למעלה מ-3,000 ימים שאוהדי הפועל ת"א לא חוו ניצחון בדרבי התל-אביבי, תשע עונות בהן ההגמוניה בעיר צהובה. הערב (שלישי, 20:30), במסגרת המחזור הרביעי בליגת העל, יתקיים הדרבי הראשון של העונה עם שני מאמנים חדשים על הקווים, כשלפחות בצד האדום מקווים למגמה חדשה גם ביחסי הכוחות.
800 אנשי אבטחה ושוטרים יאבטחו את האירוע, כולל גידור מיוחד בסביבת האצטדיון ביפו, ואזורי חיץ שהוכנו מראש. למרות ההחלטה של מכבי ת"א למשוך בסופו של דבר את הכרטיסים שהוקצו לאוהדיה והאישור לאכלס את שערים 4-5 בנשים וילדים (אדומים), שערים 10,13 יישארו סגורים - החלטה שגורמת לאובדן הכנסה של כמיליון שקלים.
1 צפייה בגלריה
דרבי ראשון על הקווים. ולקאניס וקין
דרבי ראשון על הקווים. ולקאניס וקין
דרבי ראשון על הקווים. ולקאניס וקין
(צילומים: עוז מועלם, טל שחר)
בהפועל, כמו גם במכבי, מקווים שלא לסיים את הדרבי עם זימון לבית הדין המשמעתי, שעלול לסכן אותן בהורדת נקודות. בשני המועדונים הקדישו חלק מההכנות למשחק לשיחות עם נציגי האוהדים, בתקווה שלא ינקטו בפעולות שייפגעו לדבריהם בקבוצות.
יו"ר קבוצת הניהול החדשה של האדומים, האמריקני דיוויד מינצברג, יגיע לראשונה למשחק ליגה של הקבוצה. המאמן מייקל ולקאניס צפוי לפתוח במערך התקפי שיכלול את מאוויס צ'יבוטה, הישאם לאיוס ואלן אוז'בולט, כשמי שצפוי לפתוח על חשבונו של אל-ים קנצפלוסקי המורחק הוא עומרי אלטמן, שישחק בתפקיד הטבעי שלו אחרי שפתח בבאר-שבע בכנף והתקשה. אור ישראלוב קיים אימון מלא אמש.
מייקל ולקאניס ודן אייבנדר לפני הדרבי
(צילום: באדיבות ONE)
רובי קין לקראת הדרבי התל אביבי
(צילום: באדיבות ONE)
"לא לנצח דרבי יותר מ-3,000 ימים, זה זמן ארוך, אבל מה שהיה בעבר נשאר שם ואנחנו מסתכלים על מה שלפנינו", הסביר המאמן ולקאניס, שלא הפסיד בשלושת משחקיו בליגה. "דרבי הוא גמר גביע לכל דבר וזה דורש מאיתנו יכולת מנטאלית גבוהה והרבה ריכוז.
גם במכבי ת"א קיימו במוצאי יום הכיפורים את האימון המסכם לקראת הדרבי, כשבכל הנוגע להרכב, המאמן רובי קין מתלבט בין יונתן כהן ואושר דוידה, שישחק לראשונה מול הקהל של הפועל. "שיחקתי בדרבים של לונדון, ליברפול וגלזגו ואני נרגש מאוד לקראת הדרבי של ת"א", אמר המאמן האירי לקראת הקרב העירוני הראשון שלו בעיר הגדולה. "דרבי זה משחק מרגש ומיוחד, שמצפים ומחכים לו. אנחנו משחקים כדורגל בשביל רגעים כמו הדרבי. שמעתי הרבה על הדרבי של ת"א ואני מחכה לו".