אבוקסיס לאחר ניצחון הענק על מכבי ת"א
(צילום: באדיבות ONE)
בתוספת הזמן של חצי גמר גביע המדינה אתמול (רביעי) בסמי עופר, אבישי כהן, שגדל במחלקת הנוער של בית"ר ירושלים בכלל כחלוץ ועבר הסבה לעמדת המגן, כבר ביקש חילוף לקראת כדור קרן של מכבי ת"א. ברגע האחרון יוסי אבוקסיס משך את הפיזיותרפיסט שלא ייכנס למגרש, על מנת להימנע מהוצאתו מחוץ לשדה המשחק ויצירת יתרון מספרי של מכבי ת"א.
כהן, השחקן הכי טוב בבית"ר ירושלים אתמול, שסבל מהתכווצות בשריר התאומים, נשאר במגרש, ובהתקפה שלאחר מכן, היה זה שקפץ מעל אנדרה ג'ראלדש בדרך לשער השלישי של בית"ר ב-1:3 ולעלייה ראשונה מזה חמש שנים לגמר גביע המדינה, שם תפגוש הקבוצה ב-23 במאי בסמי עופר את מכבי נתניה.
4 צפייה בגלריה
אבוקסיס
אבוקסיס
"המאמן הישראלי הטוב ביותר בהכנה למשחק ספציפי". אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א בית"ר ירושלים חצי גמר הגביע ירדן שועה
מכבי ת"א בית"ר ירושלים חצי גמר הגביע ירדן שועה
כמעט ופצע את מאמנו בחגיגות. שועה
(צילום: עוז מועלם)
כהן היה אחד משני האסים של יוסי אבוקסיס, אדריכל הניצחון שעשה נוקאאוט לאייטור קראנקה, יחד עם החלוץ פרד פריידיי. הניגרי שהגיע מהליגה הנורבגית בפברואר האחרון, רגע לפני סיום מועד ההעברות, נחת חלוד במיוחד ועוד נפצע במשחק נגד מ.ס אשדוד. בבית"ר, שמחזיקה באפשרות להשאירו לעונה נוספת, היו משוכנעים בתחילה כי מדובר בפלופ גדול, אבל דווקא פגרת הנבחרות עשתה לו טוב. הוא שב לשיקום בניגריה, חזר עם בני משפחתו והפך להיות חלק ברוטציה. אמש הוא פרע את השטרות עם השער החשוב ביותר של בית"ר העונה. לפני המשחק עוד התלבט אבוקסיס עד לרגע האחרון אם לפתוח בהרכב עם הניגרי או יון ניקולאסקו, והחליט לתת את הקרדיט למולדובי.

"המשחק הכי טוב שלנו העונה"

מי שחגג אחרי הניצחון של בית"ר יותר מכל אחד אחר היה אבוקסיס. "הוא המאמן הישראלי הטוב ביותר בהכנה למשחק ספציפי, הוא הוכיח את זה עם סכנין ובזכייה בגביעים עם בני יהודה ובאר-שבע", אמרו במועדון. אבוקסיס הכין את הקבוצה מצוין, ניהול המשחק שלו היה משמעותי בקרב המוחות מול קראנקה, לקראת עוד מפגש גמר מול נתניה, בדיוק כפי שהיה לו כשהניף גביע עם בני יהודה ב-2019, גם כן תחת ניהולו של ברק אברמוב.
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א בית"ר ירושלים חצי גמר הגביע פרד פריידי
מכבי ת"א בית"ר ירושלים חצי גמר הגביע פרד פריידי
והכל בזכות אבוקסיס. פריידיי
(צילום: עוז מועלם)
ברגע שהשחקנים חגגו מול אלפי אוהדי בית"ר, שנתנו הצגה גדולה בחיפה, אבוקסיס רץ והצטרף אליהם, ואפילו כמעט נפצע בברכו אחרי שירדן שועה קפץ עליו מאחור. לשחקנים אמר בחדר ההלבשה: "חגגתם מול הקהל האדיר שלנו, אבל עוד לא עשינו שום דבר".
יש לציין כי אבוקסיס נתפס במצלמות הטלוויזיה פולט מספר קללות לעבר אוהדי מכבי ת"א, שגידפו אותו לאורך כל המשחק, והסביר: "לא בא לי לדבר על הקהל של מכבי ת"א, הוא צריך להתבייש. הקהל שלהם מגזים, מייצר את המתיחות. נגד מכבי ת"א אני תמיד מגיע סופר מוכן ועם סופר מוטיבציה". אגב, כנקמה עירונית, משמעות ההפסד של מכבי ת"א היא שהפועל ירושלים לא תשחק בעונה הבאה במוקדמות הקונפרנס ליג, גם אם תסיים במקום הרביעי. לבית"ר עוד נותרו שני משחקים חסרי חשיבות בפלייאוף התחתון, ואבוקסיס מתכוון להכין תוכנית עומס לקראת המטרה הגדולה ביותר של המועדון, שלא זכה בגביע מאז 2009.
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א בית"ר ירושלים חצי גמר
מכבי ת"א בית"ר ירושלים חצי גמר
"זה פיצוי על עונה שלמה שבתחילתה לא ידענו אם בכלל תהיה קבוצת כדורגל". אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)
"זה היה המשחק הכי טוב שלנו העונה", הוסיף אבוקסיס. "זה פיצוי על עונה שלמה שבתחילתה לא ידענו אם בכלל תהיה קבוצת כדורגל ובסופה הגענו לגמר הגביע". על תדמית המאמן ההגנתי שהוצמדה לו, גם בעונה שהוא ייצר את אחת מארבע ההתקפות הטובות בליגה, אמר: "נו תגידו, הגנתי, הגנתי. גם בבני יהודה וגם בבית"ר ירושלים הסתכלתי וראיתי שאני במקום טוב. יש תשובה אחת וזה במגרש".