שלושה שחקני עבר של נבחרת ישראל בריאיון משותף על הישג האולימפיאדה
(צילום: משי בן עמי)
אחרי שרשמה הישג אדיר ועלתה לחצי גמר יורו הצעירות, נבחרת ישראל תשבור באולימפיאדת פריז 48 שנות בצורת ותשתתף בטורניר הכדורגל. לרגל המאורע, עודד מכנס, שייע פייגנבוים וגידי דמתי - כוכבי העבר שהשתתפו באולימפיאדת מקסיקו סיטי 1968 ומונטריאול 1976 - דיברו באולפן ynet.
איזו חוויה מצפה למי שיגיע לאולימפיאדה? עודד מכנס: "להיות באולימפיאדה זו חוויה אדירה. אנחנו היינו ארבע שנים אחרי טבח י"א הספורטאים במינכן, אז זאת הייתה אולימפיאדה מאוד מרגשת. לשחק באולימפיאדה, לחיות בכפר אולימפי, לפגוש ביום יום את האתלטים הכי גדולים בעולם, לאכול איתם ביחד בחדר האוכל ולבלות איתם - זאת חוויה אדירה. אתה פוגש את הספורטאים הכי גדולים בעולם, זה יותר מרגש מהמונדיאל".
3 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת חוגגים את העלייה לחצי גמר יורו הצעירות
שחקני הנבחרת חוגגים את העלייה לחצי גמר יורו הצעירות
"להיות באולימפיאדה זה חלום"
(צילום: EPA/YURI KOCHETKOV)
איזה זיכרון גדול יש לך משם, איזה ספורטאי ענק יצא לך לפגוש? "עמדתי בתור בחדר האוכל עם המתעמלת נדיה קומנץ' הרומנייה שקיבלה ציון 10, היא הייתה הראשונה שקיבלה ציון מושלם. אכלתי לידה בחדר האוכל".
גידי, כמה ציפורניים קססת ביומיים-שלושה האחרונים? גידי דמתי: "קודם כל אני רוצה לפרגן לשתי הנבחרות - גם עד גיל 20 וגם עד גיל 23 - שהביאו כבוד גדול מאוד למדינה, ושיחקו בצורה ממש ממש ממש טובה. באמת שחל שיפור גדול מאוד בנבחרות האלו".
3 צפייה בגלריה
שייע פייגנבוים
שייע פייגנבוים
"עד היום לא ראינו את הפתקים". פייגנבוים
(צילום: עוז מועלם)
תגיד ואיזה זיכרון לך יש מהאולימפיאדה של 1976? גידי דמתי: "כמו שעודד אמר, זה באמת כפר שיש בו הכל. הייתה הרבה אבטחה בגלל מה שקרה במינכן. אבל זאת חוויה בלתי נשכחת".
שייע פייגנבוים: "במקסיקו סיטי 1968 לא לקחנו מדליה רק בגלל חוסר מזל. כבשתי שלושער נגד גאנה בשלב הבתים (3:5 לישראל). ברבע הגמר נגד בולגריה השוותי בדקה ה-90 וחזרנו למשחק. הייתה הגרלה ולא פנדלים, ההגרלה הייתה בתוך סומבררו".
מי הוציא את הפתק מהסומבררו? שייע: "הבולגרי הוציא את בפתק, לקח את הכובע ורץ לחברים שלו לחגוג, עד היום לא ראינו את הפתקים. אמרתי לחברים שיכול להיות שהיו שני פתקים של בולגריה" .
קריאה נוספת
-אז אתה טוען עד היום שרימו אותנו ובגלל זה הפסדנו מדליה? שייע פייגנבוים: "יכול להיות שרימו שם עם הפתקים אבל עשינו שם באמת אולימפיאדה שבחיים לא ישכחו".
עודד מכנס: "חייבים לסגור איזה מעגל בעניין 1968, זה נכון שישראל הפסידה בגלל הפתקים. בתום האולימפיאדה מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל יוסי דגן ויו"ר ההתאחדות מיכה אלמוג פנו לפיפ"א ואמרו להם שלא ייתכן שבמשחקים אולימפיים המנצחת תוכרע בהגרלה, ואז הומצאו הפנדלים שבזכותם ישראל סגרה מעגל וניצחה את גאורגיה".
3 צפייה בגלריה
מכנס
מכנס
"אפשר לקחת את אנגליה להארכה". מכנס
(צילום: עוז מועלם )
אנחנו נגיע לגמר? גידי דמתי: "לפני שהתחיל הטורניר לא האמנתי, היום אני כן".
עודד מכנס: במשחק שהפסדנו 2:0 לאנגליה ראיתי שהאנגלים ברמה יותר גבוהה מאיתנו. אבל אחרי שראיתי אותם אתמול ברבע הגמר מול פורטוגל אני חושב שאפשר לקחת אותם להארכה ואולי לנצח בפנדלים".
שייע פייגנבוים: "אפשר להפתיע ואין ספק שיש לנו נבחרת בריאה וצעירה וטובה עם עתיד גדול. המשחק הזה לפי דעתי הוא משחק שקול מאוד, פתוח, וזה כבר לזכות הנבחרת שלנו שהיא סגרה את הפערים. אני שמח שבזכותנו יש פנדלים ואולי בגלל זה הנבחרת תעלה".