צפו | קראנקה על עזיבת גלוך: "אני לא יודע כלום, לא מתייחס לדברים שאינם בשליטתי"
(צילום: ONE)
טוויסט בעלילה בכל הקשור לעסקת אוסקר גלוך? לאחר שפורסם מוקדם יותר כי זלצבורג האוסטרית החליטה להפעיל את סעיף השחרור של הקשר בן ה-18 ולרכוש אותו ממכבי ת"א תמורת 7 מיליון יורו, באתר הקטלאני sport.es פורסם היום (ראשון) כי לא אחרת מאשר ברצלונה נחושה להנחית את היהלום של הצהובים.
עם זאת, על פי הדיווח, הקטלאנים, שזכו לאחרונה בסופרקופה הספרדי לאחר ניצחון 1:3 בגמר על ריאל מדריד - מתכננים להוציא את העסקה לפועל רק בקיץ. "במועדון משוכנעים שהשחקן יכול להיות מאוד משמעותי בעתיד", נכתב באתר. "בברצלונה עקבו היטב אחר גלוך במהלך העונה שעברה, כאשר ג'ורדי קרויף הוא תומכו הגדול ביותר".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א אוסקר גלוך
שחקן מכבי ת"א אוסקר גלוך
יעבור לאריופה בגיל 18. גלוך
(צילום: עוז מועלם)
אתמול, רגע לפני האימון המסכם של מכבי ת"א בקריית שלום לקראת משחק ההזדמנות האחרונה נגד מכבי חיפה (שני, 20:30), גלוך הטיל פצצה כששיתף את חבריו לגבי המעבר הצפוי שלו לאלופת אוסטריה, רד בול זלצבורג. "המשחק שלי נגד מכבי חיפה הוא כנראה האחרון שלי במועדון", הצהיר הקשר בן ה-18.
גלוך זכה למעקב של מספר מועדונים באירופה - בין היתר מבשיקטאש, פיינורד, איאקס ואודינזה - אך מי שתשים עליו את ידו היא זלצבורג, שידועה כקבוצת פיתוח לכישרונות, ממנה עושים את קפיצת המדרגה לרמות הגבוהות ביותר, כולל למשל מואנס דאבור שעבר ממנה לסביליה. גם עומר דמארי שיחק בזלצבורג, כמו גם בשתי קבוצות נוספות של קונצרן משקאות האנרגיה - ר.ב לייפציג וניו-יורק רד בול.
2 צפייה בגלריה
שער ידיעות ספורט 22.1.2023
שער ידיעות ספורט 22.1.2023
שער ידיעות ספורט 22.1.2023
מכבי ת"א וגלוך סיכמו בעת הארכת החוזה שלו בסוף אוקטובר כי במידה ותגיע הצעה מקבוצה אירופית בה הוא יוכל להתפתח, הוא יוכל לעזוב תמורת 7 מיליון אירו, שזה הסכום שישלם המועדון האוסטרי. גלוך צפוי לחתום על חוזה לארבע שנים, לפיו יקבל 600 אלף אירו לעונה, כשעם מענקים הסכום עשוי להגיע גם למיליון אירו לעונה.
היום (ראשון) הודיעה זלצבורג לצהובים שהיא מממשת את סעיף היציאה בחוזהו של גלוך, כאשר נציגיה יגיעו ארצה כדי לסגור את העסקה. בכל מקרה, גלוך ישחק נגד מכבי חיפה מחר בבלומפילד. הליגה האוסטרית נמצאת כרגע בפגרה, וזלצבורג רוצה שגלוך יגיע עוד השבוע למחנה האימונים בספרד. בעוד כשבועיים תארח הקבוצה את שטורם גראץ במסגרת רבע גמר הגביע. ב-16 בפברואר, אחרי חזרתה של הליגה, תארח זלצבורג את רומא למשחק הראשון בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית.
גלוך - מלך הבישולים של מכבי ת"א בליגה עם שבעה, להם הוסיף ארבעה שערים - צפוי להשאיר אחריו חלל גדול בעמדת היוצר. הצהובים ינסו כעת לצרף את מוחמד כנעאן עוד בחלון ההעברות הנוכחי.
בשל חסרונו של דריק לוקאסן המורחק, אייטור קראנקה יצטרך לקבל החלטה האם להמשיך עם מערך שלושת הבלמים כששחר פיבן או שרן ייני יתפסו את מקומו של ההולנדי, או לפתוח עם ניר ביטון ואנריק סבוריט בלבד. אופיר דוידזדה צפוי לפתוח כמגן שמאלי, ובחלק הקדמי גלוך אמור לפתוח יחד עם ערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ'.
פורסם לראשונה: 06:51, 22.01.23