נבחרת ישראל תצא היום (שישי) בשעות אחר הצהריים למסע בן 11 ימים, בסיומו מקווים הכחולים-לבנים לשוב לישראל עם כרטיס היסטורי ליורו 2024, שיתקיים בקיץ הקרוב בגרמניה. נוכח המצב הביטחוני ובצל מלחמת חרבות ברזל, תלווה את הנבחרת אבטחה חסרת תקדים, על-ידי היחידה הממלכתית לאבטחת אישים ומשלחות של השב"כ. התחנה הראשונה? פרישטינה, שם תתמודד ישראל ביום ראשון הקרוב נגד קוסובו.
בפני המאמן אלון חזן, שהעביר הבוקר אימון אחרון בבית הנבחרות בשפיים, לקראת היציאה לקוסובו, עומדים אתגרים רבים, אבל הבולט שבהם הוא שאר באימון המסכם מחר (שבת) הוא יזכה לאמן את הסגל המלא, כמו גם את ההרכב שצפוי לפתוח במשחק הראשון מתוך הארבעה הצפויים לנבחרת הלאומית.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל אלון חזן דן גלזר עם עדן קארצב
שחקן נבחרת ישראל אלון חזן דן גלזר עם עדן קארצב
שחקני הנבחרת באימון השבוע בבית הנבחרות
(צילום: עוז מועלם)
על הטיסה היום יעלו גם שחקני מכבי חיפה, ששבו מקפריסין אחרי ההפסד לויאריאל, ואלה יצטרפו לאלי דסה, עומרי גלזר וסתיו למקין שהצטרפו לסגל כבר ביום שלישי האחרון. שחקני מכבי ת"א שניצחו אמש את זוריה, יעלו על טיסה מפולין לפרישטינה, ומן הסתם לא יתאמנו היום, כשלגיונרים כמו אוסקר גלוך, מוחמד אבו פאני ודניאל פרץ יגיעו ישירות לקוסובו.
אחד משחקני המפתח לקראת המשחקים הקרובים, שגיב יחזקאל, ישחק הערב עם שחקן נבחרת אחר, רמזי ספורי, מול אנקרג'וצו, במסגרת הליגה הטורקית, ורק אז ימריאו השניים לקוסובו.
האימון המסכם נועד בדרך לכלל להתאמות טקטיות אחרונות, אולם נוכח המצב, ינסה חזן לחלץ מהסיטואציה הרבה יותר, כאשר חלק נכבד מהסגל שלו בקושי רשם משחקים רשמיים במהלך החודש האחרון.
2 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם המנהל המקצועי יוסי בניון
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם המנהל המקצועי יוסי בניון
לא מעט אילוצים. חזן ובניון
(צילום: עוז מועלם)
שון וייסמן מדבר לפני המראת נבחרת ישראל לקוסובו
(צילום: יאיר שגיא)
מיגל ויטור, למשל, לא שיחק אף משחק רשמי לאורך התקופה הזאת. שון גולדברג, שלא שיחק כלל בהפסד אמש של מכבי חיפה בקפריסין, אמור לשמש בלם לצדו של ויטור, כשסתיו למקין, שרק חזר לאחרונה לאימוני שחטאר דונייצק בשל פציעה, עלול לתפוס את מקומו. מי שנראה רחוק משיא כושרו הוא החלוץ מכבי ת"א ערן זהבי, שצפוי לפתוח בקוסובו, כאשר גם בעמדת הכנף, בה משחק אוסקר גלוך, הצוות המקצועי טרם החליט מי יפתח בהרכב.
"זה משהו שכולם ראו אתמול במחצית השנייה של מכבי חיפה ומכבי ת"א – הירידה בכושר", אמרו אתמול בנבחרת, "בכדורגל אין חוכמות, מי שלא משחק במשך תקופה ארוכה כזו, יתקשה לעמוד באינטנסיביות מול קוסובו ובטח מול שוויץ".
בכל הנוגע לסגל הקוסוברי, התבשרה הנבחרת הישראלית בבשורות טובות, כאשר נודע ששניים מכוכבי הנבחרת היריבה - בלם נאפולי אמיר ראחמני ואדון ז'גרובה מליל, לא שוחררו מקבוצותיהם ולא נמצאים בסגל למשחק נגד ישראל. דאט מוריצ'י ממאיורקה ומילוט ראסיצ’ה מבשיקטאש ייקחו חלק בסגל.