נבחרת ישראל עד גיל 20 תרשום הופעה היסטורית במונדיאליטו שייפתח בעוד כשבועיים בארגנטינה (21 במאי). היום (ראשון) היא פרסמה את הסגל שלה לקראת הטורניר, שלא יכלול את אוסקר גלוך שכיכב באליפות אירופה בה הגיעה נבחרת הנוער לגמר לפני כשנה, ובזכותה הרוויחה את מקומה באליפות הקרובה.
גלוך לא שוחרר לאליפות על ידי קבוצתו רד בול זלצבורג, שעדיין נלחמת על הבטחת האליפות בליגה האוסטרית. שחקן בולט נוסף שנמצא מחוץ לסגל הוא עידן טוקלומטי, חלוץ מכבי פ"ת, שסובל מפציעה. אל-ים קנצפולסקי (הפועל ת"א), תאי עבד (איינדהובן), אחמד סלמן (מכבי נתניה), סתיו למקין (הפועל ת"א), אור ישראלוב (הפועל ת"א) ואריאל לוגסי (מכבי פ"ת), שבלטו באליפות אירופה, נמצאים בסגל של אופיר חיים.
3 צפייה בגלריה
אל ים קנצפולסקי
אל ים קנצפולסקי
קנצפולסקי. יהיה בסגל
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
סגל נבחרת ישראל למונדיאל עד גיל 20
3 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
שחקני נבחרת הנוער חוגגים אחרי הניצחון על צרפת בחצי גמר היורו
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
הנבחרת קיבלה הגרלה קשה ושובצה לבית ג' יחד עם סנגל (דרג א'), קולומביה (דרג ב') ויפן (דרג ג'). ב-21 במאי תפגוש ישראל את קולומביה, ב-24 במאי תשחק נגד סנגל וב-27 תשחק נגד יפן. הטורניר היה אמור להיערך תחילה באינדונזיה, אך הוזז מהמדינה האסיאתית לאור ההתנגדות לארח את ישראל. הארגנטינאים, שכלל לא עלו לטורניר, קיבלו את מקומה.
מאמן הנבחרת אופיר חיים אמר: "יש לנו נבחרת שמורכבת מחבורת צעירים מלאי כישרון, נחישות וגאווה. אנחנו רעבים להצליח, לסחוף אחרינו מדינה שלמה ולהוכיח שלכדורגל הישראלי יש עתיד מבטיח. נשחק בארגנטינה, אבל נרגיש את הדחיפה והחום מישראל".
3 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
"רעבים להצליח". חיים
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)

השיטה

24 המשתתפות חולקו לארבעה דרגים, שש נבחרות בכל דרג והוגרלו לשישה בתים. כמיטב המסורת בטורניר, המארחת - ארגנטינה - הוגרלה כראש בית א', בעוד שאר הנבחרות שובצו בהתאם לדרג בו הן נמצאות. ישראל - סגנית אלופת אירופה - הוגרלה מהדרג הרביעי והאחרון, בעוד האלופה אנגליה מדרג ב' - כמו ברזיל וקולומביה. יש לציין שנבחרות מאותו איזור גאוגרפי לא יכלו להיות באותו בית. לדוגמא: צרפת מדרג ב' לא יכלה להיות באותו בית עם סלובקיה מדרג ד'.
24 הנבחרות בהגרלה חלוקו לשישה בתים. הנבחרות שיסיימו בשני המקומות הראשונים בכל בית יעלו לשלב שמינית הגמר, אליהן יצטרפו ארבע הנבחרות הטובות ביותר שסיימו במקום השלישי. העולות מהמקום השלישי ייקבעו בהתאם למספר הנקודות שהשיגו, כאשר במקרה של שוויון העולה תוכרע על הפרש שערים. במקרה של שוויון גם בקטגוריה זו, עדיפות תינתן לנבחרת שהבקיעה יותר. אם וכאשר ייווצר מצב של שוויון גם בהפרש השערים וכמות השערים שנכבשו, כמות הכרטיסים האדומים והצהובים שנשלפו לחובת הנבחרות המעורבות יהוו משקל בנוגע לקביעת העולה לשלבי הנוקאאוט.

ההגרלה המלאה

בית 1: ארגנטינה, ניו זילנד, אוזבקיסטן, גוואטמלה.
בית 2: ארה"ב, אקוודור, פיג'י, סלובקיה.
בית 3: סנגל, קולומביה, יפן, ישראל.
בית 4: איטליה, ברזיל, ניגריה, הרפובליקה הדומיניקנית.
בית 5: אורוגוואי, אנגליה, עיראק, טוניסיה.
בית 6: צרפת, דרום קוריאה, הונדורס, גמביה.