"השר בן גביר מנסה לסחוט את משרד הספורט ואת משרד האוצר במיליוני שקלים נוספים ללא צידוק", כך אמרו היום (חמישי) במשרד התרבות בעקבות הודעת המשטרה כי לא יהיו שוטרים במשחקי ליגת העל, בשל שיקולים תקציביים. בשל כך משחקים עלולים להתבטל או להתקיים ללא קהל, ללא קשר למצב הביטחוני והנחיות פיקוד העורף המשתנות.
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
"הספורט בדרך להשבתה". מיקי זוהר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בהודעת משרד הספורט נכתב: "על אף שמשרד הספורט העביר השבוע 15 מיליון שקלים למשטרה, דווקא בתקופה זו, שכל משרדי הממשלה נכנסים תחת האלונקה ומסייעים במאמצי המלחמה, השר בן גביר מנסה לסחוט את משרד התרבות והספורט.
"הציבור הישראלי שצמא לתרבות ולספורט דווקא בתקופה זו עלול לקבל על עצמו השבתה של הכדורגל הישראלי או לחלופין משחקים ללא קהל כי השר בן גביר האמון על ביטחונם של האוהדים החליט שלא לאבטח יותר את המשחקים.
"עד שלא ימוצו כל השיחות מול האוצר ובנוסף לכך, עד שלא יהיה הסדר ברור להתנהלות המשטרה מול אוהדי הספורט, הסדרת פירוטכניקה, סיוע בתחבורה לתנועת האוהדים מחוץ למגרש, בנושא האלימות כלפי האוהדים וסדרי העבודה של המשטרה - לא נוכל להגיע למצב בו אנו יכולים לסכם עם בן גביר בנושאים תקציביים ובטח לא על תוספות תקציביות. חשוב להדגיש: אם חלילה יקרה אסון, האחריות תהיה על כתפיו של השר בן גביר בלבד".
2 צפייה בגלריה
בן גביר
בן גביר
תגובה חריפה מצד גורמים במשרדו. בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השר עצמו הוסיף: "הספורט הישראלי בדרך להשבתה, נוכח החלטת השר בן גביר להמשיך לנסות לסחוט את משרד הספורט ומשרד האוצר במיליוני שקלים. לצערי קיום משחקי הכדורגל הישראלי בסכנה דווקא בתקופה זו שאלפי ישראלים צמאים לקצת מזור ונחת. בזמן שכל משרדי הממשלה מסייעים בתקציביהם לטובת המלחמה השר בן גביר משתמש במשטרה שתחת אחריותו ככלי לניגוח הספורט הישראלי. לא אתן לזה יד במשמרת שלי. מוטב לשר להגיע להסדר עם משרד האוצר ולגבי התנהלות המשטרה ולקבל את ההחלטות הנכונות עבור הציבור הישראלי שמאס במשחקי הסחטנות על חשבונו".
בתגובה לדברים, יצאה הודעה מטעם גורמים במשרד לביטחון לאומי, שאמרו: "השר מיקי זוהר, שכושל בתפקידו כשר התרבות והספורט, ממשיך להכשיל את קיום משחקי הכדורגל במדינה בכך שלא הסדיר את חוב התשלום למשטרת ישראל. אי הסדרת החוב לא רק פוגעת באוהדי הכדורגל, אלא גם מונעת את הגדלת האכיפה הנדרשת כדי להיאבק באלימות הגואה במגרשי הספורט.
"בנוסף, סוכם בדיון בין המשרדים על הוספת התקנים ליחידה למניעת אלימות בספורט, ומימון של 50% מכל משרד, אך עד כה השר זוהר ומשרדו לא העבירו את המימון, ומשכך, הרחבת והגדלת היחידה אינה מתקדמת. התנהלותו חסרת האחריות מסכנת את ביטחון הציבור ופוגעת בהנאה ובביטחון של כלל משתתפי האירועים הספורטיביים. הגיע הזמן שהשר זוהר ייקח אחריות וישלם את החוב לטובת הספורט בישראל".