כבר אחרי ההפסד השני העונה של מכבי ת"א - הפעם 2:0 להפועל באר-שבע שהמשיך את מגמת משחקי החוץ החלשים ושוב הגיע במשחק קריטי מול יריבה לצמרת, אחרי שכבר הפסידה בסמי עופר נגד מכבי חיפה - הפצצה שהטיל ולדימיר איביץ' נראית כמסר ברור להנהלה. "אנחנו צריכים להבין את הטעויות שעשינו היום, ואיך נוכל לתקן אותן", אמר המאמן, "למען האמת, על חלק מהבעיות ידעתי מראש. לפעמים צריך להילחם חזק על דברים מסוימים ולהיות קשוח בהחלטות שלך, לא ללכת ימינה או שמאלה. אולי זו אשמתי שלא הלכתי ישר".
איביץ' התעקש בקיץ האחרון על חיזוק משמעותי יותר בכל הקשור לעמדת הזרים. בניגוד לספינים שניסו להתאים למציאות המאולצת בקרית-שלום, שטענו כי הרצון היה לייצר קיץ עם רכש ישראלי, המאמן הסרבי התראיין לא אחת ודיבר על צורך בחיזוק של לפחות עוד שני זרים. הצורך המיידי מבחינתו על מנת לנהל שיטות משחק מגוונות הוא שחקנים בעמדות הכנף והחלוץ, זאת אחרי ה"בריחה" של סטיפה פריצה לבלגיה והעזיבה של אדוארדו גררו וברנדלי קובאס.
2 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
מאוכזב מהקיץ של מכבי ת"א? איביץ'
(צילום: עוז מועלם)
"יש לנו פערים גדולים ידי בין משחקי הבית לחוץ", אמר אחד משחקני מכבי ת"א, "זה גם עניין של איכות הקבוצות ששיחקו מולן, מכבי חיפה ובאר-שבע שהיו טובות מאיתנו. פעם ראשונה שראינו את איביץ' מתפרק, הוא יותר התעצבן על איך שנראינו, יותר מידי טעויות". איביץ' שהורחק לא יוכל לעמוד על הקווים בשבת מול סקציה נס-ציונה.
במכבי ת"א קיוו לצאת לפגרת המונדיאל מהמקום הראשון ועם יתרון גדול ככל האפשר על חשבון שתי האירופיות, אולם כעת נותרו שלושה מחזורים בלבד עד לפגרה – בהם הקבוצה תפגוש את סקציה נס-ציונה, הפועל ירושלים והפועל חיפה - והיא מוצאת עצמה במקום השני, במרחק שתי נקודות ממכבי חיפה המוליכה.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
לא במקום בו הם רצו להיות. שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
במהלך המחצית הראשונה, איביץ' נראה היה עצבני מאוד על היכולת והגישה של אוסקר גלוך, והחליט שלא לעלות אותו ואת ערן זהבי למחצית השנייה, אחרי שהקפטן הציג יכולת חלשה. "אם מישהו חושב שזהבי יכול לצאת למתפרצות כשיטה, זה לא יעבוד", אמר שחקן בקבוצה, "צריכים שיהיה משחק מסודר. שיראו את התנועות שלו ויכניסו לו את הכדורים. טקטית עשו לנו בית-ספר מהרגע הראשון". לצערה של מכבי ת"א, גם המחליף פאפרה גויאגון הציג יכולת חלשה. אחת הביקורות המרכזיות בקבוצה הייתה כלפי דן גלזר, שנמצא בתקופה רעה מאוד וקיבל אתמול כרטיס אדום, אלא שגם הכניסה של דור פרץ במחצית השנייה לא שיפרה את המשחק של הצהובים. יונתן כהן שנחת בארץ כבר לפני יותר מחודש, עדיין לא קיבל דקות משחק, אבל לראשונה העונה הוא לפחות היה בסגל.
אחרי השער השני של באר-שבע אוהדי הצהובים התפרעו ומסתמן שאחרי אירועי הדרבי, הקבוצה שוב תעמוד לדין משמעתי בשל התפרעות אוהדים.