סופה של קריירה מפוארת: קפטן מכבי ת"א שרן ייני הודיע היום (שני) כי החליט לפרוש מכדורגל בתום העונה. ייני גדל ממכבי ת"א מגיל 6, שיחק רק בשורותיה למעט עונה וחצי בוויטסה ההולנדית.
הקפטן בן ה-37 ממוקם שני בדירוג שחקני מכבי ת"א בכל הזמנים עם 555 הופעות ו-19 שערים בכל המסגרות. ייני ערך את הופעת הבכורה שלו בעונת 2004/5 ומאז הספיק לזכות עם המועדון בשש אליפויות, שש פעמים בגביע הטוטו, שני גביעי מדינה ופעמיים באלוף האלופים. בעונה הנוכחית (בה גם זכה באליפות) לא הרבה לשחק בשל פציעה. הוא צפוי לקבל תפקיד במחלקת הנוער של מכבי ת"א.
4 צפייה בגלריה
שרן ייני
שרן ייני
שרן ייני. פורש מכדורגל
(צילום: עוז מועלם)
צפו בנאום הפרישה של שרן ייני
(באדיבות ONE)

"לפעמים הרגשתי כמו גננת, לפעמים כמו גלדיאטור"

ייני אמר במסיבת עיתונאים: "אני מרגיש בר מזל שהייתה לי את הזכות לעשות את מה שאני אוהב מאז גיל 6. כיף לי שנגעתי בהרבה שחקנים, אוהדים, שנגעתי בכל כך הרבה אנשים שסבלו ועדיין סובלים ממה שקורה במדינה ההזויה שלנו. זו זכות מטורפת לגרום לבן אדם לשמוח אפילו לשנייה".
"כשהתחלתי במכבי ת"א היא נראתה אחרת וכיף לי להיות חלק מההתעוררות של המועדון המפואר הזה, ביחד עם המון שותפים", המשיך ייני. "בכדורגל הכל זה בגדול - כל התחושות והרגשות מועצמות. הכל פשוט ענק. לפעמים הרגשתי כמו גננת ולפעמים כמו גלדיאטור, אבל תמיד ידעתי שאני משחק בשביל משהו גדול ממני, שכל הרעיון שלו יותר גדול ממני. עכשיו אני משאיר את המועדון בידיים טובות של חבר'ה שאני אוהב ומעריך".
4 צפייה בגלריה
זהבי, ייני וכהן חוגגים את האליפות
זהבי, ייני וכהן חוגגים את האליפות
זהבי, ייני וכהן חוגגים את האליפות של מכבי ת"א בשבת האחרונה
(צילום: עוז מועלם)
ייני סיכם: "הכדורגל מתגמד לעומת מה שאנחנו עוברים עכשיו במדינה שלנו. יש לנו חטופים בעזה והכל משני לכדורגל ולפרישה. הכי חשוב שנחזיר אותם הביתה ונתעסק בזה כמדינה".

"זהבי צריך לפרוש? הוא יידע מה לעשות"

ייני נשאל גם על חבריו. למשל, האם ערן זהבי צריך לפרוש: "השיחות שלנו וההתייעצויות יישארו בינינו, ככה חברות עובדת ויש בינינו הרבה אמון. אני רוצה שהוא ישחק כדורגל לעד וימשיך לתת גולים, כי רוב הגולים השמחים בחיים שלי ובקריירה שלי הגיעו בזכותו. הוא תמיד הבקיע, תמיד כשהיינו צריכים אותו. אין על ערן, אני אוהב אותו. הוא יידע מה לעשות".
4 צפייה בגלריה
ייני
ייני
אגדה במכבי ת"א. ייני
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
ייני
ייני
שש אליפויות צהובות ברזומה. ייני
(צילום: עוז מועלם)
לשאלה מי מודל לחיקוי עבורו, ענה: "זה יכול להיות שחקן כמו ערן זהבי, אחד כמו דור פרץ, דור ביטון או דור תורג'מן שפתאום אני מחקה אותם. כל דבר טוב שאתה יכול לחקות ולקחת, תיקח".
בנבחרות ישראל שיחק ייני בין 2006-2020 וערך 32 הופעות במדי נבחרת ישראל הבוגרת ו-10 הופעות במדי הנבחרת הצעירה. בעלי מכבי ת"א, מיץ' גולדהאר, החמיא לקפטן הפורש: "שרן ייני, 555 משחקים עם החולצה של מכבי, השחקן היחיד שהיה כאן כשהגעתי לראשונה לפני כ-15 שנים. הוא מגלם כל מה שטוב במכבי, מייצג את המועדון היטב כקפטן באמצעות מוסר עבודה גבוה, אופי וצניעות. שרן תמיד כיבד את כולם מהמאמן ועד לאנשי המשק כל אלה הפכו אותו לקפטן האידיאלי של מכבי. תודה שרן על קריירה מפוארת במועדון הכדורגל מכבי ת"א".