רגשות מעורבים במכבי ת"א לאחר ה-1:1 אתמול (שלישי) ברומניה במשחק הראשון נגד סטיאווה בוקרשט בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות. האלופה הישראלית הייתה רחוקה מלהרשים במשחק הזה ולא הצליחה להציג את היכולת שציפתה להראות. גם ברגעים בהם הקבוצה שלטה, היא התקשתה לייצר מצבי כיבוש. נקודת האור של הקבוצה במשחק הייתה השוער רועי משפתי, שהציג יכולת נהדרת בין קורות השער, לקח הצלות בטוחות והתמודד נהדר עם האיומים של המארחת.
עד אתמול הקבוצה של ז'רקו לאזטיץ' הספיקה לשחק באלוף האלופים מול מכבי פ"ת וגם לזכות בתואר ראשון העונה, אך לא כך היא ציפתה לפתוח את המסע האירופי שלה. הצהובים אומנם פתחו טוב, שלטו בחלק הראשון והציגו הנעת כדור טובה בעיקר בחלק האחורי, אבל תוך כדי תנועה המארחת נכנסה למשחק ומאותו הרגע קיבלנו משחק ששוחק בקצב איטי ושקול ברובו.
1 צפייה בגלריה
ז'רקו לאזטיץ'
ז'רקו לאזטיץ'
ז'רקו לאזטיץ'
(צילום: עוז מועלם)
מכבי אומנם הצליחה לנצל את השאננות של הגנת סטיאווה ולעלות ליתרון בדקה ה-71 משער של דן ביטון, אך זה החזיק ארבע דקות בלבד, עד שז'ויסקים דאווה הצליח להשוות והעביר את ההכרעה לגומלין, אותו "יארחו" הצהובים בבודפשט.
לאזטיץ' אומנם לא היה מרוצה מספיק מהיכולת של קבוצתו, אך גם הביע שביעות רצון מהגישה של שחקניו: "שלטנו במחצית הראשונה והיינו טובים יותר, במחצית השנייה איבדנו את הכדור בקלות, לקראת הסיום הם הראו שהם בכושר טוב יותר. שום דבר לא נגמר אחרי המשחק הזה, גם אם היינו מנצחים. בעונה שעברה מכבי ניצחה ביוון ולאחר מכן הודחה. יש עוד דרך ארוכה ושום דבר לא נגמר אחרי משחק אחד, רק אחרי המשחק השני".
על הסיכויים בגומלין אמר המאמן הסרבי: "זה עדיין 50:50 ועכשיו יש לנו עוד שבוע להתכונן למשחק הבא, שאני מאמין שיהיה מעניין מאוד. בטוח שיהיה קשה לשתי הקבוצות. ברור שאנחנו מתגעגעים לאוהדים ולאיצטדיון, אבל זה לא תירוץ וננסה לנצח".
אם מכבי ת"א תעבור את סטיאווה ותעלה לסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות, היא תפגוש את המנצחת מבין ספרטה פראג לשמרוק רוברס. במשחק הראשון בין השתיים ניצחו הצ'כים 0:2, והם נראים בדרכם הבטוחה לשלב הבא.
לאחר שחתם, באיזו עמדה ישחק יחזקאל?
(ONE)