במכבי תל אביב אמנם מעריכים כי יעלו לשלב הבתים של הקונפרנס ליג, העפלה ששווה הכנסה של כ-12 מיליון שקלים, אולם מודאגים מאוד מהיכולת החלשה ומהיעדר הרכש האיכותי אחרי גל העזיבות, וכן מהמחאה של אוהדי הקבוצה על הרכש עד כה.
בשלב הפלייאוף יפגשו הצהובים את קבוצת התחתית מקזחסטן, קרגנדי. מכבי הצליחה לכבוש רק שער אחד בשני המפגשים מול הקבוצה החלשה מסלובקיה, ספרטק טרנבה, ובקרב השחקנים צצה ביקורת על המאמן פטריק ואן לוון. "במשחקים בחוץ הוא סוגר, בבית אחרי יתרון הוא מכניס שחקני הגנה, הוא כנראה לא מבין שאנחנו מכבי", אומרים שחקנים בקבוצה.
2 צפייה בגלריה
ואן לוון
ואן לוון
פטריק ואן לוון. יכולת לא משכנעת
(צילום: עוז מועלם)
למרות ההגעה של עדן שמיר, שמיעט לשחק בסטנדרד ליאז', או ההצטרפות הצפויה של דן ביטון שוואן לוון לא ממש נתן לו לשחק בעונה שעברה, ולמרות ההישארות בלית ברירה של אבי ריקן או הגעה של שחקנים משלימי סגל כמו אוסאמה חלאילה ועידן נחמיאס, במכבי מבינים שהם בבעיה ומנסים להנחית חלוץ ושחקן כנף זרים.
הביקורת של ואן לוון על השחקנים שלו היא שהם אנוכיים ולא מוסרים זה לזה במצבים בטוחים בהתקפה.
2 צפייה בגלריה
פרץ וייני
פרץ וייני
דניאל פרץ מתחבק עם שרן ייני. "לגיטימי שהלכנו טיפה אחורה"
(צילום: טל שחר)
היחיד שהציג יכולת טובה אמש (חמישי) היה השוער דניאל פרץ. "כיף לעשות משחק טוב, הרגשה נהדרת. מצד שני עוד לא באמת עמדנו במטרה שלנו להעפיל לשלב הבתים", אמר השוער הצעיר אחרי הניצחון 0:1. "קבלת ההחלטות שלנו הייתה אולי קצת פחות נכונה בחלק הקדמי, ונשפר את זה. במשחק נוקאאוט כשאנחנו מובילים בשער אחד לגיטימי שנלך טיפה אחורה, ומצטבר קצת לחץ בדקות האחרונות, אבל חשוב שלא ספגנו ושעברנו שלב".
"נישאר עם הרגליים על הקרקע", הוסיף פרץ, "שיחקתי כולה בחמישה משחקים. כמו כל שחקן אני מכוון לשחק ומקווה להיות השוער הפותח, כמובן, ואעבוד קשה מאוד בשביל זה. האמנתי כל הזמן שההזדמנות תגיע, לא עשיתי בכלל פרצופים, עבדתי חזק ורק חיכיתי לצ'אנס שלי, ואני מנסה לקחת אותו הכי טוב שאני יכול".