מכבי ת"א הייתה ממובילת המועדונים שדרשו לאשר רישום שישה זרים בליגה, אך את העונה הנוכחית היא תעביר עם חמישה בלבד, לפחות עד ינואר. למרות הניסיונות הרבים במהלך הקיץ, היא לא הצליחה למלא את מכסת הזרים - מטרה שנחשבת בסיסית ומתבקשת למועדון בסדר גודל הזה.
ולדאן איביץ' הצהיר בריאיונות האחרונים שלו שיצטרפו שניים או שלושה שחקנים, אבל זה לא קרה. מכבי ת"א סגרה אתמול את חלון ההעברות כשהאס היחיד שהגיע ברגע האחרון הוא יונתן כהן - שחקן מוכח, אין ספק - אך כזה שבילה את העונה הקודמת בישיבה ממושכת על הספסל של פיזה מליגת המשנה באיטליה, ורוב הסיכויים שייקח לו זמן לחזור לכושר משחק וליכולת המוכרת שלו.
3 צפייה בגלריה
יונתן כהן
יונתן כהן
ייקח לו זמן לחזור לכושר. יונתן כהן
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)
3 צפייה בגלריה
 דריק לוקאסן
 דריק לוקאסן
הגיע רק לקראת סוף החלון. לוקאסן מוצג במכבי ת"א
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)
העובדה שמכבי ת"א לא הצליחה למלא את מכסת הזרים מעלה סימני שאלה רבים, בעיקר לאור הקיץ המקביל במכבי חיפה. שם הצליחו להחתים זרים איכותיים כבר בפתיחת חלון ההעברות - פרנצדי פיירו, דניאל סונדגרן ופייר קורנו. מיד אחרי העלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות, ובזמן שמכבי ת"א התקשתה למצוא בלם זר, המנהל המקצועי של הירוקים גל אלברמן מצא תחליף מיידי לבוגדן פלאניץ', שעזב לדובאי מעכשיו לעכשיו, ואפילו שניים - דילן בטובינסיקה ועבדולאי סק. במכבי ת"א החתימו בסופו של דבר כמעט ברגע האחרון את דריק לוקאסן, אחרי חיפושים ממושכים ומתישים.
בזמן שקבוצתו של איביץ' חיפשה במוצהר שחקנים זרים לחלק ההתקפי, כנף או חלוץ, היא איבדה שחקן זר שנתן עונה נהדרת. סטיפה פריצה, מלך השערים שלה בעונה הקודמת, הביך את המועדון כשעזב ללא רשות ועל דעת עצמו לבלגיה, כשהבין כי מספר הדקות שלו יצטמצם משמעותית לאור העומס בהתקפה לצד ערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ'.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
גולדהאר שילם הרבה כדי להחזיר אותו. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
בסופו של דבר, השחקנים שמכבי החתימה הגיעו בזכות הפנקס הפתוח של מיץ' גולדהאר. ערן זהבי רצה לחזור לישראל וכך גם ניר ביטון, לדור פרץ לא היו הצעות רציניות בחו"ל ויונתן כהן לא הצליח באיטליה. אין ספק שהבעלים פתח את הארנק כדי להחזיר אותם ולא חסך כסף כדי לבנות סגל חזק, שיכול וצריך להיאבק על האליפות מול מכבי חיפה. מצד שני, ברור גם שמאחורי הקלעים לא נעשתה מספיק עבודה באיתור שחקנים אחרים ובמילוי המשבצות החסרות. מכבי ת"א הלכה בעיקר על מה שהיא מכירה, וזה מעיד משהו על היכולת הנוכחית שלה למצוא בשוק הזר שחקנים ראויים ולשכנע אותם להגיע לישראל.
גם ההתנהלות עם אוסקר גלוך, כמו עם דור פרץ או אלי דסה בעבר, לא הייתה נכונה. היהלום של הקבוצה שכל המדינה מדברת עליו, שעלה מהנוער לקראת סוף העונה שעברה, יכול לנהל מגעים כשחקן חופשי מיד אחרי המונדיאליטו בקיץ הבא, ובכל מקרה המטרה של נציגיו היא להוציא אותו מהארץ כבר בינואר.