בית"ר ירושלים נקנסה היום (חמישי) ב-10,000 שקל בגין חולצות המחאה "דין לבית"ר ודין לשאר", עימן עלו שחקניה לפני המשחק מול הפועל חיפה במחזור הראשון. זאת במחאה על העונש אותו ספגה הקבוצה בגין אירועי גמר גביע המדינה (הפחתה של ארבע נקודות).
הקבוצה הורשעה בביזוי מוסדות ההתאחדות לכדורגל, וקיבלה קנס נוסף של 50 אלף שקל על תנאי. בנוסף לכך נקנסה בית"ר ירושלים ב-9,500 שקלים בעקבות שימוש מספר אוהדים ביציע ב"לייזר" בניסיון לסנוור את שחקני הפועל חיפה ובעקבות השלכת חפצים (כפכף ושני מצתים).
2 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים הפועל חיפה
בית"ר ירושלים הפועל חיפה
שחקני בית"ר עם החולצות
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים הפועל חיפה
בית"ר ירושלים הפועל חיפה
שחקני בית"ר עם החולצות
(צילום: עוז מועלם)
הדיין ישראל שמעוני הסביר: "האירוע בגמר גביע המדינה היה כה חריג וכה יוצא דופן עד שלא היה ניתן להשוות אותו להרשעות אחרות. יש גם להביע תמיהה על מהלך זה של פרנסי הקבוצה. המהלך על פניו נותן לגיטימציה וייתכן שאף מעודד את מי מאוהדי הקבוצה אשר כבר ביקש להתנכל לאנשי מערכת התביעה וחברי בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. האמנם מבקשים פרנסי הקבוצה לטעת באוהדים הפורעים כי הקבוצה מגבה אותם?".
הדיין סיכם: "זאת ועוד, אם סבורה הנאשמת כי לקה ביה"ד בהחלטה זו או אחרת, הדרך להתמודד עימה היא במסגרת המוסדות המשפטיים (וכידוע עניין הגביע נדון בשלוש ערכאות). גם אם ביה"ד יכול להבין כי נאשמים מורשעים יכולים לחלוק על החלטותיו ולהחזיק בעמדתו זו גם בהמשך, התייצבות שחקני וממלאי התפקיד בקבוצה עם חולצות המייחסות למערכות השיפוט של ההתאחדות מניעים זרים ואפליה היא ערעור על הלגיטימציה של המוסדות הללו".