בזמן שהמיליארדר היהודי-אמריקאי אדמונד ספרא עוד ממתין לסגירת חובות העבר על ידי הבעלים הקודם, מאיר תושב, על מנת להגיע לסיכום על רכישת המועדון מדייויד מינצברג, מאחורי הקלעים וכפי שנחשף לראשונה ב-YNET, מי שנמצא במצב מתקדם בבדיקת הנאותות לרכישת קבוצת הכדורגל הוא עופר ינאי.
לראשונה מאז שפורסם ב-ynet כי ינאי מתעניין ברכישת המועדון וקיבל לידיו מסמכים רשמיים לטובת בדיקת נאותות, אישרו בחברה שמקיימת עבורו את הבדיקה כי מדובר כבר במצב מתקדם. "עופר ינאי מבצע בדיקת נאותות מתקדמת מאוד לרכישת הפועל ת"א", אישרו גם במועדון. "הוא קיבל מאיתנו את המסמכים הרלוונטיים".
1 צפייה בגלריה
עופר ינאי
עופר ינאי
מתקרב לשליטה גם בקבוצת הכדורגל? עופר ינאי
(צילום: עוז מועלם)
ינאי עצמו מקפיד שלא להתייחס, משני היבטים מרכזיים: הראשון, סדרת הגמר מול מכבי ת"א שעשויה להסתיים מחר (שבת) או לכל היותר בשני הקרוב, יחד עם הרצון שלו לתת לספרא את האפשרות לסגור את העסקה ולא להפריע לו, אולם הימים הקרובים עשויים להיות קריטיים. בכל מקרה, ינאי מתכוון להיכנס כשותף מרכזי יחד עם קבוצת המשקיעים הנוכחית שיהיה לו אחוזי בעלות גבוהים של כ-70 אחוזים או הכנסת שותף עסקי נוסף.
במקביל, ספרא עדיין ממתין לסגירת החוב על ידי תושב, אולם למרות ההצהרות וההבטחות של הבעלים הקודם, כולל זה שישיב עד אמש על הסדרת החוב, הוא ניתק קשר עם מינצברג.
תושב אמור היה לשלוח דוח של BDO, החברה שייצגה את הבעלים הקודמים, בכל הקשור לכיסוי חובות העבר עם הסתייגויות מהדוח המסכם של דלויט, שנכלל בחוזה בין הצדדים, לפיו הם נדרשים לשלם אחרי קיזוז שווי המניות שלהם יחד עם החזר הכספים שנכנסו בעבור התשלום השני מרכישת ליידנר ודוידה, כ-15 מיליוני שקל. הדחייה של תושב מעכבת את עסקת ספרא, שעדיין ממתין לסיום המחלוקות בין הבעלים.
במקביל, בהפועל ת"א ממשיכים בהכנות לקראת העונה הבאה, אחרי שתשלום שכר מאי הוקדם במספר ימים. השוער המוביל לעמוד בין הקורות הוא רובי לבקוביץ', כאשר גם המועמדות של אריק ינקו עלתה.
עופר ינאי נכנס ליציע כאחרון האוהדים
(ONE)