לאחר שנחתם המסמך מול זאב גרינברג והושג סיכום עם האחים שרון ואיציק ניסנוב, האחרונים הציבו דרישה חדשה בדרך למכירת הפועל תל אביב: התחייבות לשישה מינויים לתא הפלטינום באצטדיון בלומפילד – לכל החיים, כתנאי לחתימה על ההסכם. אדמונד ספרא מסרב – אך מוכן להתפשר על מינויים למספר שנים.
יש לציין כי דייויד מינצברג אינו צד בעניין, מכיוון שמדובר בסיכום עתידי שאינו חל עליו. מוקדם יותר החודש הושגה הסכמה על המתווה העסקי לרכישת המועדון מקבוצת הבעלות הנוכחית בראשות מינצברג (TAFP), שעליה פורסם לראשונה ב-ynet. הקבוצה הודיעה כי בכוונת הצדדים לחתום על הסכם מחייב בקרוב, ובכפוף למילוי כל התנאים המוקדמים, להשלים את העסקה לפני תחילת עונת 2024/25.
2 צפייה בגלריה
איציק ושרון ניסנוב
איציק ושרון ניסנוב
איציק ושרון ניסנוב. רוצים שישה מינויים לכל החיים
(צילום: ראובן שוורץ, עוז מועלם)
‏ספרא, המייסד והנשיא של חברת ההשקעות האמריקאית EMS, מסר אז: "לכבוד הוא לי להתקדם עם ההזדמנות לרכישת הפועל ת"א, מועדון כדורגל אייקוני, עם היסטוריה עשירה בישראל". עוד הוא ציין: "אשמח מאוד להתחיל את העונה ולחלוק את המסע הזה עם כל האוהדים המדהימים של הקבוצה, הקהל הטוב בישראל שהולך עם הקבוצה לכל מקום. עם הסגירה הסופית של העסקה, וביחד איתכם, נוכל להחזיר את הפועל ת"א לימי הזוהר שלה. אני מקווה לראות את כולכם צובעים את יציעי בלומפילד באדום בקרוב".
להודעה על ההסכמה קדמו כחודשיים וחצי של משא ומתן אינטנסיבי, כשסלע המחלוקת העיקרי היה חובות העבר ואופן חלוקתם בין הקבוצה האמריקנית לבעלים לשעבר מאיר תושב. זאת מאחר שספרא התעקש לאורך הדרך להיות בעל בית יחידי ועל כך שהוא יקבל את הקבוצה נקייה מחובות. החתימה בין קבוצת מינצברג לתושב על קיום הליך בוררות הסירה למעשה את המשוכה המשמעותית ביותר על קיום העסקה.
2 צפייה בגלריה
ספרא
ספרא
אדמונד ספרא. החתימה על העסקה מתעכבת
(צילום: עוז מועלם, Patrick McMullan / Getty Images)
EMS, שיושבת בניו יורק, היא חברה שעוסקת בהשקעות שונות ובנדל"ן. אדמונד הוא בנו של מואיז ספרא ז"ל, שנפטר ב-2014 והונו היה מוערך ב-2.2 מיליארד דולר. מואיז היה חבר בולט בקהילה היהודית בברזיל וב-2006 הוא מכר את אחזקותיו בבנק הברזילאי "בנקו ספרא". מלבד הבעלות על הבנק, היו למואיז אחזקות בבנקים נוספים בבעלות המשפחה במדינות אחרות.
אדמונד נשוי למריאל, בתו של המיליארדר הלבנוני-יהודי דייויד נחמד - אספן אמנות המתגורר במונאקו, שהונו מוערך ב-2.3 מיליארד דולר.