בבית"ר ירושלים הגישו היום (חמישי) תביעה בסך 800 אלף שקל נגד טרזי תומא בגין מה שהם מכנים "הפרה יסודית וסיום הסכם עבודה ללא סיבה מוצדקת". במסגרת התביעה שהוגשה למוסדות פיפ"א, דורשת הקבוצה גם להתיר את ההסכם עם הקשר.
בכתב התביעה צוין כי "ב-5 בספטמבר 2022 המועדון והשחקן ערכו הסכם עבודה, על פיו השחקן ישחק עבור המועדון במהלך עונות המשחקים 2022/23 ו-2023/24. להפתעת המועדון, החל מתחילת עונת המשחקים 2023/24, השחקן הפגין שוב ושוב התנהגות לא הולמת ולא מקצועית, וסירב לציית לחובות יסוד שלו על פי הסכם העבודה. לדוגמה, השחקן סירב להגיע לישראל על מנת להשתתף בעונת המשחקים 2023/24 ולא הגיע לאימון קדם העונה בתאריך ה-20 ביוני. בסופו של דבר הוא הקשר רק ב-7 ביולי.
1 צפייה בגלריה
תומא
תומא
"התנהגות לא הולמת ולא מקצועית". תומא
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במהלך התקופה, צוין בתביעה, ש"כל מאמצי המועדון להגיע לשחקן על מנת להבהיר את הנושא כשלו, ונראה היה שלשחקן אין כוונה למלא אחר דרישות המועדון, אלא להימנע מהתחייבויותיו על פי הסכם העבודה. בעקבות האמור לעיל, השחקן גם נעדר שוב ושוב או איחר לפעילות שוטפת של המועדון והאימונים. יתר על כן, ב-4 בספטמבר 2023, הוא לא הופיע ולא השתתף במשחק רשמי של המועדון מול מ.ס אשדוד – התנהגות בלתי הולמת של השחקן הנ"ל, המהווה הפרה בוטה של התחייבויותיו.
"על פי הסכם העבודה, הדבר לא עבר ללא השלכות, כפי שהופיע בפני ועדת המשמעת של המועדון פעמיים במהלך תקופה של חודש אחד בלבד, שם נקנס בסכום כולל של 42 אלף שקלים, הכל בהתאם להסכם העבודה והמשמעת שלתקנון ההתאחדות לכדורגל בישראל. יש להדגיש שהשחקן משחק בעמדת הקשר המרכזי, אולי העמדה בעלת התפקיד הכי חשוב על המגרש, ולכן הוא שחקן מפתח של המועדון, עם פוטנציאל מקצועי אדיר (ולכן הוא השחקן בעל השכר הגבוה ביותר של המועדון).
עוד טוענים בבית"ר בכתב התביעה כי ההתנהגות הלא מקצועית של השחקן הפכה לשיטתית. "הקשר הביע שוב ושוב בפני הנהלת המועדון את רצונו לעזוב את המועדון, לאלתר, למועדון כדורגל אחר. השחקן ואשתו הודו במפורש שהשחקן קיבל את החלטתו להפסיק את העסקתו במועדון, ובמסגרת האמור עשה (ועדיין עושה) כל שביכולתו להתיש את הנהלת המועדון ולאלץ אותה לסיים את העסקתו של השחקן בה. זאת מאחר שההמועדון סירב להעביר את השחקן ודרש ממנו לציית להסכם ההעסקה.
במסגרת התביעה טוענת בית"ר ירושלים, כאמור, כי התנהגות השחקן פסולה ומהווה הפרה בוטה של הסכם העבודה., וכי הפרה יסודית שכזאת "מהווה עילה להפסקת עבודתו לאלתר ולקבל פיצוי מוסכם מהשחקן, בסך של 807 אלף שקל".