הכדורגל הישראלי סוער אחרי הביזיון בטרנר, שהוביל לביטול המשחק בין הפועל באר-שבע לבני סכנין. במהלך נגינת ההמנון הלאומי "התקווה" לפני תחילת ההתמודדות, חלק מאוהדי בני סכנין הפנו את הגב למגרש, מה שגרם לזעם אצל אוהדי המארחת, שפרצו לכר הדשא בניסיון לתקוף את אוהדי היריבה. 12 מהפורצים נעצרו, אך גם לאחר שהושגה שליטה של כוחות האבטחה, סכנין סירבו לעלות לשחק.
יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס היה נסער: "איפה הייתה האבטחה, איפה הייתה המשטרה? מה שאתם ראיתם גם אני ראיתי - מה אני יכול להוסיף? אני רוצה שהמשחק יתקיים ואני רוצה לנצח על כר הדשא".
3 צפייה בגלריה
יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס עם אוהדי הקבוצה
יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס עם אוהדי הקבוצה
היה נסער בסיום. מוחמד אבו יונס עם אוהדי הקבוצה
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר-שבע פורצים לכר הדשא כדי להתעמת עם אוהדי סכנין
אוהדי הפועל באר-שבע פורצים לכר הדשא כדי להתעמת עם אוהדי סכנין
הבלגן בטרנר
(צילום: הרצל יוסף)
אוהדי הפועל באר-שבע פורצים לכר הדשא כדי להתעמת עם אוהדי סכנין
(צילום: לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים)
"בעצם השאלה אם נספוג הפסד טכני או לא מאשימים אותנו במה שקרה. עברתי על השחקנים אחד אחד, אמרתי גם לאלונה ברקת - תנסי לשכנע את השחקנים. אנחנו רוצים שהמשחק יתקיים כמשחק חוזר ושהתוצאה תיקבע על כר הדשא. לא רוצה שיתנו הפסד טכני לא לנו ולא לבאר-שבע. שני המועדונים ביחסים טובים, אף פעם לא חשבתי שזה יקרה. האוהדים חצו את המגרש לאורכו. המשטרה ידעה שיש תסיסה? איפה המודיעין?"
על ביזוי ההמנון מצד אוהדי סכנין: "דיברתי עם הקהל ואמרתי להם שיש לי על מה לדבר איתם. זה לא מצדיק את מה שקרה. אנשים היו יכולים להיהרג. אתם רוצים שנפסיד טכני? להוריד אותנו ליגה? אין בעיה. מוכן להכל, גם לעזוב את הכדורגל. אם מה שקרה פה היה קורה בדוחא? איך כולם היו מתנהגים?"
אלונה ברקת: "אני קודם כל רוצה להשתתף בצערם של משפחותיהם של ששת החטופים ושלושת הנרצחים בפיגוע הבוקר. זה יום קשה מאוד. אני חושבת שמה שראינו היום זה חלק מתופעה של ביזוי ההמנון. גם ביום כזה שהוא כל כך אמוציונלי אנחנו לא יכולים לכבד את ההמנון? האוהדים שלנו הכינו סרטון למען האוהדים שנרצחו מאז ה-7 באוקטובר. היה נורא חשוב לכבד את האנשים ששילמו בחייהם כדי שאנחנו נוכל לראות כדורגל. כשאתה רואה שאזרחי המדינה לא מכבדים את ההמנון שלנו, אנשים נכנסו לסערת רגשות. אני לא מצדיקה את מה שקרה, אבל זה אקט מקומם".
3 צפייה בגלריה
הסטורי של רותם חטואל
הסטורי של רותם חטואל
הסטורי של רותם חטואל
(מתוך עמוד האינסטגרם של רותם חטואל)
ברקת הוסיפה: "אמרתי לשחקני סכנין שלא צריכים לחשוש. מפקד האירוע מהמשטרה אמר אני דואג לביטחון שלכם. הוא התחייב לביטחון שלהם. המטרה של האוהדים שלנו היו מי שביזה את ההמנון לא השחקנים של סכנין או מישהו אחר. דווקא בכדורגל אנחנו צריכים למצוא את הביחד והמשותף. אני רוצה לסיים בתפילה. אמן ונגיע ויהיו לנו ימים טובים יותר".
גם לשחקני הפועל באר-שבע היה מה להגיד. החלוץ אלון תורג'מן העלה פוסט לעמוד האינסטגרם שלו בו כתב: "אני אבחר אלף פעם בלהרים את הראש בהמנון הלאומי שלנו מאשר להוריד את הראש ולא משנה מה יהיה המחיר. מתפללים לשובם של החטופים והחטופות, לחזרתם הביתה של העקורים ואמן וכל כוחות הבטחון יחזרו הביתה בשלום". רותם חטואל ביטא אף הוא את תחושותיו ברשתות החברתיות: "שכל החטופים יחזרו הביתה בשלום, אמן".