הפועל ת"א חוגגת יציאה לעידן חדש, לאחר שעסקת רכישת הקבוצה על-ידי המיליארדר היהודי אדמונד ספרא - שנחשפה לראשונה ב-ynet - נחתמה אתמול (חמישי) סופית.
ספרא ודייויד מינצברג, ראש קבוצת המשקיעים האמריקאית שניהלה את המועדון בשנה האחרונה, חתמו על מזכר ההבנות ובמהלך היום צפויה לצאת הודעה רשמית מצד שני הצדדים.
2 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג ואדמונד ספרא
(צילום: עוז מועלם, Patrick McMullan / Getty Images)
"ההגעה של מיליארדר בפרופיל של ספרא זו הבשורה הכי גדולה שהייתה להפועל ת"א, מאז הסיכום עם רומן אברמוביץ' שנכשל", אמרו גורמים במועדון. "מגיע לפה איש עסקים ממשפחת אצולה יהודית, איתו נצא לדרך יציבה וחשובה".
החתימה הגיעה לאחר חודשיים של מו"מ אינטנסיבי, כשסלע המחלוקת העיקרי היה חובות העבר ואופן חלוקתם בין הקבוצה האמריקאית לבעלים לשעבר מאיר תושב. זאת מאחר וספרא התעקש לאורך כל הדרך לשמש כבעל בית יחידי ועל כך שהוא יקבל את הקבוצה נקייה מחובות.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
יש בעל בית חדש. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
החתימה בין קבוצת מינצברג לתושב על קיום הליך בוררות, שייצא לדרך בקרוב, הסירה בעצם את המשוכה המשמעותית ביותר לקיום העסקה. אחרי שבימים האחרונים עורכי הדין של שני הצדדים הכניסו תיקונים אחרונים והחליפו טיוטות חוזה, בין היתר למציאת פתרונות משפטיים לחלק מההתחייבויות, אתמול, בשעות הערב המוקדמות, החתימות של מינצברג וספרא הועברו בין האחד לשני במייל והעסקה הושלמה.
המטרה היא להעביר לידיו של ספרא את המועדון עד לפתיחת העונה, ובמקרה של הפועל ת"א מדובר על ה-22 באוגוסט. את מזכר ההבנות החתום לרכישת הקבוצה יתרגמו שני עורכי הדין לניסוח החוזי הסופי והעברת הכספים בין הצדדים: ספרא לטובת קבוצת המשקיעים של מינצברג, מינצברג ותושב לחשבון הנאמנות, כשמדובר בהסכמים ברורים שלא נתונים למגעים.
במקביל, נציגיו של ספרא יפנו להתאחדות לכדורגל על מנת לכנס את הועדה להעברת זכויות הניהול. הקבוצה צפויה לעבור לידיו בטווח של חודש עם סיום הניירת, העברת הכספים וקבלת האישור מהוועדה.
מכבי מתחזקת, רוצה את לאיוס ומחכה למילסון
(באדיבות ONE)