שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הורה לכנס ישיבת חירום בעקבות בדיקת "ידיעות אחרונות" ו-ynet, ממנה עלתה תמונה עגומה של זלזול המועדונים בליגת העל בתקנון ההתאחדות בנוגע להקצאת כרטיסי חייל.
אחרי ישיבה ארוכה הוחלט כי במסגרת הסכם התקצוב בין משרד התרבות והספורט, המינהלת וההתאחדות, שצפוי להיות מאושר בימים הקרובים ומהווה אספקת חמצן משמעותית למועדוני הכדורגל, יוכנס תנאי לפיו אם קבוצה תפר את תקנון ההתאחדות בנוגע להקצאת כרטיסים לחיילים, היא לא תקבל את הכספים המגיעים לה. מדובר בהתניה שמונעת הכנסה של מיליוני שקלים לכל מועדון והסעיף יועבר לבחינה משפטית.
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שער העיתון, 28.8.2022
שער העיתון, 28.8.2022
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", אתמול
השר טרופר, שהורה להכניס סעיף ובו הדרישה הזו, אמר אתמול: "מי שמשרת את המדינה, ראוי שיקבל מאיתנו יותר. נעשה הכל כדי שקבוצות ליגת העל ימכרו כרטיסים מוזלים לחיילי צה"ל בהקדם האפשרי. זה המינימום שאנו חייבים לעשות עבור החיילים והחיילות שלנו".
"בקרוב אנחנו נאשר את ההסכם בין המינהלת להתאחדות, מדובר בהסכם כספי של עשרות מיליוני שקלים, ובמסגרתו נכניס תנאי לפיו קבוצה שלא תקצה את מספר הכרטיסים הנדרש לחיילים, ולא תעניק להם הנחה של 50 אחוז, לא תוכל להיות חלק מההסכם ולקבל את ההקצבה", הסבירו גורמים שלקחו חלק באותה ישיבת חירום. בימים הקרובים תונחת על אנשי המינהלת הדרישה החד-משמעית של משרד התרבות והספורט, אותה הם יצטרכו להעביר הלאה למועדונים.
בהתאחדות, שם קיבלו עשרות תלונות מצד חיילים בשני מחזורי פתיחת העונה, מתכוונים להעמיד לדין, בין היתר את הפועל חיפה לאחר שזו לא הקצתה כרטיסי חייל לאוהדי הפועל ת"א.
בעקבות הבדיקה האמורה בעלי מועדונים מליגת העל שוחחו ביניהם כיצד לפעול בעניין, וניסו לאתר מנגנון שיסייע להם בהתמודדות מול הקצאת הכרטיסים הנדרשת במציאות שונה מזו שבה נכתב התקנון בהתאחדות. בין היתר, עלתה הצעה לתקנה לפיה אם מועדונים סוגרים ביניהם על מחיר אחיד של 50 שקלים, הם לא יידרשו להעניק את הנחת 50 האחוזים לחיילים. הבעלים טוענים כי בשל התייקרות הכרטיסים בשנים האחרונות מדובר במחיר לא ריאלי והם מנסים להעלות את התעריף האחיד לאזור של 80-70 שקלים.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א. יזכו לקנות כרטיסי חייל?
(צילום: עוז מועלם)
חברי הנהלת ההתאחדות, שהיו המומים מהממצאים שהוצגו בבדיקה, מתכוונים להציע לשנות את סעיף התקנון המחייב את הקצאת כרטיסי החייל ברוח התקופה הנוכחית. היו גם בעלי קבוצות בליגת העל שמחו על המהלך, שלטענתם נכפה עליהם: "אנחנו לא רואים שום התניה להקצאת כרטיסי חייל באירועי תרבות בארץ, אז למה רק בכדורגל?"
הסערה הנוכחית סביב הנושא לא הפריעה למועדונים להמשיך לגבות מחירים גבוהים בלי התחשבות בקהל הצרכנים: אוהדי הפועל באר-שבע התלוננו שנאלצו לשלם למשחק אמש נגד בית"ר ירושלים בפ"ת 104 שקלים, כשאוהדי מכבי ת"א משלמים למשחק הערב בנתניה מול הפועל חדרה 71 שקלים, בלי הנחה לחיילים.
פורסם לראשונה: 06:21, 29.08.22