נבחרת ישראל תפתח ביום שישי (21:45) את דרכה בבית 2 של הדרג הבכיר בליגת האומות עם משחק חוץ מול בלגיה, שייערך בהונגריה וללא קהל בגלל מלחמת "חרבות ברזל" והחשש מהפגנות.
רן בן שמעון, שעבורו זה יהיה המשחק הרשמי הראשון בתור מאמן הנבחרת הלאומית, מתכננן לעלות בהרכב עם שלושה בלמים, שאחד מהם יהיה עומרי גאנדלמן, שמצטיין העונה בעמדת הקשר בגנט הבלגית עם ארבעה שערים בשמונה משחקים בכל המסגרות.
3 צפייה בגלריה
שחקן גנט עומרי גאנדלמן
שחקן גנט עומרי גאנדלמן
צפוי לפתוח כבלם. גאנדלמן
(VIRGINIE LEFOUR / AFP)
עומרי גאנדלמן מדבר לקראת המשחק מול בלגיה
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
גאנדלמן דיבר הערב (רביעי) לקראת המשחק מול בלגיה, וכשנשאל על סוד ההצלחה של הבלגים אמר: "אני עוד לומד אותם אבל אין ספק שמדובר בנבחרת חזקה עם שחקנים מאוד איכותיים. כמובן שאנחנו מכבדים אותם, אבל אנחנו קודם כל מסתכלים על עצמנו".
על ההצלחה של הליגה הבלגית בכל הנוגע לבניית שחקנים, אמר: "זו העבודה שלהם מגיל צעיר, מהאקדמיות, אנשי צוות, כל חלון ההעברות אתה רואה הרבה מאוד צעירים מהליגה הבלגית שמתפתחים ועוברים לליגות הבכירות תמורת סכומים יפים. ואז הם מגיעים לנבחרת ויוצרים באמת נבחרת מאוד חזקה".
"אני מנסה ללמוד מהם, גם אם זה משחקנים הבלגים ושחקנים שאיתי בקבוצה, וגם מהצוות הבלגי שהוא מאוד איכותי וטוב", המשיך גאנדלמן, "אני מרגיש מאוד טוב שם בליגה מבחינת תחרות ואני חושב שזה משפר אותי המון".
על האמונה לקראת הקמפיין: "החלום של כל ילד הוא להגיע לנבחרת הבוגרת ולעשות באמת משהו גדול בשביל המדינה, וזה אני חושב המטרה של כולנו. אנחנו צריכים לעבור דרך אבל יש פה אני חושב את הכלים הכי טובים שיש - הן מבחינת שחקנים והן מבחינת צוות. כולי מלא אמונה שנעשה את זה".
3 צפייה בגלריה
בן שמעון באימון הנבחרת
בן שמעון באימון הנבחרת
המבחן הראשון של בן שמעון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
על השאיפות מול היריבות הקשות (צרפת ואיטליה הן החברות האחרות בבית): "אי אפשר להסתיר את זה שזו ליגה מאוד קשה, בסוף מדובר בנבחרות הכי חזקות בעולם. אבל אני חושב שיש משהו בנו השחקנים וגם בכלל בנבחרת שאנחנו באים בלי איזשהו פחד או רגשי נחיתות. אנחנו באים להציג את המשחק שלנו, וכמובן לנצח בסופו של דבר. בשביל זה אנחנו משחקים כדורגל. כולנו רוצים להגיע לרמות הכי גבוהות שיש, והנבחרת זו במה מצוינת להראות את זה ולהוכיח שאנחנו ראויים לשם. אני מאוד מקווה שנעשה את זה ובעזרת השם נביא את נבחרת ישראל לטורניר גדול".
על כך שהוא צפוי לשחק כבלם ולא כקשר כמו בגנט: "להגיע לנבחרת זה חלום ילדות והכבוד הכי גדול שיש. מה שיצטרכו זה מה שאני אעשה, כמו בכל מקום. כמו שהגעתי לגנט אז דרשו ממני משהו אחד, אז פה הצוות המקצועי יכול להשתמש בתכונות שלי בתפקיד אחר. זה בסדר גמור, אני מאוד שמח שיש לי סל כזה של כישורים שאני יכול להראות על המגרש ולשחק בכמה תפקידים. אני חושב שזה יתרון מאוד גדול".
על מה יהיה משחק טוב: "אני חושב שקודם כל אנחנו עובדים פה על דרך, ואנחנו צריכים להציג דרך שרן והצוות שלו בעצם מכינים אותנו ורוצים להראות לנו".
3 צפייה בגלריה
ג'ראפי
ג'ראפי
יוצב בין הקורות. ג'ראפי
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
לצד גאלדמן במרכז ההגנה צפויים לפתוח רז שלמה ועדין נחמיאס ממכבי ת"א. בין הקורות יפתח יואב ג'ראפי בגלל חסרונם של עומרי גזלר ודניאל פרץ, באגף ימין של ההגנה הקפטן אלי דסה, ובאגף שמאל שלה דני גרופר אם כי ישנה התלבטות בינו לרוי רביבו. נטע לביא ודור פרץ ישחקו בקישור, ואת ההתקפה יובילו אוסקר גלוך, מנור סולומון וענאן חלאילי שעשוי לפתוח בתור חלוץ מדומה.