כפי שנחשף אמש (שני) ב-ynet, מתברר כי בשיחות שקיימו בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג והנאמן עו"ד יצחק יונגר בשעות הלילה המאוחרות מול אנשי המועדון, הם הבהירו להם כי הקשר הצעיר אביאל זרגרי צפוי לעבור במהלך היום למכבי תל אביב, אחרי שזו הציבה את סכום הרכישה הגבוה ביותר – שבעה מיליון שקלים – והושג מולה הסכם עקרוני.
"זרגרי יימכר, הוא צפוי לעבור למכבי ת"א שההצעה שלה הייתה הרצינית מכולן", הודיע חוגג אמש לאנשי המועדון, אלא שהבעלים שמעורב אישית בעסקה עוד ביקש למקסם עוד יותר את הסיכום בין הצדדים, שעומד על 1.85 מיליון אירו, לאחר שמיץ' גולדהאר נתן אור ירוק לעסקה הגדולה ביותר שלו בשוק המקומי בשנים האחרונות. חלק מהאחוזים של כרטיס השחקן יישארו בבית"ר למקרה של מכירה עתידית.
4 צפייה בגלריה
אביאל זרגרי
אביאל זרגרי
אביאל זרגרי בצהוב-שחור. אם לא יקרה משהו לא צפוי, הוא ישחק במכבי ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
ההחלטה להנחית את יוסוף קאמסו מארה הגינאי בבית"ר (עובר בהשאלה מסלובן ליברץ) נבעה רק מההתפתחות בשעות הערב בשיחות בין חוגג ויונגר לאנשיו של גולדהאר.
הערב בשבע יסתיים חלון ההעברות בכדורגל הישראלי וחוגג היה זה שהחליט למכור את הנכס הגדול ביותר של בית"ר באופן מיידי, כדי לצמצם הוצאות. מאחורי הקלעים שלוש הקבוצות הגדולות התעניינו בזרגרי – לצד מכבי ת"א היו אלו הפועל באר שבע ומכבי חיפה.
4 צפייה בגלריה
יעקב שחר, אלונה ברקת, מיץ' גולדהאר
יעקב שחר, אלונה ברקת, מיץ' גולדהאר
יעקב שחר, אלונה ברקת ומיץ' גולדהאר
(צילומים: עוז מועלם, ראובן כהן)
רק הפתעה יוצאת דופן מצד יעקב שחר עשויה לשנות את הסיכום העקרוני שהושג מול מכבי ת"א. אלונה ברקת לחוצה יותר על תוספת של קשר אחורי, אחרי שעוד הייתה התעניינות חוזרת מצידה ביממה האחרונה לגבי איהאב גנאים מבני סכנין, והפועל באר שבע החליטה לרדת באופן סופי מהניסיון לצרף את זרגרי. בשיחות שניהלה ברקת מול חוגג ועו"ד יונגר, שבהן ניסתה לבחון את העלויות, היא הבהירה שלא תהיה מוכנה להיות חלק מהמרוץ אחרי זרגרי בסכומים שהציב תחילה חוגג כדרישה: שמונה מיליון שקלים על מחצית מכרטיסו.
ברקת ושחר מודעים לכך שזרגרי זו החתמה של ישראלי בכיר בשוק מקומי מוגבל. זו הסיבה שברקת ניסתה לצרף את גבי קניקובסקי, אולם בנתניה העדיפו לקבל גם שחקנים ממכבי ת"א (עדן קארצב ופארפה גויאגון בהשאלה), בזמן שברקת הציעה רק סכום כספי. שחר עוד נמצא בלופ לגבי זרגרי, כשברקע קיימת האפשרות להחתים את מוחמד אבו פאני על חוזה חדש במהלך היום. אחרי שכבר הושג ההסכם העקרוני בין בית"ר למכבי ת"א, רק מהלך קיצוני מצד שחר יוביל אותו לחיפה.
4 צפייה בגלריה
חוגג בטלפון
חוגג בטלפון
משה חוגג. עדכן את אנשי המועדון בהתפתחויות מרחוק
(צילום: ראובן שוורץ)
במכבי ת"א סימנו את המהלך של החתמת זרגרי כצעד שובר שוויון מבחינתם. למועדון 20 אלף מנויים, והוא הכניס עוד מיליוני שקלים בעקבות העלייה לליגה האזורית ומכירת יונתן כהן לפיזה ב-2.2 מיליון שקלים, אל מול רכש שכלל בעיקר העברות חופשיות למעט קניקובסקי, חלאילה ונחמיאס – ולכן הייתה תחושה של מחויבות להיות חתומה על ההעברה הגדולה ביותר בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות.
חוגג אמנם לא הגיע לדרבי אמש בטדי, אבל היה בקשר מרחוק עם אנשי הצוות הניהולי והמקצועי כדי להבהיר להם שזרגרי יעזוב היום את המועדון. הקשר עצמו התבטא ביממה האחרונה כמי שלא רוצה לעזוב את בית"ר, משתי סיבות עיקריות: המקום הבטוח שלו בבית"ר אל מול רוטציה כמו שיש במכבי ת"א, מול באנקר כמו דן גלזר, וכן הרצון לצאת לחו"ל. תחנת ביניים בקריית שלום בסכום העברה של כמעט שני מיליון אירו תקשה עליו לצאת בהמשך לאירופה בסכומים ריאליים.
4 צפייה בגלריה
דן גלזר
דן גלזר
דן גלזר. לזרגרי תהיה תחרות קשה על דקות
(צילום: עוז מועלם)
אחרי הסיכום העקרוני בין בית"ר למכבי ת"א, בהנחה שלא יהיה זעזוע של הרגע האחרון מצד שחר, הכדור עבר בשעות הלילה המאוחרות לידיו של השחקן עצמו וסוכנו אבי נמני. זרגרי מרוויח שכר חייל של 5,000 שקלים, לכן העלות הגבוהה בהבאתו נמוכה יותר מכפי שהייתה יכולה להיות, בהתחשב בכך שלא ירוויח שכר גבוה בשנים הקרובות. המטרה של הצהובים היא להחתימו לארבע או חמש שנים.
מצד שני, במקרים כאלה יש עוד צורך לסכם על מענק חתימה, מענק שחרור ושכר עתידי אחרי הצבא, וכל זאת כשעד היום בשבע בערב הכל אמור להיסגר – כולל בדיקות קפדניות בשל הפציעה בגבו. אם זרגרי יתעקש להישאר בבית"ר כפי שהצהיר, או שלא יסדיר את תנאיו הכספיים, יופעל עליו לחץ מצד הנאמן לעזוב – אחרת עוד עשוי להיות מפנה בעלילה שישאיר אותו בינתיים בקבוצת נעוריו.
פורסם לראשונה: 07:34, 14.09.21