ה-0:3 אתמול (ראשון) על הפועל חיפה קבע שלראשונה בעידן רן קוז'וך הצליחה הפועל באר-שבע לייצר שני ניצחונות ליגה רצופים ובהתאם לכך מצב הרוח במועדון מרומם. היכולת הגבוהה שהציגה הקבוצה מקנה למועדון הרבה שקט אחרי התקופה הסוערת שהגיעה בעקבות ההדחה המאכזבת ממוקדמות הקונפרנס-ליג. שלושת השערים שכבשה באר-שבע הגיעו בעקבות משחק הלחץ הגבוה שדוגל בו קוז'וך. נדמה שלאט לאט הקהל הבאר-שבעי מעניק קרדיט והערכה למאמן שהחליף את אליניב ברדה באחד המהלכים המפתיעים אי פעם של הבעלים אלונה ברקת.
סגל השחקנים שנבנה ממש עד ליום האחרון של חלון העברות נראה פתאום רחב ועמוק מאוד, כך שאפילו עם רשימת פצועים כל כך ארוכה שכוללת את רועי גורדנה, שי אליאס, מריאנו בריירו, מיגל ויטור, זהאי אחמד ואור דדיה, התחרות על מקום בהרכב ובסגל היא קשה.
2 צפייה בגלריה
הפועל באר שבע
הפועל באר שבע
נראים אחרת. שחקני באר-שבע חוגגים מול הפועל חיפה
(צילום: הרצל יוסף)
מי ששוב שילם את המחיר הוא גיא בדש שעדיין לא ראה דקת משחק ליגה תחת קוז'וך. אין ספק שבבאר-שבע מראים לבדש את הדרך החוצה מהקבוצה בעיקר בעקבות ריבוי השחקנים בעמדת הקישור ההתקפי והאכזבה מיכולתו בעונה שעברה. אתמול שוב על ספסל המחליפים היו שני שוערים ולבדש לא נמצא מקום. בשבוע שעבר הסביר זאת קוז'וך בכך ששוער המשנה אופיר מרציאנו סחב פציעה קלה ולכן גם בן גורדין נכלל בסגל. אתמול סיפר המאמן שגם ניב אליאסי סובל מפציעה קלה אך הוסיף גם סיבה נוספת. לטענתו במועדון מעוניינים לקהל מההתאחדות לכדורגל מענק על שילוב שחקנים צעירים ולכן עושים מאמץ שבסגל יהיו שני שחקנים מתחת לגיל 24: אמיר גנאח והשוער השלישי בן גורדין.
אבל עם כל הכבוד לבדש שצפוי לעזוב בחודש ינואר, אוהדי באר-שבע מתלהבים משחקני הרכש החדשים כשאתמול שוב בלטו הזמבי קינגס קנגוואה והישראלי אליאל פרץ, שכבש שער שני ברציפות ואף הוסיף בישול. השניים זכו לסטנדינג אוביישן כשהוחלפו ולשירי עידוד בסיום. בכלל נראה שהקישור היא החולייה החזקה של באר-שבע כרגע כשיחד עם קנגוואה ופרץ, גם אמיר גנאח שכבש שער ולוקאס ונטורה הקשר האחורי נמצאים בכושר טוב מאוד. במועדון מאמינים שבקרוב מאוד גם דן ביטון, שפתח אתמול לראשונה מאז חזר ממכבי ת"א, ייכנס לעניינים וכך יהיה לבאר-שבע קישור עוצמתי מאוד ביחס לליגת העל. ראוי לציין שגם הבלם מתן בלטקסה נכנס היטב לעניינים וייצב את מרכז ההגנה, כשלצידו גם אור בלוריאן נראה טוב יותר. איתן טיבי נכלל אתמול בסגל ולא שותף. רועי גורדנה עשוי גם הוא לחזור לסגל ביום ראשון נגד הפועל ירושלים.
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל באר-שבע רן קוז'וך
מאמן הפועל באר-שבע רן קוז'וך
האוהדים בעדו. קוז'וך
(צילום: הרצל יוסף)
גם אתמול פחות מ-9,000 אוהדים הגיעו לאצטדיון טוטו טרנר. זאת על רקע חרם ארגון האוהדים עד אשר כעשרים מאנשיהם יסיימו עונשי הרחקה מהמגרשים בעקבות אירועי האלימות במשחק נגד סכנין. אתמול כבר נראו חלק מהחברים הצעירים יותר בארגון חוזרים ליציע עם החולצות האופייניות שלהם וגם העידוד היה יותר סוחף מאשר במשחק נגד חדרה.