קראנקה: "משחק מאכזב גם אם היינו מנצחים"
(באדיבות ONE)
ה-1:1 המאכזב של מכבי ת"א מול בני סכנין היווה נקודת ציון בקדנציה הקצרה של אייטור קראנקה בקריית-שלום. הספרדי עומד על 60 אחוזי הצלחה כרגע בליגת העל, נמוך מזה של ולדימיר איביץ' אותו החליף. דווקא אחרי הניצחון הגדול נגד מכבי חיפה, כשבקריית-שלום כבר היו משוכנעים שהכדורגל הישראלי בדרך למהפך והם חוזרים למסלול הנכון, הגיעו שני המשחקים בבלומפילד - מול הפועל ת"א ובני סכנין מהתחתית, בהם הקבוצה איבדה נקודות.
"אני לא יודע מה המנטליות של השחקנים במכבי ת"א, אני רק חודש וחצי פה. יודע שאצלי המנטליות היא לנצח בכל תרגיל, אימון או משחק", אמר קראנקה שזעם על הגישה של השחקנים שלו. "אני מצפה משחקני מכבי ת"א שיידעו להתמודד עם סיטואציות לחוצות, החולצה של מכבי כוללת לחץ". קראנקה גם דיבר על הפער בין מכבי ת"א למכבי חיפה, למשל ביעילות בקרנות: "אני פה חודש וחצי, זה לא הוגן להשוות אותי למאמן שכבר שלוש שנים פה".
2 צפייה בגלריה
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א עם חואן טוריחו
אייטור קראנקה מאמן מכבי ת"א עם חואן טוריחו
אייטור קראנקה. מכבי ת"א עלולה להיות רחוקה שבע נקודות מהפסגה
(צילום: עוז מועלם)
קראנקה שפתח הפעם עם ניר ביטון בהרכב, וניסה לשנות תוך כדי משחק עם הכנסתו של יונתן כהן שנפצע בשריר האחורי וחזר לספסל, היה עצבני מאוד על הגישה של השחקנים ואמר להם כבר אחרי המשחק: "אתם בלי אנרגיות, אי אפשר שכל משחק נפתח עם טעויות שלכם".
השחקנים לקחו את האמירות של המאמן הספרדי בצורה סבירה: "הוא צודק, לא יכול להיות שמול עשרה שחקנים ניראה ככה, רק ערן זהבי ודור פרץ הגיעו למשחק. במקום להיות באותו מקום עם מכבי חיפה, אנחנו בעצמנו מסדרים להם אליפות קלה. הרסנו כל מה שבנינו אחרי הניצחון במשחק העונה".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
קראנקה ייבחן רק על פי הישגיות, כאשר רק רק זכייה באליפות באה בחשבון. המנהל המקצועי ברק יצחקי ספג ביקורת מצד שחקנים. "כולם עשו ריענון בסגל ורק אצלנו הכל אותו הדבר, בלגן אחד גדול", הם אמרו. הרכש היחיד שהגיע ביום האחרון של חלון ההעברות, הרומני רארש איליה, יהיה בסגל למשחק הקרוב בשני הבא נגד מכבי נתניה.