בהפועל באר-שבע הופתעו לרעה מהעונש שהטיל בית הדין של ההתאחדות לכדורגל על הקבוצה בעקבות המאורעות בטרנר לפני שבועיים וחצי טרם המשחק נגד בני סכנין, שגרמו לביטולו. הבוקר (שלישי) נקבע שתוצאת המשחק שלא שוחק היא 0:0 ללא נקודות לאף קבוצה. כמו כן, ממאזנן של שתי הקבוצות הופחתה נקודה בפועל וכן קנסות כספיים. בבאר-שבע מתכוונים לערער על העונש.
באופן די נדיר קיים מנכ"ל הקבוצה, גיא פרימור, תדרוך לעיתונאים בנושא. פרימור טען שעל הורדת הנקודה לקבוצה עדיין לא ברור אם המועדון יגיש ערעור. "בנוגע להחלטה לגבי תוצאת המשחק, אנחנו נערער עליה בכל הכוח", אמר פרימור. "הסיפור הוא משפטי נטו. הקביעה של הדיינים שאני מאוד מכבד אותם, אבל היא פשוט לא נכונה. אני מכיר את פסיקות פיפ"א ובית הדין של ההתאחדות בדברים כאלה".
2 צפייה בגלריה
גיא פרימור אלונה ברקת
גיא פרימור אלונה ברקת
"נערער בכל הכוח". גיא פרימור
(צילום: שאול גולן)
"קראתי כל פסיק מפסק הדין והבנתי להבנתי איפה הטעות. שופט המשחק קבע באופן מפורש שהמשחק היה צריך להתקיים. בית הדין אומר שזה לא בסמכותו של השופט, אבל לדעתי זה פשוט לא נכון ולכן נערער. ברגע ששופט מחליט משהו, הדו"ח שלו הוא סופי. משפטית נטו, היו צריכים לפסוק ניצחון טכני".
פרימור נשאל האם המועדון מתכוון לפעול נגד עשרות האוהדים שנטלו חלק בפריצה לדשא והתקרית האלימה אל מול אוהדי סכנין: "קודם כל האמירה שלנו היא כמובן נגד אלימות. כרגע אנחנו לא יכולים לפעול מול האוהדים כי העניין נמצא בחקירת משטרה. כשהחקירה תסתיים נוכל לפעול בעניין".
בתוך כך, לאחר ש-20 מאוהדי הקבוצה הורחקו על ידי בית משפט השלום לכחצי שנה מהמגרשים בעקבות המאורעות, החליטו חברי ארגון אוהדי הקבוצה, אולטראסאות' שלא להגיע למשחקים כל עוד חבריהם מורחקים. בנוסף, מטעם הארגון פירסמו הודעה בפייסבוק בה הביעו זעם על החלטת בית הדין: "פתחתם מלחמה על הזהות של עם ישראל. יצאתם בהצהרה למצות את הדין עם הקהל של הפועל באר-שבע כי אם זה הכי קל לכם להתמודד. אנחנו פה כדי להישאר ונהרוס הכול אם צריך".
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר-שבע פורצים לכר הדשא כדי להתעמת עם אוהדי סכנין
אוהדי הפועל באר-שבע פורצים לכר הדשא כדי להתעמת עם אוהדי סכנין
בבאר-שבע עדיין לא פעלו נגד האוהדים שנעצרו
(צילום: הרצל יוסף)
במקביל קיימת התארגנות של אוהדים, רובם בני נוער, לתפוס את מקומו של הארגון כגוש אוהדים מעודד. בכוונתם להתמקם יחד ביציע הדרומי כבר בשבת הקרובה במשחק הבית נגד הפועל חדרה, ולעודד את השחקנים ולפני ולכל אורך המשחק. יש לציין שאותם אוהדים צעירים טוענים שאין בכוונתם להקים ארגון חדש, אלא רק למלא את מקומם של חברי הארגון בעידוד הקבוצה עד שיחזרו ליציע.
אתמול הלך לעולמו שחקן העבר של הקבוצה, מאיר הלימי, בגיל 79. הלימי, שבמשך מרבית הקריירה שלו שיחק כקשר ולעיתים גם כשחקן הגנה, שיחק בקבוצה החל מעונת 1964/65, בסיומה עלתה הקבוצה לראשונה בתולדותיה לליגה הראשונה. עונתו האחרונה במדי באר שבע הייתה 1970/71.