר שוחח אתמול עם שחקניו והבהיר להם שהליגה "היא הלחם והחמאה שלנו". המאמן ביקש להתרכז במשחק מול נתניה ולהגיע בשיא הדריכות והמוכנות. בכר צפוי לבצע רוטציה בהרכב כאשר מספר שחקנים יזכו למנוחה. בהגנה צפוי עופרי ארד להחליף את בוגדן פלאניץ', כאשר עומר אצילי וניקיטה רוקאביצה אמורים לעלות ב-11.