משחק העונה, טייק אחרון: מכבי חיפה תארח הערב (שבת, 20:30) את מכבי ת"א למשחק הגדול ביותר בכדורגל הישראלי, שכל תוצאה בו צפויה להשפיע משמעותית על מאבק האליפות. ניצחון ירוק, והקבוצה של מסאי דגו תחזור בענק לקרב על הצלחת ותצמק את הפער מהפסגה לשתי נקודות בלבד, שלושה מחזורים לסיום העונה. כל תוצאה אחרת תקרב משמעותית את הצהובים לעבר התואר.
מסתבר שעוד לפני ההתמודדות, המשטרה עצרה לחקירה שני אוהדים בגין מעורבות בקטטה, במסגרתה נפצעו שני צעירים ופונו לקבלת טיפול רפואי. אחד מהם, צעיר כבן 17, פונה לביה"ח רמב"ם במצב בינוני, עם פציעה חודרת. מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מבהירה כי תפעל באפס סובלנות לכל גילויי אלימות באירועי הספורט וכלפי מפרי הסדר הציבורי".
2 צפייה בגלריה
זהבי וקארצב
זהבי וקארצב
מגיעים למשחק העונה במצב בעייתי. זהבי וקארצב
(צילום: עוז מועלם)
דגו לקראת משחק העונה: "אוי ואבוי אם לא נכבד את מכבי ת"א"
(ONE)

קארצב יפתח בהרכב של מכבי ת"א

במכבי ת"א מרוכזים רק בצד המקצועי, ואת ההכנות לעונה הבאה הם משאירים לשבוע הבא. קין צריך לקבל החלטה לגבי מי שיחליף את מילסון בהרכב הערב, כשנראה כי המועמד המועדף עליו הוא דור תורג'מן כשישנה גם אפשרות שיונס מלדה יתפוס את המשבצת של האנגולי. כשירותו של יוריס ואן אובריים תיבחן, וכרגע נראה כי ההולנדי יפתח על הספסל בעוד עדן קארצב ימשיך ב-11.
"במשחקים הגדולים העונה הפסדנו כמעט את כולם - אולימפיאקוס, מכבי פ"ת או מכבי חיפה", אמר אחד משחקני הקבוצה לקראת המשחק הקריטי הערב. "הגיע הזמן שנעשה את זה. כולם מדברים על כך שמכבי חיפה היא הפייבוריטית, אבל אנחנו עדיין במקום הראשון עם חמש נקודות הפרש גם עכשיו, אז הכל תלוי רק בנו. אנחנו באים לנצח בחיפה, זו תהיה החותמת הכי טובה לאליפות".

מכבי חיפה בטירוף: "משחק על עונה שלמה"

גם במכבי חיפה נמצאים בדריכות שיא לקראת משחק העונה - אותו הם מחשיבים לרגע האמת של הקבוצה. הירוקים, שכבר היו בהכנות לעונה הבאה כאשר הודיעו על מינויו של ברק בכר במקומו של מסאי דגו, חזרו למאבק האליפות בעקבות התיקו של הצהובים בדוחא במחזור האחרון. אם חיפה תנצח הערב הפער יצנח ל-2 נקודות בלבד וכל מעידה של הצהובים בשלושת המחזורים שלאחר מכן עשויה להביא למהפך בפסגת ליגת העל.
2 צפייה בגלריה
מכבי חיפה הפועל באר-שבע ליאור רפאלוב
מכבי חיפה הפועל באר-שבע ליאור רפאלוב
צפוי לחזור להרכב מכבי חיפה. ליאור רפאלוב
(צילום: גיל נחושתן )
הירוקים מבינים היטב שהם מגיעים כפייבוריטים אך דגו ביקש משחקניו להתעלם מרעשי הרקע ולהישאר עם הרגליים על הקרקע. גורם בחיפה אמר: "אסור לנו לצאת בהצהרות ולהגיע זחוחים. זה משחק על עונה שלמה".
למרות היכולת הנהדרת מול בני ריינה במחזור שעבר (1:5) דגו צפוי לבצע לפחות שינוי אחד כאשר רפאלוב יחזור להרכב על חשבונו של גדי קינדה. דניאל סונדגרן ישוב לסגל אך ספק אם דגו ישנה מערך ויחזיר אותו להרכב. המאמן ביקש משחקניו להמשיך באותו קו שאפיין את הקבוצה במשחקים האחרונים: לחץ גבוה ומשחק מהיר.
הטירוף בקרב הקהל הירוק לקראת המשחק נמצא בשיאו. ספסרים "חוגגים" עם מחירים מופקעים במיוחד של מעל ל-2,000 שקל לכרטיס ושוטרים סמויים יאכפו הערב כל ניסיון לספסרות באזור האיצטדיון.
פורסם לראשונה: 12:31, 11.05.24