מסע"ת מכבי תל אביב הצגת קרנקה
(באדיבות ONE)
מכבי ת"א ערכה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול מ.ס אשדוד בשבת, אבל זאת לא הייתה מסיבת עיתונאים רגילה. מי שדיבר עם התקשורת הוא המאמן החדש אייטור קראנקה, שקיבל את התפקיד אתמול לאחר שוולדימיר איביץ' החליט לעזוב לרוסיה. גם הבעלים מיץ' גולדהאר והמנהל המקצועי ברק יצחקי נטלו חלק במסיבת העיתונאים ודיברו על הפרידה מאיביץ', ההחלטה למנות את קראנקה, ניסיונות החיזוק בינואר ועוד נושאים אקטואלים. לאחר מסיבת העיתונאים, מיהר קראנקה אל מתחם האימונים בקריית שלום והעביר את האימון הראשון שלו בקבוצה.
בערב צייץ אייטור קראנקה בחשבון הטוויטר שלו: "יום ראשון כמאמן מכבי ת"א. זו פריבילגיה גדולה להיות חלק מהפרויקט הזה. תודה על קבלת הפנים החמה. אני מצפה למשחק הראשון שלי לעיני האוהדים שלנו". ביום שלישי איביץ' ניהל את המשחק האחרון שלו על הקווים של הצהובים, שניצחו 0:5 את בני סכנין בגביע המדינה. בליגה, מכבי ת"א נמצאת שש נקודות מאחורי המוליכה מכבי חיפה. בשבת היא תנסה לנצח את אשדוד, עימה סיימה בתיקו בסיבוב הקודם באצטדיון הי"א.
12 צפייה בגלריה
אייטור קרנאקה מאמן מכבי ת"א
אייטור קרנאקה מאמן מכבי ת"א
אייטור קרנאקה מאמן מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
12 צפייה בגלריה
אייטור קרנאקה מאמן מכבי ת"א
אייטור קרנאקה מאמן מכבי ת"א
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
קראנקה אמר: "אני רוצה להגיע לאן שרוצים אותי ואני מרגיש שאני יכול לעזור שם. אני לא מתעסק ברמה. בעבר הייתי שחקן בריאל מדריד, אבל עכשיו אני כאן וזה תענוג להיות כאן כי אני מרגיש מדהים פה". על האופי שלו וסגנון המשחק הוא הוסיף: "אני לא חושב שאני מאמן הגנתי. מכבי ת"א היא קבוצה ברמה גבוהה. חוץ מזה, מבחינה הגנתית והתקפית, אני כאן כדי לנצח במשחקים. המנטאליות שלי היא תמיד להשתפר ולנצח וזו תהיה המטרה, לנצח בכל משחק ולשחק הכי טוב שאנחנו יכולים. נרצה לשלוח את האוהדים שלנו גאים בקבוצה". הספרדי המשיך ואמר: "דיברתי עם מיץ' והתרשמתי מהתהליך של המועדון והרגשתי שאני מגיע למועדון גדול מבחינת תדמית והאנשים שעובדים כאן". על הקשר עם יופ היינקס וז'וזה מוריניו אמר: "הם השפיעו עליי, היה לי מזל בקריירה שלי כי היו לי מאמנים גדולים, דל בוסקה, היינקס, ואלוורדה ששיחק איתי, עבדתי עם מוריניו. למדתי מכולם והדבר הכי חשוב הוא ללמוד מהם, אבל להיות עם אישיות משלך ולעשות את הטוב ביותר עבור הקבוצה שלך".
בלם העבר המשיך ואמר: "לא דיברנו על מטרות כי המטרות הן לנצח. שיחקתי בריאל מדריד והייתי עוזר שם במשך שלוש שנים. כשאתה מגיע למקום כמו מכבי ת"א, אתה צריך לנצח. קל להחליט להגיע לכאן כשמועדון כמו מכבי ת"א פונה אליך. על הסגל במכבי ת"א: "כמאמן אתה צריך לדעת איפה אתה עומד. זה בלתי אפשרי לשכנע שחקנים לשחק בסגנון אחד אם אין לך את השחקנים המתאימים. אני מכיר את השחקנים ואני צריך להתאים את השחקנים לצורה הנכונה. נעבוד ונלמד מה הכי נכון וטוב, נדע גם איך לשחק בכמה סגנונות. הגעתי לאנגליה אחרי שלוש שנים עם מוריניו ושנתיים בנבחרת ואז חזרתי ללה ליגה ואני כאן עכשיו. הדבר הכי חשוב שיש לנו סגל טוב ומחלקת נוער טובה מאוד".
12 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
מכבי ת"א יוצאת לדרך חדשה. קראנקה
(צילום: עוז מועלם)
12 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א עם ערן זהבי
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א עם ערן זהבי
עם זהבי וייני באימון
(צילום: עוז מועלם)
על אוסקר גלוך אמר קראנקה: "אני מכיר את אוסקר גלוך ואני אוהב לשחק תמיד עם שחקן בעמדה 10. הוא מהנוער שלנו והוא שחקן כישרוני, כולם מכירים אותו ויכירו אותו יותר בעתיד אפילו". קראנקה סיפר: "דיברתי עם ג'ורדי קרויף לפני החתימה. דיברתי גם עם חואן שיהיה מאמן הכושר שלי והוא כאן כבר חמש שנים. אני מכיר גם את חוסה רודריגס ודיברתי איתו. כולם אמרו לי שהמועדון ברמה גבוהה".
קראנקה התייחס למכבי חיפה והמצב בטבלה: "אני לא יכול להגיד היום מה אפשר לעשות בצורה שונה כדי להיאבק על האליפות מול מכבי חיפה. אנחנו צריכים לנצח כדי להשיג את היריבות. השחקנים שלנו צריכים לשכוח מהיריבות ולחשוב על זה שאנחנו מכבי ת"א. אנחנו המועדון הכי גדול בישראל וצריכים לחשוב כך. בשבילי כמאמן אני תמיד רוצה לנצח, לאבד נקודות זה תמיד אסון ולא משנה איפה אני מאמן. אני חושב רק על לנצח. אני רוצה שזו תהיה המנטאליות. אי אפשר לנצח בלי המנטאליות הזו. עזבתי את הבית כשהייתי בן 15 או 16 והמחשבה היחידה שלי הייתה לנצח. אנחנו צריכים לחשוב רק איך לנצח. כדי לנצח, צריך להתחיל במתחם האימונים, לעבוד כמו שצריך".
על אוהדי מכבי ת"א: "אני יודע שהם אמוציונלים מאוד. אי אפשר להיות בכדורגל בלי תשוקה. גם לי יש תשוקה כי אני אוהב כדורגל. אני יודע שיש פה 30-25 אלף אוהדים שתומכים בנו במשחקים, זה נחמד".
12 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
עורך היכרות עם בלומפילד. קראנקה
(צילום: עוז מועלם)
הבעלים מיץ' גולדהאר נשאל לגבי התקרית עם טאלב טואטחה מבני סכנין במשחק האחרון: "קודם כל ערכים וכדורגל הולכים יחד ומובילים להצלחה. אני נגעל מגזענות ויש אפס סובלנות כלפי גזענות במכבי ת"א. אין לנו שום רצון להיות מזוהים עם אוהדים שמגלים גזענות". על העזיבה של איביץ': "כן, אני מאוכזב מהעזיבה שלו, בהחלט, אבל זה מה שזה ואני מרוצה מאייטור. ברק וג'ק עשו עבודה נהדרת באיתור מחליף ואני מרוצה מהתוצאה תחת הנסיבות שהיו. הבנתי מוולאדן שהוא לא רוצה להיות כאן ולכן נתתי לו ללכת. אני לא רוצה במכבי ת"א מישהו שלא רוצה להיות כאן".
גולדהאר המשיך והתייחס לעזיבה של איביץ': "אני לא שמח מזה שהוא עזב, אבל אני מאחל לו בהצלחה. אני יכול להבין אותו. אלה החיים, נתמודד עם זה כמו שאתם מתמודדים בחיים כשדברים קורים. עבדנו כדי למצוא מחליף ואנחנו מרוצים מהמחליף. עכשיו אנחנו עובדים כדי לשפר את התוצאות. אני מאחל לוולאדן הרבה בהצלחה. הוא איש טוב והגון ויש לנו מערכת יחסים טובה".
לגבי העובדה שרק מאמנים זרים עובדים בקבוצה בשנים האחרונות: אין לנו מדיניות כלשהי לגבי מאמנים ישראלים או זרים, אנחנו פשוט מחפשים מאמנים שמתאימים לנו. זה תלוי במה שלמאמנים יש להציע לנו. אנחנו מסתכלים בחוץ וגם מסתכלים בישראל".
12 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
"אי אפשר להיות בכדורגל בלי תשוקה". קראנקה
(צילום: עוז מועלם)
על קראנקה אמר גולדהאר: "הוא בחור מקצוען ורוצה לנצח, אפשר להרגיש את זה. הוא חכם ומנוסה, עבר הרבה. היו לנו מועמדים טובים וזה מעודד, אבל אני חושב שאייטור יכול להתאים מאוד לפרויקט שלנו כאן. אז אני חושב שקיבלנו החלטה נכונה".
המנהל המקצועי של מכבי ת"א ברק יצחקי: "זו הייתה הפתעה שאיביץ' אמר שהוא רוצה ללכת. הוא נכנס לפני אחד האימונים וירה את זה. כמובן שזה מאכזב כי היו לנו תוכניות אחרות, אבל בסופו של דבר אתה יכול להיכנס לבנאדם לתוך הראש באותו רגע ולהבין מה עומד מאחורי ההחלטה שלו. יש לו משפחה, אישה וילדים. הוא בחר בדרך הזו ואני מאחל לו בהצלחה מכל הלב".
על ההיכרות עם קראנקה: "היו לנו שיחות היכרות איתו ואז דיברנו יותר על הצד המקצועי. קיבלנו את הרושם שמדובר במאמן מסודר עם הרבה תשוקה. הוא היה שחקן מעולה ועבד במועדונים עם שאיפות גם כמאמן וגם כעוזר מאמן, אני חושב שהוא מתאים לעמדת מאמן במכבי ת"א".
12 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
המשחק הראשון: מול אשדוד בשבת. קראנקה
(צילום: עוז מועלם)
לגבי הציפיות שלו עם קראנקה לעומת מה שהיה עם איביץ': "גם עם ולאדן היו לי הרבה דיונים על כדורגל לפני ואחרי משחקים. הוא המאמן והוא זה שמקבל את ההחלטות המקצועיות ואת מי להרכיב ומי לא. המאמן לוקח את ההחלטות המקצועיות. אני תמיד אומר את דעתי. לא תמיד הסכמנו, אבל איביץ' הוא המאמן ולקח את ההחלטות. היה לנו שיח בריא ואמיתי, מכובד. היה בינינו חיבור טוב מאוד, גם בעבודה וגם מחוץ לעבודה. עם אייטור אנחנו בהתחלה. השיחות הראשוניות היו טובות מאוד. המטרה שלי היא לתת את כל הכלים למאמן להצליח כי ההצלחה שלו היא כמובן ההצלחה של כולנו".
לגבי חיזוק: "נשב עם המאמן ונדבר ואם נחשוב שנצטרך לחזק את הקבוצה, נעשה את זה. זה תהליך והוא תהליך שנחליט עליו בימים הקרובים כי אין לנו הרבה זמן. יש לנו קבוצה טובה מאוד ומוכשרת מאוד, עם שחקנים שיכולים לשחק במספר עמדות ויכולים להציג יכולת הרבה יותר טובה ממה שהציגו עד עכשיו והם הציגו יכולת טובה מאוד בהרבה משחקים".
לגבי העובדה שקראנקה אימן בעבר נבחרת צעירה בספרד אמר יצחקי: "איביץ' כן קידם שחקנים צעירים, דניאל פרץ היה בשער, אוסקר גלוך שיחק, פארפה גיאגון שיחק וגם דור קיבל דקות במשחקים האחרונים. יש מגמה של קידום שחקנים צעירים אל הקבוצה הבוגרת. זה אחד הדברים שאני הכי גאה בהם".
12 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א עם אנריק סבוריט, פארפה גיאגון
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א עם אנריק סבוריט, פארפה גיאגון
אחוות ספרדים. קראנקה עם סבוריט באימון
(צילום: עוז מועלם)
על שיטת המשחק של מכבי ת"א והסגל אמר יצחקי: "הרבה דובר על שיטת המשחק שלנו מתחילת העונה. במסיבת העיתונאים האחרונה של איביץ' הוא אמר שהגענו להכי הרבה מצבים, כבשנו הכי הרבה שערים וספגנו הכי מעט. אפשר תמיד לבקר את שיטת המשחק או את הדרך, אבל הקבוצה ידעה לייצר מצבים ולא ניצלה את זה. אנחנו במגמה חיובית, הקבוצה משחקת טוב, אי אפשר להגיד שאנחנו לא משחקים טוב. גם המשחק נגד קריית שמונה היה יכול להיגמר עם תוצאה אחרת לגמרי, גם מול נס ציונה וגם לא אהבתי איך שהמשחק בחיפה התנהל. עושים הרבה רעש מסביב לא בצדק. ראינו במהלך העונה שיש קבוצה טובה עם שחקנים טובים מאוד. אני מאמין וסומך על כל אחד מהשחקנים בסגל. תמיד אנחנו שואפים להשתפר. יש הרבה פוטנציאל לכדורגל טוב בקבוצה הזו וראינו את זה בלא מעט משחקים. אני בטוח שאפשר להוציא מהקבוצה הזו אפילו יותר".
עוד לגבי השיטה: "לוולאדן ולי היו הרבה שיחות על שחקנים ומערכים ולפעמים יש אי הסכמות ויכול להיות שזה אחד הדברים שלא הסכמנו עליהם. המאמן הגיע לפני 24 שעות ויש לנו יומיים לעבור על המון חומרים. נקווה שהשחקנים והמאמן יתאקלמו כמה שיותר מהר אחד אל השני. יש לנו משחק קשה מאוד מול אשדוד בשבת. אמנם היא לא בתקופה טובה, אבל היא קבוצה שיכולה להפתיע כל קבוצה בליגה". על הסגל הרחב של הצהובים אמר יצחקי: "כל מי שמגיע לפה יודע שיש תחרות גדולה על ההרכב. הסגל נבנה במטרה להתחרות בשני מפעלים. לא עלינו לקונפרנס ליג וזה גרם לסגל להיות קצת יותר רחב ממה שהוא אמור להיות. ברור שזה לא נעים להישאר מחוץ לסגל והחדר שלי לפעמים הוא כמו חדר של פסיכולוג כי הרבה שחקנים באים לשאול, אבל הם מתנהלים בצורה מקצוענית ואני בטוח שנראה דברים טובים יותר השנה".
12 צפייה בגלריה
אלכסנדר (שורה) אובארוב מקבל את אייטור קראנקה אל מכבי ת"א
אלכסנדר (שורה) אובארוב מקבל את אייטור קראנקה אל מכבי ת"א
אלכסנדר (שורה) אובארוב מציג את עצמו בפני המאמן החדש
(צילום: עוז מועלם)
12 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
העביר אימון לקראת המשחק מול אשדוד. קראנקה
(צילום: עוז מועלם)
12 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א
עם הצוות שלו. קראנקה
(צילום: עוז מועלם)
12 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א עם דדי בן דיין
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א עם דדי בן דיין
שיחקו בעבר ביחד בקולורדו. קראנקה ודדי בן דיין
(צילום: עוז מועלם)
על היחסים שלו עם האוהדים והציפיות אמר יצחקי: "מכבי ת"א היא לא החלטה של איש אחד, ההחלטות לא מתקבלות על ידי איש אחד. בקשר לשחקנים שמגיעים אז כמובן שאנחנו דנים בכל שם שמגיע. יכול להיות שלא הייתי בעד להביא את כל השחקנים, אבל ההחלטות מתקבלות בפורום מסוים. אני יכול להבין את הקהל שמאוכזב, הוא בא לראות ניצחונות ורוצה לראות את מכבי ת"א אלופה. אני רוצה לראות את מכבי ת"א אלופה לא פחות. זה לא קרה בשנתיים האחרונות ואנחנו עושים הכול כדי שזה יקרה. קרו העונה הרבה דברים העונה גם בהחתמת שחקנים וגם בהחתמת המאמן החדש, אז זה שינוי מרענן וזה לא קרה בעונה שעברה כשהייתי תשעה משחקים כמאמן. זו לא תקופה קלה, אפילו תקופה קשה מבחינתי באופן אישי. אני סופג הרבה אש, אבל אני מבין אותה. אני שמח מאוד שהאוהדים עדיין תומכים בקבוצה. לפעמים יש אש לכיווני ואני מוכן לקבל אותה כדי שלא תלך אל השחקנים והמאמן. אני מוכן לספוג את זה".
פורסם לראשונה: 15:47, 05.01.23