צפו: זיו אריה מדבר אחרי הניצחון על הפועל ת"א
(צילום: ONE)
"זה היה המשחק הכי גרוע שלנו", אמר זיו אריה בסיום הניצחון הרביעי ברציפות בליגה של הפועל ירושלים. אריה לא ניסה להתחכם, הוא גם הודה ש"מבחינת התוצאה אין לי מה להתלונן" אבל הוא מסוג המאמנים שלא יכול לסבול שתוכנית המשחק שלו לא מיושמת אחד לאחד.
אריה ביקש לחץ על הכדור, אגרסיביות, להרוויח כדורים ולצאת להתקפות מעבר וקיבל קבוצה מנומנמת, רחוקה מאוד מהאנרגיות של זו שפירקה את מכבי חיפה. אבל הניצוץ חזר להפתעת העונה עם השער של אופק ביטון, שלא חגג כי הוא עדיין שייך להפועל ת"א.
ביטון זה סיפור שמייצג המון מהפועל ירושלים של העונה. אוהד הפועל ת"א שרוף, שהגיע לקבוצת הילדים של מכבי ת"א והסתיר את אהדתו לצד האדום של העיר הגדולה, עבר בבני-יהודה ובנס-ציונה עד שהגשים חלום וב-2021 נרכש על ידי הפועל ת"א. בינואר שעבר הושאל להפועל ירושלים תמורת 50 אלף שקל עם סעיף שעליו התעקשו שי אהרון ושות', לפיו הירושלמים יוכלו לרכוש את הטאלנט ב-350 אלף שקל - הסכום שבו רכשו בוולפסון את ביטון מנס-ציונה.
3 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים
(צילום: יאיר שגיא)
"ביטון הגיע אלינו עם מניירות של כוכב, שחקן שבא עם ההיי של 'אני מהפועל ת"א'. הוא ישב קצת על הספסל ובמחנה האימונים העברנו לו את המסר שבלי להביא פרנסה הוא לא יקבל קרדיט. אני ושי מחזיקים ממנו מאוד ואני שמח שהוא פורח", אמר אריה אחרי הניצחון.
אבל זה לא רק ביטון. זה גם גיא בדש שרק הולך ומשתבח משבוע לשבוע, שגם הוא לא ממש קיבל צ'אנס בשלוש עונות בעיקר על הספסל בבלומפילד ובינואר הקרוב כל הקבוצות הגדולות יעוטו עליו. עולם מוזר: באמצע שנות ה-80, ימי מועצת הפועלים, הפועל ירושלים הייתה סוג של קבוצה-בת של הפועל ת"א, העבירו לה את בז'רנו, מאיר נחמיאס, ניסים חלפון, ג'ימי טורק ורכשו ממנה בכסף גדול את יעקב בוזגלו. היום, מי שהולך לאיבוד אצל הניסנובים נהיה כוכב אצל אורי שרצקי.
בתוך היציע של אוהדי הפועל ירושלים אנשים לא מאמינים. הם מעולם לא ראו את הקבוצה שלהם בכושר כזה בצבע, רק בשחור-לבן. תוך פחות משלושה שבועות הם ניצחו את בית"ר, מכבי חיפה והפועל ת"א - קבוצות שהראשונה שבהן היא סדין אדום, השנייה היא הקבוצה שהם אהדו בזמן שסאסי פירק להם את המועדון והשלישית היא, ובכן, האחות הגדולה והמתנשאת. זו שבימיה העליזים של מפלגת העבודה היו נותנים לה את השאריות.
3 צפייה בגלריה
זיו אריה
זיו אריה
זיו אריה. "העברנו לאופק ביטון את המסר"
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים אונדרז' באצ'ו
שחקן הפועל ירושלים אונדרז' באצ'ו
באצ'ו בטירוף
(צילום: יאיר שגיא)
היום היא מסתכלת עליה מלמעלה, ולא רק עליה. אגב, הפעם האחרונה שהפועל ירושלים הייתה במקום השני בטבלה במהלך הליגה היתה אי שם בשנת 1990, אחרי ניצחון בימק"א על הפועל ת"א משער במספרת של נצח מסובי. זה היה ביום שישי, ובשבת בערב האדומים כבר ירדו למקום הרביעי. הפעם, שום דבר כבר לא ייקח מהפועל ירושלים את משב הרוח המרענן שהיא מביאה איתה לליגה, או כמו שאריה מקפיד לומר: "זה לא השלב להסתכל בטבלה, רק להמשיך לנצח ולהתקדם".

חושבים על לסטר וקריית-שמונה

למטה, כמה אוהדים ירושלמים ותיקים מדברים על העונה ההיא של לסטר ושל קריית-שמונה ב-2012. "שלא יחשבו שאנחנו שיכורים", אומר אחד מהם. כשמזכירים להם שזה בדיוק היה הרצף של בית"ר בעונת 1992/93, שנגמרה באליפות סנסציונית במרפסת של כיכר ציון, כולם מסכימים ש"להפועל ירושלים לא יכולים לקרות ניסים כאלה".
למטה על הדשא השחקנים של זיו אריה שרים כמיטב המסורת את "שיהיה לנו שבוע טוב" של אברהם טל. בחודש האחרון כל שבוע יותר מתוק מקודמו. רק אדליי אדבאיו שפוף בגלל הטעות שעשה. לפני חודש, אריה הוריד אותו לספסל כדי שיתאפס, וייתכן שיעשה את זה שוב במשחק הקרוב מול סכנין. בדיוק כמו עם ביטון ועם אחרים, הוא כאן כדי לסחוט מהשחקנים שלו את המקסימום וכל האמצעים כשרים. בינתיים אריה הולך ללחוץ יד לסלובודן דראפיץ' אחרי שהוא הרס לו את הפרמיירה.