אוהדי מכבי חיפה מציפים את נתב"ג
(צילום: עוז מועלם)
בשבוע הבא ליגת האלופות יוצאת לדרך, וזה מובן לכולם שהסיכוי של מכבי חיפה להגיע לשלבים הגבוהים הוא נמוך ביותר. רגע, ומה הסיכוי שלה לזכות בצ'מפיונס? אז זהו, אתר "FiveThirtyEight", שמתעסק בניתוח נתונים, ערך בדיקה, בסופה קבעו את סיכויי כל קבוצה שמשתתפת במפעל להניף את הגביע עם האוזניים הגדולות.
סיקור הגרלת מכבי חיפה בצ'מפיונס
לא תופתעו לשמוע שמכבי חיפה מדורגת, על-פי האתר, במקום האחרון לצד 14 קבוצות נוספות, כשלכולן אחוז אחד בלבד לזכייה. יחד עם חיפה נמצאות ויקטוריה פלזן (צ'כיה), שחטאר דונייצק (אוקראינה), קופנהגן (דנמרק), דינמו זאגרב (קרואטיה), קלאב ברוז' (בלגיה), מארסיי (צרפת), פרנקפורט (גרמניה), ריינג'רס (סקוטלנד), סביליה (ספרד), סלטיק (סקוטלנד) ואפילו יובנטוס האיטלקית, ששובצה יחד עם חיפה באותו הבית.
4 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
על-פי המחקר, סיכוי גבוה שיסיימו במקום האחרון בבית. שחקני מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
ומי הפייבוריטיות לזכייה? גם פה אין הפתעות. באיירן מינכן בפסגה עם 21% מנצ'סטר סיטי שנייה (18), פ.ס.ז' שלישית (14) וליברפול רביעית (9). אלופת אירופה, ריאל מדריד, רק במקום החמישי עם 7%.
לאלופה הישראלית יש 3% לעלות לשלב שמינית הגמר מהבית שכולל גם את פ.ס.ז' ובנפיקה. רק שפה היא לא אחרונה, אלא פלזן (2%) שנמצאת בבית מוות של ממש יחד עם באיירן מינכן, ברצלונה ואינטר, לפי אותו מחקר, לחבורה של ברק בכר יש כמעט 85% לסיים במקום האחרון, 13% לסיים במקום השלישי בבית ו-2% לסיים במקום השני. גם פה אוהדי חיפה יודעים שאלה סיכויים שמשקפים את המציאות.
4 צפייה בגלריה
שחר ובכר
שחר ובכר
גם הם לא חולמים על זכייה בצ'מפיונס. שחר ובכר
(צילום: עוז מועלם)

פותחים בליסבון, מארחים ראשונים את מסי

מכבי חיפה תפתח את שלב הבתים, למי ששכח, במשחק חוץ בליסבון אצל בנפיקה ב-6 בספטמבר. לאו מסי, ניימאר ופ.ס.ז' יגיעו לסמי עופר כעבור 9 ימים - בחגיגת כדורגל שאוהדי מכבי חיפה כבר מפנטזים עליה מאז פורסמה ההגרלה. במחזור השלישי (5.10, מוצאי יום כיפור) תצא החבורה של ברק בכר לטורינו למפגש מול יובנטוס וכעבור שישה ימים תארח אותה בביתה. הירוקים יבקרו בפריז ב-25 באוקטובר ויסיימו את שלב הבתים בקרב מעניין מול בנפיקה.
4 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
יפתחו בליסבון. שחקני מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
חיפה שובצה, כזכור, לבית 8 של ליגת האלופות - באחת ההגרלות הכי אטרקטיביות שיכולה הייתה לקבל. זאת תהיה הפעם השנייה שהירוקים יפגשו את יובנטוס בצ'מפיונס אחרי שהפסידו להם פעמיים 1:0 בקמפיין הקודם ב-2009/10.
מכבי חיפה פגשה את פ.ס.ז' (כמובן לפני שהייתה תחת הבעלות הקטארית) בגביע אירופה למחזיקת בעונת 1998/9. היא סיימה ב-1:1 בצרפת וניצחה בבית 2:3 משער של אדורם קייסי וצמד של אלון מזרחי. עבור בנפיקה זה יהיה מפגש שני עם קבוצה ישראלית בליגת האלופות אחרי ששיחקה נגד הפועל ת"א ב-2010/11. הקבוצה אותה אימן אלי גוטמן אז ניצחה בישראל 0:3 והפסידה לה 2:0 בחוץ.
4 צפייה בגלריה
ליאונל מסי שחקן פריז סן ז'רמן
ליאונל מסי שחקן פריז סן ז'רמן
עוד מעט יגיע לסמי עופר. מסי
(צילום: עוז מועלם)

לוח המשחקים של מכבי חיפה

מחזור ראשון, 6.9: בנפיקה ליסבון (חוץ, 22:00)
מחזור שני, 14.9: פ.ס.ז' (בית, 22:00)
מחזור שלישי, 5.10: יובנטוס (חוץ, 22:00)
מחזור רביעי, 11.10: יובנטוס (בית, 19:45)
מחזור חמישי, 25.10: פ.ס.ז' (חוץ, 22:00)
מחזור שישי, 2.11: בנפיקה ליסבון (בית, 22:00)
הבתים של ליגת האלופות, עונת 2022/23