גורמים בכירים בוועדה המקצועית לוחצים מאחורי הקלעים למנות מאמן חדש לנבחרת הצעירה. בקרוב גיא לוזון יוזמן להתאחדות הכדורגל כדי לסכם את אחד הקמפיין הגרועים בהיסטוריה של נבחרת ישראלית כלשהי.
לוזון סיים את מוקדמות יורו 2025 במקום האחרון עם אחד המאזנים החלשים באירופה, כאשר רק שלוש נבחרות מבין 50 המשתתפות השיגו מספר נקודות נמוך מזה של הנבחרת הישראלית - ארמניה, סן מרינו ומלטה.
2 צפייה בגלריה
לוזון
לוזון
גיא לוזון
(צילום: EFA)
ההפסד אמש (חמישי) 1:0 לבולגריה, הותיר את הנבחרת הצעירה עם שלוש נקודות בלבד (עשרה אחוזי הצלחה) ועם מאזן שערים 17:5 - הנתונים גרועים ביותר שהשיגה ישראל מאז ההצטרפות לאירופה לפני 32 שנה.
מבט על יתר הבתים, כאמור, רק מציג את גודל הכישלון של נבחרת ישראל: גיברלטר ואנדורה השיגו שלוש נקודות בדיוק כמו ישראל, רק שלוש נבחרות השיגו מספר נקודות נמוך מזה של ישראל מתוך: ארמניה עם שתי נקודות, יחד עם אפס נקודות של של סן מרינו ומלטה. גם צפון מקדוניה, קזחסטן, מולדובה, לוקסמבורג, בלארוס וקפריסין השיגו יותר נקודות מישראל.
2 צפייה בגלריה
גיא לוזון
גיא לוזון
נתונים מביכים. גיא לוזון
(צילום: אתר ההתאחדות)
לוזון מחזיק בחוזה עד חודש אוגוסט, עשרה חודשים בהם לנבחרת הצעירה אין משימות למעט משחקי ידידות במרץ, כשבהתאחדות הבהירו כי לזכותו של לוזון עומדת ההעפלה לחצי גמר היורו בקיץ שעבר וכן ההגעה למשחקים האולימפיים בפריז. מצד שני, שחקנים רבים מאותה נבחרת עלו לנבחרת הבוגרת, ושחקנים כמו ניב יהושוע וליאור קאסה שיחקו בנבחרת הנוער. "למרות הנסיבות, מדובר בקמפיין מביך. היו ללוזון שחקנים איכותיים כמו סתיו למקין, עדי יונה, ניב אליאסי, עידו טוקלומטי, אלעד מדמון ואחרים. זה לא יכול לעבור לסדר היום", אמרו גורמים בהתאחדות. "מדובר בבית שאסטוניה השיגה בו שבע נקודות, אנחנו אחת הנבחרות החלשות באירופה. אין מאמן שהיה שורד קמפיין כזה עוד יום אחד בתפקיד".
נראה שרק התפטרות של גיא לוזון תוביל לעזיבתו המיידית. ספק רב אם בהתאחדות יצליחו לפטר אותו כבר עכשיו, שכן במקרה כזה יצטרכו לשלם לו פיצוי.