מכבי חיפה חוותה קיץ לא פשוט בכלל. היא איבדה כמה מהשחקנים המשמעותיים שלה בעונה שעברה – ענאן חלאילי, פייר קורנו, דניאל סונדגרן ופרנצדי פיירו – התקשתה להביא להם מחליפים, וסיימה את הקמפיין האירופי שלה כבר ב-1 באוגוסט עם הדחה בשלב המוקדמות השני של הקונפרנס-ליג על ידי סבאח האזרית.
אבל ברק בכר, שחזר לקבוצה אחרי שנת היעדרות על מנת להשיב לה את תואר האליפות, שמר על קור רוח, הקרין ביטחון ואט-אט חיבר את כל החלקים בפאזל. כעת, למרות שיש לה משחק חסר, מכבי חיפה היא הקבוצה שכבשה הכי הרבה שערים בליגה (12 בארבעה משחקים), הרבה בזכות דין דוד, מלך שערי הליגה בעונה שעברה שבמאזנו כבר חמישה שערים.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה דין דוד
שחקן מכבי חיפה דין דוד
לא מפסיק לכבוש. דוד
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
12 שערים בארבעה משחקים. שחקני מכבי חיפה חוגגים
(צילום: יאיר שגיא)
בכר דאג לשוחח לא מעט עם שחקניו ולהבהיר להם שהוא מאמין בכל אחד ואחד שנמצא בקבוצה. הוא והמנהל המקצועי גל אלברמן עבדו קשה מאוד על חיזוק לחלק ההתקפי, שלקראת סוף החלון הגיע בגדול עם ההחתמות של שחקני הכנף מתיאס נהואל שהגיע תמורת 2.5 מיליון אירו, השחקן היקר בתולדות המועדון, וקסנדר סברינה שנרכש עבור 1.5 מיליון אירו. העובדה שמי שנחשבת ליריבה הישירה במרוץ האליפות מכבי ת"א משחקת באירופה יכולה לעזור לחיפה, שמתמקדת רק בליגה כרגע ולא צריכה לטוס למשחק פעם בשבועיים.
"בכר האמין בקבוצה מהרגע הראשון", סיפר גורם במועדון. "גם בזמן ששחקנים כמו סונדגרן, קורנו ופיירו עזבו וכולם חשבו שהקבוצה מתפרקת, בכר נשאר עם הרגליים על הקרקע, דיבר על חשיבותו של סגל עמוק ולחץ להחתים שחקנים מתאימים בלבד, ולא כדי להגיד החתמתי. הוא התעקש רק על שחקנים שהרשימו אותו".
3 צפייה בגלריה
מכבי חיפה מכבי נתניה
מכבי חיפה מכבי נתניה
"נשאר עם רגליים על הקרקע". בכר
(צילום: עוז מועלם)
חזרתו של דולב חזיזה, שב-0:4 על עירוני קריית שמונה במחזור האחרון שב להרכב בליגה לראשונה מאז מאי 2023, היא תוספת כוח משמעותית עבור הירוקים. בכר מאוד מחובר לחזיזה והבהיר לו שהוא רואה בו שחקן מאוד משמעותי, למרות הגעתם של נהואל וסברינה. דיא סבע, שחזר אחרי חצי עונת השאלה ובכר התעקש על השארתו למרות מחאה מצד חלק מאוהדים, קוצר פירות שבוע אחרי שבוע, היכולת, ההשקעה והמחויבות שהוא מציג הן משהו שלא היה אצלו בקדנציה הקודמת.
לכולם ברור במכבי חיפה שללא הדחיפה של הקהל האדיר, שלא יוכל להגיע הערב (19:30) למשחק הבית מול בני סכנין בגלל הנחיות פיקוד העורף בשל המצב הביטחוני, יהיה קשה יותר, בטח ברגעי משבר. ההתמודדות נגד החבורה של סלובודן דראפיץ', שבמחזור הקודם ניצחה 0:1 את מכבי נתניה, היא המבחן הראשון של בכר ושחקניו.