קבוצות הספורט ממשיכות להתנהל בצל ההסלמה בגבול הצפון והרחבת טווח ירי הטילים והכתב"מים של חיזבאללה. בתום הערכת מצב, במינהלת הליגה ובפיקוד העורף החליטו לדחות את המשחק בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים ל-1 באוקטובר, בעוד מספר קבוצות כדורגל וכדורסל החליטו להעביר את אימוניהן למרכז, וחלקן אף שיכנו את שחקניהן הזרים בבית מלון בת"א.
דבר לא פסח על בני ריינה, שפתחה את העונה בצורה מצוינת עם שלושה ניצחונות ותוצאת תיקו אחת, והיא במקום השני בליגת העל, וגם על העולה החדשה עירוני טבריה, שניצחה פעמיים בארבעה מחזורים. מאמן ריינה, שרון מימר, ואחד מבעלי טבריה, אריה קלמנזון, התראיינו היום (שני) לאולפן ynet והתייחסו להתנהלות תחת המצב הביטחוני.
2 צפייה בגלריה
מימר
מימר
"אנחנו, כמו כולם, ניזונים מכל מה שהמדינה מחליטה". מימר
(צילום: גיל נחושתן)
"צריך להפריד בין ספורט לבין המצב במדינה", מספר מימר. "אנחנו, כמו כולם, ניזונים מכל מה שהמדינה מחליטה וכך קובעים איך להתנהל בימים כאלו. כשאפשר להתנהל בצורה רגילה, אז אנחנו באמת מתאמנים ועושים הכול כדי להצליח, וכשיש בעיות, אז אנחנו גם מבטלים את האימונים ולא מסתכנים".
אתם מארחים בנוף הגליל, אזור שנכנס לטווח האזעקות. מה עושים בימים כאלה? "האמת שעד עכשיו באמת לא נתקלנו בדברים האלה. אחרי המשחק בשבת, כשהתעוררנו לבוקר שהמקום מופגז, אז החלטנו לא לסכן אף אחד ולבטל את האימון. היום אמור להיות לנו יום חופש, אז אין לנו בעיה, וממחר אנחנו צריכים לחזור לאימונים. נתנהל בהתאם להנחיות. נראה לי כרגע שהמצב קצת נרגע שם, אז אנחנו כן נוכל לעשות אימון, אבל אם יהיה שינוי אנחנו נעזוב את הכדורגל ונתעסק בלשמור על החיים שלנו".
איך זה עובד? אתה מתכתב על בסיס יומי עם נציג פיקוד העורף? "לא. כמו כולם, אנחנו מקשיבים לחדשות, מקשיבים להוראות. אנחנו נמשיך להתנהל בשגרה שלנו, כל עוד זה לא יסכן לאנשים. עם כל הכבוד באמת לכדורגל, אנחנו קודם כל צריכים לשמור על עצמנו. ועוד פעם, כולנו בתוך אותו סלט ואנחנו צריכים להתמודד עם המצב".
אולפן 23.09.24 - אריה קלמנזון ושרון מימר
( צילום: ליאור שרון)
אריה, אצלכם בטבריה היו חודשים יחסית רגועים, ופתאום כל האזור נכנס גם למפת האזעקות. איך אתם מתמודדים? "לצערי טבריה ממש לא קשורה לעניין, כי אנחנו בכלל מתאמנים בעילוט ומשחקים בגרין, כמו ריינה, אז לכן המצב בטבריה פחות משמעותי מבחינתנו, אבל לפי תכנית האימונים אנחנו כרגע ממשיכים. מותר עד 30 איש בשטח פתוח ויש שם אזור ממוגן. בסך הכול כרגע אנחנו ממשיכים באימונים ממחר. היה שני ימי חופש אחרי המשחק בשבת. כרגע, כל עוד אין הנחיות אחרות, נמשיך להתאמן בעילוט. יש מרחב מוגן".
המשחק שלכם נגד סכנין כמעט הופסק בדקה האחרונה, קח אותנו לרגעי הדרמה. "בערך בדקה ה-88 אני פתאום מקבל וואטסאפים ואסמסים, אבל בצורה חריגה. אני מסתכל ואז אנחנו רואים שיש הנחיה להפסיק את המשחק מיידית. עכשיו, אני כמובן לא יכול להפסיק משחקים מהיציע ואני לא מעורב בכל נושא ניהול המשחק, אבל המשחק המשיך. כ-45 שניות לפני תום המועד החוקי, לאחר תוספת הזמן, הכרוז קרא לשני הקהלים לצאת, ופתחו את שערי החירום. אנחנו לא כל כך הבנו מה קורה, אבל שני הקהלים באמת יצאו בצורה מאורגנת, מסודרת. השחקנים המשיכו לשחק, חלקם אפילו לא שמע את הכרוז כי הם היו עסוקים במשחק, אבל מיד מתום המשחק, מנהל הקבוצה הבריח את כולם לחדר ההלבשה".
השחקנים לא מביעים בפניך איזשהו חשש או דאגה לפני שהם עולים למשחק הבא? "כמו שאמרתי, נפעל לפי הנחיות פיקוד העורף. היו כבר מקרים ששיחקנו בלי קהל, אז השחקנים רגילים לזה. מקווה מאוד שלא נחזור לתקופה הזאת של משחקים בלי קהל, אבל אם זה מה שיצטרכו לעשות, אנחנו נעשה זאת. זה מצב המדינה. השחקנים מבינים את זה, אפילו השחקנים הזרים מבינים את זה. אנחנו נמשיך, כמו כל עם ישראל, כמו כל הקבוצות, זה מה שיהיה".
2 צפייה בגלריה
בעלי עירוני טבריה אריה קלמנזון
בעלי עירוני טבריה אריה קלמנזון
"אין כרגע שום מנגנון פיצוי". אריה קלמנזון
(צילום: עוז מועלם)
בואו נדבר רגע על הפן הכלכלי. שרון, אתה אומנם המאמן, אבל אני מניחה שזה מרחף מעל הראש. יש כבר איזושהי כוונה לפנות להתאחדות, לעדכן את מנגנון הפיצוי? "אני חושב שעל השאלה הזאת אריה יוכל לענות בצורה יותר טובה, כי אני בתור מאמן פחות מתעסק בזה. אני חושב שבעבר היו פיצויים מההתאחדות או מהמדינה לגבי קבוצות שנפגעו בגלל המצב, אבל בגדול, עוד פעם, כולנו ניזונים מההנחיות. הכסף הוא כרגע הוא לא האישיו כי חיי אדם הם יותר חשובים, ואין מה לעשות, המלחמה הזאת פוגעת בכולם, ואני מתאר לעצמי שגם בבעלי הקבוצות. נקווה שנעבור את זה ונחזור לשגרה יותר נעימה".
אריה, אותה שאלה, אתה כנראה בעל סמכות יותר גדולה לענות. "אנחנו בקשרים עם המינהלת, עם ההתאחדות. אין כרגע שום מנגנון פיצוי, אין כרגע בכלל תוכנית שישחקו בלי קהל. משחק אחד נדחה מאתמול, בית"ר נגד מכבי חיפה. אני מקווה שזה יהיה המשחק היחיד שיידחה. אנחנו בשבת משחקים בבלומפילד, אני מניח שהמשחק ישוחק ושימצאו פתרונות פה ושם למשחקים כאלה ואחרים באזור הצפון, אבל אני מאוד מקווה שלא נגיע לשם. הבעיה היא לא הכסף".