נבחרת ישראל, הנמצאת בבודפשט לקראת משחקה ביום חמישי מול צרפת בליגת האומות, ערכה הערב (שני) טקס לזכר קורבנות טבח ה-7 באוקטובר.
המאמן רן בן שמעון היה על סף דמעות כאשר דיבר לשחקנים. "היה לנו רצון גדול לציין את היום הזה. זה יום מרכזי בתולדות העם שלנו. אם זה היה תלוי בי, לא היינו טסים ביום הזה", אמר. "היינו נשארים בארץ לתמוך במשפחות, לבקר בבתי עלמין. אני יודע שיש פה הרבה מאוד שחקנים שאיבדו חברים קרובים שהם כמו משפחה בשבילם, שנלחמו ונפלו כדי להגן על המדינה וילדים שנרצחו במסיבת הנובה על לא עוול בכפם. צריך לקום מזה חזקים ומחוזקים".
1 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
"יום מרכזי בתולדות העם שלנו". בן שמעון
(צילום: עוז מועלם)
נבחרת ישראל בטקס לזכר קורבנות ה-7 באוקטובר
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
בן שמעון המשיך: "שולחים מפה תנחומים למשפחות שאיבדו את הבנים הטובים, שיצאו לתוך התופת להילחם. נאחל בריאות שלמה לפצועים שנמצאים במחלקות השיקום, חיילי צה"ל מטובי בנינו ושנהיה חזקים".
דור פרץ דיבר בשם השחקנים: "צריך לזכור שהסמל שאנחנו מייצגים שווה המון. במיוחד בימים האלו. יש לנו יכולת לעשות טוב לאנשים ואת הזכות. זה יום שאני חושב שלעולם לא נצליח להבין כמה איבדנו וספגנו בו. עם זאת, אנחנו קמים מחוזקים. אנחנו קמים ומנצחים בסוף ואני מקווה שנעשה טוב בתקופה הזו. הגיבורים האמיתיים הם אלו שבחזית ושמגינים עלינו".
נבחרת ישראל עדיין ללא ניצחון בליגת האומות: הפסד 3:1 לבלגיה ו-2:1 לאיטליה. מנגד, הטריקולור פתחו את קמפיין ליגת האומות הנוכחי שלהם בהפסד ביתי מפתיע 3:1 לאיטליה. לאחר מכן הגיע ניצחון 0:2 על בלגיה.