בעוד שישה ימים צריכים אנשי הפועל ת"א להתחיל בהכנות לקראת העונה הבאה בליגה הלאומית. זו הפעם השנייה בתוך שבע שנים שאחד המועדונים הגדולים בכדורגל הישראלי חווה ירידת ליגה, אלא שחילופי משמרות הבעלים עדיין לא בוצעו, מה שיוצר מצב מסובך ובעיקר חוסר ודאות גדול לגבי עתיד המועדון.
שאלת המפתח היא כמובן זהות הבעלים של הקבוצה בעונה הבאה, כשדבר אחד כבר ברור: מנהל קבוצת המשקיעים, דייויד מינצברג, מבין שהוא בחוץ ואחרי שנה אחת בלבד בוולפסון הוא יעזוב את תפקידו. אחרי שגורמים אינטרסנטיים רבים ניסו להערים קשיים נערכה שיחה ישירה בינו לבין המיליארדר היהודי, אדמונד ספרא, וקידמה מספר עניינים, כולל העברת מסמכים שמציגים את גודל ההשקעה של קבוצת מינצברג המוערכת בארבעה עד חמישה מיליון דולר.
3 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב
הפועל תל אביב
שחקני הפועל ת"א אחרי ירידת הליגה בשבת האחרונה
(צילום: טל שחר)
טועמה: "הלב שלי שבור, כואב לי על האוהדים"
(ONE)
בין היתר הבין ספרא כי חובות העבר שהוא אמור לכסות שייכים לבעלים הקודמים של הפועל ת"א, ולצד זאת קיימים חובות למס הכנסה ולבית הדין לבוררות בספורט - עשרה מיליון שקלים שיהיו חלק מהתקציב המתכונן לעונה הבאה.
כמו כן הבין ספרא כי ישנם ספינים שנועדו לייצר תחושה שהוא מלחיץ את מינצברג, ולכן הורה לאנשיו להחליף את הכוורת שטיפלה בארץ בענייניו. ספרא החליף את משרד עו"ד BDO בארנסט ויאנג והביא את המשרד הישראלי EBN שיסייע לו בעסקה. ספרא מנסה לקדם את ההליך ולהפוך לבעלים של הפועל ת"א ללא הסתייגות מכך שהקבוצה תשחק בעונה הבאה בליגת המשנה. אם העסקה לא תצא לפועל, יש לפחות עוד שני גורמים מחו"ל שמעוניינים במועדון.

מימר, חיים או דגו

מאחר שנקבע לוח זמנים לסיום העסקה מול ספרא - על הנייר מדובר על עוד כחודש - מי שימשיך לקבל החלטות בשלב זה הוא מינצברג יחד עם המנכ"ל עמית פסט. ברור לכל כי מדובר במצב בעייתי, משום שהשניים ייאלצו לפעול בתוך אי ודאות ניהולית וכלכלית וזאת בחודש קריטי בבניית הקבוצה, שתכוון לעלייה חזרה תוך עונה.
3 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
שאלת המפתח היא כמובן זהות הבעלים. דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
(צילום: עוז מועלם, Patrick McMullan / Getty Images)
על פניו, פסט יפעל כרגיל כל עוד אין שינוי בעלות, אולם הקושי הוא שייתכן כי כבר בחודש הבא ספרא ישתלט על המועדון יחד עם אנשיו, לכן נראה כי בשלב הביניים ההנהלה הנוכחית תגיע לסיכומים מותנים. פסט ומינצברג יעדכנו את ספרא: הם צריכים לבקש את אישורו, אבל בוודאי ירצו להכניס אותו לתמונה בסוגיות מרכזיות כמו מינוי מאמן, למשל.
המועמדים לאימון הפועל ת"א הם שרון מימר, שטרם חתם על הארכת חוזה בריינה, אופיר חיים ומסאי דגו, כשהתפיסה הנוכחית היא לחפש מאמנים מוערכים בוולפסון בעלי זיקה למועדון. אחד החוזים הכבדים שעוד יושב על תקציב המועדון הוא של יוסי אבוקסיס, שמחזיק בחוזה לעונה הבאה בסך ‭ 1.5‬ מיליון שקל. נעשה ניסיון להגיע לסיכום עם אבוקסיס על פיצויים, אבל הוא עדיין לא הושג.
3 צפייה בגלריה
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו
יסכים להגיע? דגו
(צילום: גיל נחושתן)
עוד סוגייה שתהווה בעיה נוגעת להחלטות לגבי מכירת שחקנים שיש להם ביקוש כמו הישאם לאיוס או רן בנימין. השאלה היא אם מוכרים אותם או ממתינים לסגירת סיפור הבעלות, כשייתכן כי ספרא יטיל וטו וירצה ששחקנים כמותם ישחקו אצלו גם בליגה הלאומית.
אחת ההתמודדויות הקשות הן סביב חוזים כבדים שיש לשחקנים בהפועל ת"א. הרשימה ארוכה וכוללת שחקנים כמו מאוויס צ'יבוטה עם ‭ 300‬ אלף יורו נטו, עומרי אלטמן עם שכר דומה אחרי שנרכש בשנה שעברה במיליון שקל מלרנקה הקפריסאית ולאיוס עם 250 אלף יורו, לצד שחקנים כמו זיו מורגן, איהאב גנאים ובראיין פאסי.
לשחקנים הצעירים יש חוזים לעונה הבאה, ובהנהלה תוהים אם הם יוכלו להיות הליבה של הקבוצה שרוצה לעלות ליגה כמה שיותר מהר. מדובר בין השאר באור ישראלוב, אל-ים קנצפולסקי, ליעד רמות, טל ארצ'ל, ארי כהן ועומר סניור.