תשעה ימים לפני חזרתה הצפויה של ליגת העל, הבעלים של בית"ר ירושלים, ברק אברמוב, שוב מאיים לא להתייצב למשחק מול הפועל פ"ת באצטדיון המושבה. ל-ynet נודע כי מאחורי הקלעים ישנם לחצים גדולים מצד גורמים בכירים במינהלת על מנת להניא אותו מהמהלך.
כזכור, בשבוע שעבר החליט אברמוב לחזור בו מהחלטתו להוציא את שחקני בית"ר לחל"ת ותוך כדי נראה היה כי ירד מהפרק האיום כי הקבוצה לא תתייצב לחידוש משחקי ליגת העל. הבעלים הצטרף להסכם שהושג מול ארגון השחקנים, הקובע כי כל שחקני הליגה יקצצו בשכרם, כששכרם של שחקנים שמרוויחים מעל 18 אלף שקל ברוטו יופחת ב-25 אחוז. עם זאת, מתברר כי אברמוב רצה למנוע את יציאת השחקנים לחל"ת במהלך הזה ולא בהכרח נתן אור ירוק לשוב למשחקים.
1 צפייה בגלריה
אברמוב
אברמוב
צפוי לקבל החלטה סופית במהלך היום. אברמוב
(צילום: עוז מועלם)
אחרי אותה החלטה להצטרף להסכם עליו חתמו בעלי כל הקבוצות והשיבה לאימונים, בבית"ר הוציאו הודעה עם רמז לבאות: "המועדון בראשות הבעלים ברק אברמוב ימשיך להעמיד לנגד עיניו את הרצון להאדיר את הכדורגל שלנו שצריך להיות משוחק עם קהל ובתחושת שליחות במיוחד בתקופה זו".
מתברר כי אברמוב אף נפגש בארבע עיניים עם שר הספורט מיקי זוהר, שהבטיח לו כי יהיה החזר של 70 אחוז מההכנסות בשל היעדר קהל. עם זאת, אברמוב אינו מתכוון בשלב זה להתיר לקבוצתו לחזור לשחק בזמן מלחמה וללא קהל. ביממה הקרובה אמורה להתקבל ההחלטה הסופית של הבעלים, שמודע לתקנון ההתאחדות במקרה של אי הופעה למשחקים, כולל האפשרות כי הקבוצה תורד ליגה.
"אברמוב לא רצה לפגוע מראש בבעלי השכר הנמוך והסכם ההפחתה הכללי זה בדיוק מה שהוא רוצה", אמר מקורב לבעלים. "הוא לא רוצה שהקבוצה תחזור בזמן כזה לשחק. יש לחץ גדול מהמנהלת, היום תתקבל החלטה".
בכל מקרה, בבית"ר ירושלים מתכוננים לאפשרות שהקבוצה בכל זאת תופיע למשחק מול הפועל פ"ת. מבחינת מצבת הזרים מי שאינו מתכוון לשוב כרגע הוא השוער הפורטוגלי מיגל סילבה, בעוד שמיירון גורג' ישוב, אחרי שטרזיי תומא ואימסעילה סורו כבר נחתו. המגן גרגורי מורוזוב, שאיים כי לא ישוב לארץ בשל המלחמה, החליט לחזור בו.