לאחר ההחמרה בהגבלות פיקוד העורף בשל ירי הטילים המאסיבי מאירן ולבנון, הוחלט הלילה (בין שלישי לרביעי) בפיקוד העורף על הקלה בהנחיות בכל רחבי הארץ למעט הצפון, ואישור התקהלות של עד אלף איש במרחבים פתוחים. בשל כך ההערכה היא, שנכון לעכשיו, יתקיימו משחקים בסוף השבוע הקרוב באיזור ירושלים, השרון, המרכז והדרום.
כידוע, אמש יצאה הוראת אישור התקהלות של עד 30 איש בלבד ועד 300 במבנה סגור, דבר שהוביל לדחייה נוספת של משחק ליגת העל בין מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, שהועתק מסמי עופר לאצטדיון טדי בבירה.
1 צפייה בגלריה
הרשת בבלומפילד
הרשת בבלומפילד
הקלה שתאפשר את קיום המחזור
(צילום: עוז מועלם)
בשעה בה הייתה אמורה להתקיים ההתמודדות, עם כ-25 אלף צופים בטדי, התבצע ירי אל עבר הבירה. "קיבלנו את ההחלטה הנכונה ביותר", אמרו בפיקוד העורף.
נכון לאתמול ההערכה הייתה כי תחת ההגבלות של פיקוד העורף לא יתקיימו מרבית משחקי המחזור ה-6 במהלך סוף השבוע, אולם נכון לעכשיו נראה כי תתאפשר פעילות גם מעבר לאשדוד ובאר-שבע.
בשבת הקרובה אמורים להתקיים חמישה משחקי ליגה, כאשר ההערכה נכון לעכשיו היא שבנוסף למשחק הבית של מ.ס אשדוד נגד הפועל חיפה (י"א, 19:00), יתקיימו גם המשחקים בין מכבי פ"ת ובני ריינה (המושבה, 19:45) ובית"ר ירושלים מול קרית-שמונה (טדי, 20:00) – ככל הנראה ללא קהל. משחק נוסף שאמור להתקיים בשבת הוא של עירוני טבריה נגד הפועל חדרה בגרין, והוא ככל הנראה יועתק למגרש אחר.
בראשון אמורים להתקיים שני משחקים נוספים: הפועל באר-שבע נגד הפועל ירושלים (20:15, טוטו טרנר), שככל הנראה יתקיים עם קהל, ומכבי נתניה נגד מכבי ת"א (נתניה, 20:30) שאמור נכון לעכשיו להתקיים אף הוא ללא קהל. פיקוד העורף יהיה זה שיקבל את ההחלטה בימים הקרובים לגבי כל אחד ואחד מהמשחקים האלה.
כמו כן, ביום ראשון הקרוב צפוי להתקיים מחזור ליגה מלא בליגה הלאומית וגם במקרה הזה מינהלת הליגות תצטרף לקבל החלה בימים הקרובים על פי ההגבלות של פיקוד העורף. כידוע, לאחר המחזור הקרוב, ייצאו הליגות לפגרה בעקבות החלון הבינלאומי במהלכו תתמודד נבחרת ישראל נגד איטליה (שני, 21:45) וצרפת (חמישי, 21:45).