לאחר ההפסד הביתי להפועל ירושלים אמש (שבת) והביקורת הגלויה שהעביר על המועדון והקהל, כוכב מכבי ת"א המשיך בדברי התוכחה: "כל אחד צריך להסתכל במראה ולקחת אחריות מלמעלה ועד למטה".
זהבי הסביר את כוונתו: "אני רוצה שהמועדון הזה יקום על הרגליים, יהיה חזק וכל אחד יקח את האחריות שצריך לקחת. אם זה אנחנו השחקנים ועד לההנהלה וצוות האימון, כולל הקהל. כל אחד צריך לתת מעצמו יותר. אני חושב שבסיטואציות מסוימות אנחנו לא מאמינים בעצמנו ואנחנו רוצים יותר מידי. אנחנו לא מאמינים בדרך שלנו, בשקט שלנו. אני רואה אנשים מאוד לא שקטים וחבל כי יש לנו היכולות לעשות את זה, ננסה להשתפר".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
עוד הוסיף: "אני פה חצי שנה, אבל יש פה שחקנים גם שנתיים ושלוש שכל חצי שנה מחליפים להם מאמן. זו סיטואציה לא פשוטה וצריכים לתקן את זה, ליצור איזון במועדון ולמצוא דרך שהולכים בה".
הכוכב בחר להגן על מאמנו, שנמצא גם הוא תחת ביקורת: "אייטור קראנקה נמצא בסיטואציה לא פשוטה, הגיע באמצע העונה לסיטואציה לא פשוטה, לעשות שינויים ולהכיר את הסגל. הוא מנסה שיטה ורואה ששחקנים לא מתאימים לשיטה, זה לא פשוט גם למאמן וקשה לשפוט גם אותו, אבל קשה גם לשפוט את השחקנים"
זהבי היה זה שעוד ניסה להחזיר את השחקנים לדשא אחרי ההפסד נגד הפועל ירושלים ללכת לכיוון האוהדים, אולם חלקם סירב: "ניסיתי בהתחלה להחזיר את השחקנים לדשא. לא ראיתי שהם יורדים כי הייתי עסוק בעצמי ומאוד מאוד מאוכזב. אני יכול להבין את אכזבת השחקנים, לנו כאן על המגרש ולקהל ביציע יש את אותה מטרה, נתנו הכל. זה לא המשחק הראשון שיש פה בוז בבלומפילד. אני לא אוהב לשמוע את זה אבל יכול להבין את זה".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי אנריק סאבוריט
ערן זהבי אנריק סאבוריט
העביר ביקורת גם על חבריו. ערן זהבי אנריק סאבוריט
(צילום: עוז מועלם )
אז מה קורה במשחקי הבית? "לא יודע כמה פעמים נקלענו לפיגור בליגה. הפכנו מול אום אל פאחם, אבל אנחנו נכנסים פה ללחץ בבלומפילד. הסיטואציה לא פשוטה, במקום להיכנס למשחק ולהכניס את הקהל לאטרף איתנו אנחנו כולנו שוקעים כולל הקהל לצערי, גם השחקנים וגם הצוות כולם צריכים אנרגיות טובות יותר של אמונה עצמית".
זהבי גם ביקר את חבריו לקבוצה: "יש פה שחקנים טובים שיכולים לתת גם יותר, אנחנו לא מצליחים למצות את הפוטנציאל שלנו כקבוצה אני חושב, אני לא מפנה אצבע מאשימה שלא יתברר או יתפרש מזה, אני שוב אומר - כולנו צריכים להשתפר בכל דבר הכי קטן, נשתדל לעשות את זה עד סוף העונה. יש לנו חצי גמר גביע ולא הולכים להרים ידיים עכשיו.
שחקן ההתקפה התייחס גם לעזיבת גלוך: "היה שחקן משמעותי, אין ספק. איבדנו שחקן מאוד משמעותי וגם צוות אימון חדש שלוקח לו זמן להתאקלם וזה מובן, זה לא פשוט להגיע לישראל ולמצוא קבוצה חדשה. אם אשים אותך בצוות חדש ללמוד 30 שמות יקח לך שבוע-שבועיים. אז להכיר את היכולות שלהם ולהתאקלם זה לא כזה פשוט, אז אנחנו משלמים מחיר על דברים שקורים אבל לא מסירים מעצמנו השחקנים אחריות".
על עתידו במועדון, הוא היה מוכן לדבר רק על שנת החוזה הנוכחית, למרות שהוא מחזיק בחוזה גם לעונה הבאה. "אני פה במכבי ת"א עד סוף העונה, יש לי חוזה ובטח שלא אעזוב את המועדון במצב שלו כיום. יש לי אחריות מאוד גדולה", על סאגת הנבחרת: "אני את הדברים שלי לא מנהל בתקשורת אלא כמה שיותר בשקט ונכון. כשיגיע זמן נבחרת ואצטרך לדבר אז אדבר כרגע אין מה להגיד יותר מידי".