בעלי הפועל ראשל"צ, עמוס לוזון, הודיע לראש העיר רז קינסטליך כי הוא החליט להשיב סופית את הקבוצה לידי העירייה. לוזון כבר רוצה מזה תקופה לסיים את הבעלות שלו על הקבוצה, אותה רכש ב-2019, אולם הפעם קיבל החלטה סופית לעזוב.
בשל ההסכם מול העיריה, העזיבה הסופית תתרחש בחודשים הקרובים, כשבשלב זה כבר החלו בעיריית ראשל"צ בחיפוש אחר בעלים אחר.
1 צפייה בגלריה
עמוס לוזון
עמוס לוזון
עמוס לוזון
(צילום: אבי מועלם)
ראשל"צ היא העיר הרביעית בגודלה בישראל, והעירייה שלה נותנת את המעטפת הכלכלית הגבוהה ביותר לספורט המקומי בישראל, כולל הסכם יוצא דופן בבעלים עם תמיכה כספית גבוהה, אחזקת איצטדיונים וכיוצא בזה. לאחרונה, הודיעו בעירייה כי בקרוב יחלו בשיפוץ האיצטדיון המקומי בעלות של 180 מיליון שקל, על מנת להכשירו לליגת העל והוא יכיל עשרת אלפים מקומות.
מעיריית ראשל"צ סירבו להגיב.
הפועל ראשל"צ היא קבוצה ותיקה בכדורגל הישראלי, ונוסדה בשנת 1940. בשנות ה-50 שיחקה שתי עונות בליגה הבכירה, כאשר בין השאר שיחק בה השוער האגדי יעקב חודורוב, אך היא ירדה ליגה בסיום עונת 1951/52. היא שבה לליגה הראשונה בשנות ה-70, ירדה שוב בתחילת שנות ה-80 וחזרה לליגה בתחילת שנות ה-90, כאשר שמה שונה להפועל עירוני ראשל"צ בשל תמיכת העירייה.
הפעם האחרונה שהקבוצה שיחקה בליגת העל הייתה בעונת 2011/12, אך היא נשרה שוב לליגה הלאומית עונה לאחר מכן, ומאז משחקת בליגת המשנה. ב-2015 כדורגלן העבר איל ברקוביץ' רכש את הקבוצה, ומכר אותה כעבור ארבע שנים לעמוס לוזון, שעזב בזמנו את מכבי פ"ת.