תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד גלעד ברגמן, והיועץ המשפטי, עו"ד עמית פינס, הגישו היום (שלישי) את בקשת הערעור שלהם לבית הדין בעקבות הפחתת הנקודות לבית"ר ירושלים ולמכבי חיפה. בנוסף, ביקשו גם דיון נוסף לגבי העונש של הפועל ת"א.
מדובר בסיבוב פרסה די מפתיע של אנשי ההתאחדות. הרי תובע ההתאחדות והיועץ המשפטי היו אלה שהתנגדו ודרשו להפחית נקודות מאותן קבוצות. בעקבות לחץ מצד הקבוצות, החליטו לשנות את דעתם ולבקש להחזיר את הנקודות לקבוצות.
1 צפייה בגלריה
סייף מול פריידי
סייף מול פריידי
סייף מול פריידי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במכתב שהוגש נאמר, בין השאר: "לטעמה של ההתאחדות, הבקשה לדיון נוסף שהוגש על ידי הפועל ת"א, כמו גם הערעורים שהוגשו בעניינן של בית”ר ירושלים ומכבי חיפה מגלים, על פניהם, היבט משפטי אחד עקרוני, משותף לשלושת ההליכים, בעל חשיבות רוחבית, החורגת מעבר לעניינם של ההליכים הספציפיים, המצדיק את איחוד הדיונים וקיומו של דיון משותף בפני בית הדין העליון הנכבד בהרכב מורחב".
"הסוגיה המשפטית (היחידה) הראויה לדיון יסודי העולה משלושת ההליכים האמורים, הינה: האם שיקול הדעת שניתן בהוראת השעה לבית הדין המשמעתי בכל הנוגע להפעלת עונש על תנאי של הפחתת נקודות, בגין עבירה משמעתית שנעברה לפני כניסתה לתוקף של הוראת השעה - מחייב לקחת בחשבון כי עונש הפחתת הנקודות, שנפסק בעבר על תנאי, אינו עוד עונש שניתן להשיתו לגבי סוג העבירות בגינן הועמדו הקבוצות לדין".