מאז הוחלט שלא ימשיך לקדנציה נוספת כמנהל המקצועי של נבחרת ישראל, יוסי בניון שמר על שתיקה. מחר, בראיון נרחב שיתפרסם במוסף "7 ימים", הוא מדבר לראשונה על הכל.
"בכל מקום בעולם", אומר בניון, "ואפילו בישראל, המאמנים – או 99 אחוזים מהם – קיבלו ארבע שנים מינימום. לי הפסיקו את העבודה אחרי שנתיים. ככה לא עובדים. וילי רוטנשטיינר סיים במקום החמישי ונתנו לו להמשיך עוד שנתיים".
1 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
"אני יודע עם מי יש לי עסק". בניון
(צילום: גבריאל בהרליה)
סיימנו במקום השלישי בבית עם רומניה, שווייץ וקוסובו. "אין לי ספק שאם לא המלחמה, היינו ביורו. יכולים להגיד לי 'תירוצים' מהיום עד מחר, כמו אלה שישבו בוועדה המקצועית, שחלקם לא ראויים לשבת שם, בעיקר העסקנים. הגרלה קלה? מי אנחנו שנגיד על שווייץ ורומניה שהן הגרלה קלה? זו היהירות שלנו, שאנחנו חושבים שאנחנו יותר טובים ויותר חכמים מכולם בהכל. 54 שנה לא עלינו לטורניר גדול, אז איזה כישלון?"
בניון מספר על הפגישה הקשה עם יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ, שתוכנה נחשף ב־ynet: "אחרי ההפסד לאיסלנד ידעתי שלא אמשיך. אני יודע עם מי יש לי עסק ואיך מתנהל הכדורגל הישראלי. התאכזבתי בגלל כל הלכלוך שיצא, והניסיון המכוון לפגוע בי בדעת הקהל, כדי שיגידו 'יוסי אשם, יוסי מגעיל'".
על חזרתו של ערן זהבי לנבחרת אמר בניון: "אם לא המלחמה אני לא חושב שהוא היה חוזר, גם מהצד שלו. החלטנו לשים את זה בצד בשם המטרה לשמח את כולם. לצערי, לא הצלחנו. ערן אף פעם לא היה הבעיה של הנבחרת, אבל גם לא הפתרון".
  • הראיון המלא מחר במוסף "7 ימים"
טופ 5 לה ליגה: פרמין לופז עם שער המחזור!
(באדיבות ONE)
פורסם לראשונה: 01:30, 30.05.24