ליגת העל שלנו חוזרת בסוף השבוע הבא, אחרי פגרה לא קצרה אנחנו מודים שהתגעגענו מאוד לכדורגל ישראלי, והנה חמישה דברים ששווה לשים אליהם לב רגע לפני שריקת הפתיחה של 2024/25.
1. בעיית הזרים. נכון לעכשיו, קבוצות מתלוננות שקשה להביא זר "שובר שוויון" לליגת העל, והסיבה היא המלחמה. למכבי חיפה יש שני זרים רשומים בלבד (בהנחה שקורנו ושימיץ' אכן יעזבו) - עבדולאי סק ופרנצדי פיירו. לא כך ברק בכר חלם לפתוח את העונה. למכבי ת"א ארבעה (לפי דיווחים בתקשורת, הנרי אדו לא חלק מהתוכניות המקצועיות). האם מה שיכריע את העונה, זה הסגל הישראלי? זה יהיה קצת אירוני כי הקבוצות הגדולות תמיד דוחפות להגדיל את המכסה. חוץ מזה, שני זרים מעניינים מאוד כבר הגיעו לקבוצות אחרות, ועל כך בהמשך.
5 צפייה בגלריה
ז'רקו לאזטיץ'
ז'רקו לאזטיץ'
עם ארבעה זרים, נכון לעכשיו. לאזטיץ'
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
שחקן הכוכב האדום בלגרד קינגס קאנגווה מול שחקן מנצ'סטר סיטי קלווין פיליפס
שחקן הכוכב האדום בלגרד קינגס קאנגווה מול שחקן מנצ'סטר סיטי קלווין פיליפס
בעונה שעברה שיחק בליגת האלופות. קינגס קנגאווה
(AP Photo/Dave Thompson)
2. הפועל באר- שבע לאן? שאלה מעניינת נוספת היא, לאן הקבוצה של רן קוז'וך הולכת. האם המאמן שלקח מהאדומים את הגביע, יוכל להחזיר אותה למאבק האליפות? יש אוהדים שטוענים כי הקבוצה לא חיזקה מספיק את הסגל שלה. שם מסקרן שהגיע הוא קינגס קנגאווה הזמבי.
בעשור הקודם הוא שיחק במחלקת הנוער של באר-שבע, שלא התרשמה ממנו. קנגאווה דווקא הצליח להתקדם. הוא שיחק בארסנל טולה הרוסית ממנה הגיע לכוכב האדום בלגרד. העונה הראשונה שלו בסרביה הייתה טובה מאוד, אולם במהלך עונתו השנייה במועדון הוא הושאל לקורטרייק הבלגית. אפשאר לזהות אצלו את חוסר היציבות רק לפי הרזומה. השאלה המעניינת היא איזה קנגאווה באר-שבע תקבל, כי אם הוא ירגיש בנוח, הוא יהיה זר "שובר שוויון" (ע"ע סעיף מספר 1). אחרי האטה מסוימת, מחדשי המנויים התחילו להתעורר (9,000 נכון לאמצע השבוע), ובכל מקרה, טרנר לא יישאר עם קרחות אם הפועל באר-שבע תתחיל את העונה ברגל ימין. יש אוהדים שעוד רוצים לדעת לאן כל זה הולך, ואפשר להבין אותם.
5 צפייה בגלריה
קוז'וך
קוז'וך
חדש בבאר שבע. רן קוז'וך
(צילום: הרצל יוסף)
3. אולי הסיפור הכי מעניין של העונה, בית"ר ירושלים. אלמוג כהן וברק יצחקי בנו קבוצה מסקרנת, והאוהדים מגיבים לכך בטירוף. 5,000 הגיעו לאימון הפתיחה, קרוב ל-10,000 אוהדים קנו מנוי עונתי. השילוב של היכולת הטובה מסוף העונה שעברה, יחד עם הנכונות של ברק אברמוב להשקיע, קיבלה את אמון הקהל. והקהל של בית"ר, כולנו יודעים, יכול להיות שווה גול למשחק בטדי. שם מעניין שהגיע הוא פטריק טומאסי, שכיכב במכבי נתניה. אבל זה לא רק השמות שהגיעו ועוד יגיעו. יש תחושה שמישהו מנהל את העסק, בניגוד לשנים קודמות בהן שכונתיות הייתה השם השני של בית"ר ירושלים, לטוב ולרע. מה שבטוח, אם בית"ר תצליח העניין בליגה יעלה, אם בית"ר תרוץ לאליפות - חגיגות הגביע ייראו מינוריות לעומת מה שיילך בטדי בכל שבוע.
5 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר באימון
אוהדי בית"ר באימון
אוהדי בית"ר באימון
(אורן בן חקון, ONE)
4. את מכבי נתניה מסמנים באופן קבוע כסוס השחור של הליגה. היא לא מספיק גדולה כדי לרוץ לאליפות, ולא מספיק קטנה כדי לרדת ליגה. מה שבטוח, האוהדים רוצים תמיד לראות כדורגל התקפי וצריך להסיר בפניהם את הכובע על כך. יש לה את המאמן הנכון בשביל זה (מרקו בלבול), אבל כמו בכל עונה לא ברור למה אפשר לצפות מהסגל הזה.
פרדי ורגאס שהגיע אחרי עונה מצוינת בבני ריינה עלול להתגלות כלהיט של עונה אחת, מצד שני הוא באותה מידה יכול לפרוץ קדימה. איתמר שבירו קרע רשתות בקריית שמונה, בנתניה זה עוד לא קרה. אחמד סלמן הוא פוטנציאל ענק שטרם התממש. יש כאן סגל כיפי מאוד.
5 צפייה בגלריה
רכש מעניין של נתניה, פרדי וארגס
רכש מעניין של נתניה, פרדי וארגס
רכש מעניין של נתניה, פרדי וארגס
(עמרי שטיין, ONE)
5. את עירוני קריית שמונה ליגת העל כבר מכירה. היא תנסה לחזור להיות אי של יציבות בליגה הראשונה, למרות שהיא תמשיך לארח מחוץ לבית. סיפור העלייה שלה היה מרגש בגלל המצב הביטחוני, אבל בליגת העל אין הנחות. עירוני טבריה היא שאלה גדולה. קבוצה ללא ניסיון בליגת העל, יש לה את בני ריינה לקחת ממנה דוגמה, ואף אחד לא באמת יודע איך היא תראה. יכול להיות שכבר במחזור העשירי נדע שהיא הולכת לחזור לליגה הלאומית, אבל ראינו כ"כ הרבה הפתעות ואי אפשר להיות בטוחים בשום דבר