1. רובי קין יערוך הערב (חמישי, 20:00, טוטו-טרנר) הופעת בכורה כמאמן ראשי, עם כל הכבוד לתקופה הקצרה בליגה ההודית, במשחק האירופיות כשמכבי ת"א תתארח אצל הפועל באר-שבע. העמדות החלשות של מכבי בעונה שעברה חוזקו (לא היה לה צד ימין במגרש) והיא סוף סוף יכולה לשחק בשיטה שהיא לא שלושה בלמים ושני חלוצים. "הבעיה" היא שעד הודעה חדשה לרובי קין יש שלושה חלוצים בכירים כשכל אחד מהם ראוי לפתוח בהרכב, לפחות עד שעתידו של ג'ורג'ה יובאנוביץ' יתברר. בכל מקרה, על הספסל של מכבי ת"א יהיה העונה לפחות חלוץ אחד שיכול לפתוח בכל קבוצה בליגה. רק שזה לא ייגמר בטיסה מפתיעה לבלגיה כמו סטיפה פריצה.
2. אומרים שערן זהבי לקח את יונתן כהן כפרויקט אישי בקיץ האחרון. כהן היה אמור להיות שחקן מפתח בעונה שעברה אבל איכזב בענק, אם הוא לא היה ישראלי כנראה שהיו קוראים לשחרר אותו . היו לו את כל הנתונים להיות "ערן זהבי החדש", היו לו מספרים, היו לו שערים מכריעים בדקות הסיום והכי חשוב: הוא הטריף את אוהדי היריבות. כהן חזר מאיטליה עם ביטחון של ילד בן 17 שעולה מהנוער, לא המכביסט שכולם חלמו. זהבי לא יהיה כאן לנצח, דור תורג'מן כנראה צעיר מדי. זה הזמן המושלם עבור כהן לקחת פיקוד ולהמשיך מאיפה שהוא הפסיק לפני שנתיים.
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל באר שבע
מכבי ת"א הפועל באר שבע
יובאנוביץ' מול טיבי בעונה שעברה. משחק על תואר
(צילום: דניאל כהן)
3 צפייה בגלריה
רובי קין
רובי קין
משחק בכורה כמאמן ראשי, עם הכבוד לקדנציה בהודו
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)
3. באר-שבע שוב החליפה הרבה שחקנים בהתקפה. זה די מדהים שמלך שערי העונה שלה בשנה שעברה רותם חטואל כבש רק 11 שערים. יש על הנייר איזון בריא במספרים, אבל בשורה התחתונה האדומים מבירת הנגב זקוקים לכוכבים בהתקפה כדי לזכות באליפות. את הזרים החדשים לא אפשרי לשפוט כרגע, בגזרה הישראלית יש לה שני שחקנים עם פוטנציאל להפוך לכאלה: יוני סטויאנוב שחזר מעונת השאלה מצוינת בנס ציונה, וגיא בדש שכבש 11 שערים בהפועל ירושלים. סטויאנוב כבר שיחק בנבחרת בולגריה, ונראה שנבחרת ישראל הולכת לבכות על זה שהיא ויתרה עליו ועוד תקום פה ועדת חקירה בנושא. את באר-שבע זה לא מעניין, היא כנראה הרוויחה את אחד הקשרים הכי טובים בליגת העל.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל באר-שבע יוני סטויאנוב מול פנאתינייקוס
שחקן הפועל באר-שבע יוני סטויאנוב מול פנאתינייקוס
אחד הקשרים הטובים בליגת העל? סטויאנוב
(הפועל באר-שבע)
4. באמצע העשור הקודם היריבות בין מכבי ת"א להפועל באר-שבע הייתה הגדולה ביותר בכדורגל הישראלי, הן חילקו את האליפויות ביניהן וכולם היו בטוחים שזאת תהיה היריבות שתגדיר גם את העשור הנוכחי בליגת העל: המרכז מול הדרום. אולם ההתעוררות של מכבי חיפה טרפה את הקלפים ועכשיו לשתיהן יש יריבה גדולה אחרת. מכבי ת"א והפועל באר-שבע לא מנהלות רומן כרגע, אבל כשיש אויבת משותפת העוינות יורדת. תחושה היא ששתיהן היו מעדיפות לראות את יריבתן הערב מניפה את צלחת האליפות בסוף העונה, רק לא עוד אליפות של מכבי חיפה.