בהפועל באר-שבע אמנם מרגישים שעם קצת יותר ריכוז הם יכלו לנצח את משחק החוץ אמש (חמישי) נגד לך פוזנן, שהסתיים ב-0:0. עם זאת, בבירת הנגב יודעים שהשיגו תוצאה טובה שמציבה אותם בעמדה די טובה לאחר סיבוב המשחקים הראשון בבית 3 של הקונפרנס ליג.
האדומים סיימו את הסיבוב הראשון עם שתי נקודות שהושגו לאחר 0:0 במשחקי החוץ נגד אוסטריה וינה ולך פוזנן, לצד הפסד במשחק הביתי לויאריאל הספרדית, שנחשבת למועמדת בכירה לזכייה במפעל. בסיבוב השני שיחל כבר ביום חמישי הקרוב, תארח באר-שבע את פוזנן למשחק שניצחון בו יעלה אותה למקום השני (כשלפולנים ארבע נקודות). לאחר מכן תצא הקבוצה של אליניב ברדה למשחק חוץ נגד ויאריאל, שכבר הבטיחה את עלייתה לשלב הבא ולא צפויה לעלות בהרכב החזק שלה. במחזור האחרון, שאמור להיות המכריע מבחינת העולה השניה מהבית לשלב 32 הגדולות, תארח באר שבע את אוסטריה וינה, שנחשבת לקבוצה החלשה בבית.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל באר-שבע רותם חטואל
שחקן הפועל באר-שבע רותם חטואל
יכלו לצאת עם יותר מנקודה. רותם חטואל
(צילום: AP)
המאמן אליניב ברדה הפתיע כשהחליט לפתוח עם שגיב יחזקאל בהרכב בעמדת מגן ימני בקו של חמישה שחקנים בהגנה. גם הצבתו של תומר יוספי, שקיבל דקות ראשונות לאחר תקופה ארוכה, הייתה די מפתיעה אך מובנת בהתחשב בסגל הקצר מאוד שעמד לרשות האורחת. במחצית הראשונה, אותה הגדיר ברדה בסיום כלא טובה, התמקדה קבוצתו בפעולות הגנה ובמחצית השנייה החלה לנסות ליזום יותר עם כניסתם של דור מיכה ואור דדיה.
בסופו של דבר, תומר חמד ואסטריט סלמאני המחליף הגיעו למצבי כיבוש טובים אך בעטו מחוץ למסגרת. הפולנים אומנם בעטו במהלך המשחק יותר בעיטות לשער, אך המצבים הטובים באמת היו של חמד וסלמאני.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל באר-שבע שי אליאס
שחקן הפועל באר-שבע שי אליאס
הפגין יכולת גבוהה במרכז הקישור. שי אליאס
(צילום: AP)
ההחמצה של סלמאני מגדילה את הלחץ כלפי החלוץ השבדי-קוסובורי שעד עכשיו לא מצליח להצדיק את ההשקעה של המועדון ברכישתו, שעומדת על פי פרסומים בשבדיה על מיליון יורו. לאחר שכבש נגד הפועל תל אביב בליגה, קיוו בקבוצה שהוא יראה הרבה יותר טוב, אך זה עדיין לא קורה.
בניגוד אליו, גם אתמול הפגין שי אליאס יכולת גבוהה במרכז הקישור. הקשר הרוסי שאפי סולימנוב, שכניסתו לפולין נאסרה על ידי הרשויות המקומיות, אמור לפתוח בגומלין ביום חמישי וגם קודם לכן, ביום שני נגד הפועל חיפה בליגה.