שלושה מחזורים נותרו לסיום הקמפיין מוקדמות יורו 2024, והכל פתוח בבית הישראלי. על פי כל התחזיות, בשלב הזה שווייץ הפייבוריטית כבר הייתה אמורה להבטיח את הכרטיס, אבל זה לא קרה. נראה שישראל, שווייץ ורומניה ייאבקו על שני הכרטיסים ליורו עד הרגע האחרון.
רומניה אמנם פישלה עם 0:0 מול בלארוס בשבוע שעבר, אבל עלתה לראשות הביתה אחרי ניצחון 0:4 על אנדורה. שווייץ איבדה נקודות ב-3:3 מול בלארוס. השווייצרים פיגרו 3:1 עד הדקה ה-89, אבל תוך דקה הצליחו להשוות את התוצאה ולהציל נקודה יקרה במשחק בו היו פייבוריטים מוחלטים.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל גבי קניקובסקי, מיגל ויטור, דור פרץ, שגיב יחזקאל, אופיר דוידזאדה
שחקני נבחרת ישראל גבי קניקובסקי, מיגל ויטור, דור פרץ, שגיב יחזקאל, אופיר דוידזאדה
שחקני הנבחרת. תלוים בעצמם
(צילום: עוז מועלם)
רומניה כאמור עלתה למקום הראשון עם 16 נקודות, אבל יש לה משחק יותר משווייץ שבמקום השני (15 נקודות). בחודש הבא שווייץ אמורה להתארח בישראל, לארח את קוסובו ולהתארח ברומניה. ישראל כרגע נמצאת במקום השלישי עם 11 נקודות, חמש פחות מרומניה וארבע פחות משווייץ, כאשר עוד מצפים לה שני מפגשים עם שתיהן.
ישראל כאמור תלויה לגמרי בעצמה אחרי פגרת הנבחרות הזו. יש לה ארבעה משחקים - מול שווייץ ורומניה בבית, אנדורה וקוסובו (בחוץ). גם אם לא תנצח את שווייץ העדיפה ממנה על הנייר, ישראל עדיין תהיה תלויה בעצמה אם תנצח את רומניה במשחק שבתכנון אמור להיערך בטדי ב-18 בנובמבר. אבל כאמור הכל יכול לקרות בבית הישראלי, ובתרחיש מסוים ישראל אפילו יכולה לסיים במקום הראשון.
2 צפייה בגלריה
שווייץ
שווייץ
שווייץ. הפייבוריטית הסתבכה
(צילום: REUTERS/Denis Balibouse)
גם אם ישראל תפסיד באופן מפתיע בכל משחקיה, עדיין יש לה את הכרטיס לפלייאוף העלייה ליורו בזכות ההופעה המוצלחת שלה בליגת האומות. במקרה שלא תעלה דרך שלב הבתים, היא תשחק בחצי הגמר הפלייאוף, ותנסה להעפיל לגמר - שיהיה המשחק על הכרטיס האחרון ליורו, אליו יעפילו 24 נבחרות.
היורו ייערך בגרמניה וייפתח ב-14 ביוני, הגמר ייערך ב-14 ביולי בברלין. מלבד גרמניה, גם בלגיה, צרפת, פורטוגל, ספרד, סקוטלנד וטורקיה הבטיחו את מקומן בטורניר.
מה נותר לנבחרת ישראל ישראל - שווייץ, 15 בנובמבר ישראל - רומניה, 18 בנובמבר אנדורה - ישראל, 21 בנובמבר קוסובו - ישראל, נדחה למועד לא ידוע
מה נותר לנבחרת רומניה ישראל - רומניה, 18 בנובמבר רומניה - שווייץ, 21 בנובמבר
מה נותר לנבחרת שווייץ ישראל - שוויץ, 15 בנובמבר שווייץ - קוסובו, 18 בנובמבר רומניה - שוויץ, 21 בנובמבר