כחודש וחצי לאחר שהאדומים הודיעו שאדמונד ספרא הגיע להסכמה על המתווה העסקי לרכישת המועדון מקבוצת הבעלות בראשות דייויד מינצברג (TAFP), שעליה פורסם לראשונה ב-ynet, כל הצדדים (מינצברג, ספרא ומאיר תושב) חתמו על כל מה שצריך, והקבוצה תעבור לידיו של אדמונד ספרא.
לאחר הודעת הפועל ת"א במהלך יוני, ספרא התחיל מיד בתהליך אישור העברת הבעלות מול ההתאחדות לכדורגל, ושני הצדדים פעלו במרץ לסגירת העסקה. כעת כאמור, מחכים רק לאישור הסופי של ההתאחדות.
2 צפייה בגלריה
אדמונד ספרא ואישתו
אדמונד ספרא ואישתו
העסקה נחתמה. אדמונד ספרא
(צילום: Patrick McMullan / Getty Images)
2 צפייה בגלריה
מויז ספרא עם חולצה של הפועל תל אביב
מויז ספרא עם חולצה של הפועל תל אביב
מויז ספרא, בנו של אדמונד, כבר עם חולצה של הפועל תל אביב
"מועדון הכדורגל הפועל ת"א מכריז היום רשמית על חתימת ההסכם לרכישת מניות המועדון בידי EMS TA, LP שבשליטת מר אדמונד ספרא מידי TAFP", נכתב בהודעה הרשמית של המועדון. "מר ספרא מבקש להודות לראש קבוצת הניהול של TAFP, מר דייויד מינצברג, על תהליך מקצועי ושקוף, אשר הוביל להשלמת העסקה והעברת הבעלות באופן מלא. כמו כן, הוא מבקש להודות למר מאיר תושב, אשר סייע לכך שהעסקה תצא אל הפועל.
"במהלך השבוע הקרוב צפויה להתכנס הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות לכדורגל, בכדי לאשר את העברת המועדון באופן רשמי ל-EMS TA, LP. ברצוננו להודות למר דייויד מינצברג ושותפיו ב-TAFP על ההשקעה במועדון במשך שנה וחצי, אשר אפשרה מעבר חלק ותקני לשותפות שבשליטת מר ספרא. אנו עומדים בפני עונה מאתגרת, כשהמטרה בטווח המיידי היא ברורה. אנו קוראים מכאן לאוהדי הפועל תל אביב להמשיך לתת גב לקבוצה, לתמוך בצוות ובשחקנים וביחד נעמוד במשימה".
בסך הכל המשא ומתן בין ספרא לקבוצת הבעלות הקודמת נמשך כארבעה חודשים, כשסלע המחלוקת העיקרי היה חובות העבר ואופן חלוקתם בין הקבוצה האמריקאית לבעלים לשעבר מאיר תושב. זאת מאחר שספרא התעקש לאורך הדרך לשמש בעל בית יחידי ועל כך שהוא יקבל את הקבוצה נקייה מחובות. החתימה בין קבוצת מינצברג לתושב על קיום הליך בוררות, שייצא לדרך בקרוב, הסירה בעצם את המשוכה המשמעותית ביותר על קיום העסקה.
ספרא הוא הבעלים של EMS, חברה שיושבת בניו יורק ועוסקת בהשקעות שונות ובנדל"ן. אדמונד הוא בנו של מואיז ספרא ז"ל, שנפטר ב-2014 והונו היה מוערך ב-2.2 מיליארד דולר. מואיז היה חבר בולט בקהילה היהודית בברזיל וב-2006 הוא מכר את אחזקותיו בבנק הברזילאי "בנקו ספרא". מלבד הבעלות על הבנק "בנקו ספרא", היו למואיז אחזקות בבנקים נוספים בבעלות המשפחה במדינות אחרות.
אדמונד נשוי למריאל, בתו של המיליארדר הלבנוני-יהודי דייויד נחמד - אספן אמנות המתגורר במונאקו, אשר הונו מוערך ב-2.3 מיליארד דולר.
דריה אטמנוב מדברת אחרי גמר הקרב-רב בפריז
(צילום: נדב צנציפר)
פורסם לראשונה: 07:52, 10.08.24