המייל שנשלח מהמשרדים בכפר־גלים לאלו של שלונסק ורוצלאב, שבו ביקשה מכבי חיפה לממש את סעיף השחרור של שחקן הכנף הארגנטינאי־ספרדי מתיאס נהואל, שעומד על 2.5 מיליון יורו, הוא היקר ביותר אי פעם שעליו חתם יעקב שחר כבעלים של המועדון הירוק. נשיא הקבוצה הפולנית טען אתמול כי נהואל יישאר בוורוצלאב, אבל בחיפה מאמינים שיצליחו להשלים את ההעברה עד סגירת החלון מחר.
המועמדות של נהואל בן ה־27 עלתה בחיפה כבר במהלך העונה שעברה, ומסאי דגו העביר לילות לבנים רבים בצפייה בביצועיו, לבקשתו של גל אלברמן. בקבוצה הוחלט להנחית אותו בינואר, בטח אחרי שצ'ארון שרי חזר להולנד, אבל ורוצלאב עמדה על הרגליים האחוריות ולא הסכימה להעביר את הקשר, שלא החזיק אז בסעיף יציאה באמצע העונה. מי יודע, ייתכן שאיתו מכבי חיפה לא הייתה מאבדת את האליפות.
4 צפייה בגלריה
מתיאס נהואל במדי אולימפיאקוס
מתיאס נהואל במדי אולימפיאקוס
נהואל במדי אולימפיאקוס
(צילום: Marco Luzzani/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט לידיעות אחרונות
שער מוסף הספורט לידיעות אחרונות
שער מוסף הספורט לידיעות אחרונות
נהואל אמנם נחשב למחליף של שרי, אבל בסגנון המשחק הוא מזכיר יותר את ליאור רפאלוב, שחקן שמגיע מהכנף לאמצע ויכול לשחק בשתי העמדות הללו. הוא מגיע כתקווה הגדולה של חיפה להשתדרג אחרי שאיבדה לאחרונה אסים כמו פרנצדי פיירו, פייר קורנו, דניאל סונדגרן וענאן חלאילי, שמכירתם הכניסה לקופת המועדון כ־11 מיליון יורו. פתיחת העונה, שכללה הדחה מביכה מול סבאח בסיבוב הראשון של מוקדמות הקונפרנס־ליג, גרמה לבעל הבית להשתגע ולהוציא בחלון הנוכחי שמונה מיליון יורו - שלושה מיליון יורו יותר מאשר מיץ' גולדהאר למשל.
במכבי חיפה אומרים כי בכר התעקש על נהואל, למרות הקשיים הרבים במו"מ, כיוון שחסר לו שחקן בכנף שמאל שישלים את מערך ה־4־3־3 שהוא אוהב לשחק, כאשר קסנדר סברינה ישחק מימין. נהואל יכול לשחק גם באמצע מתחת לחלוץ, הוא טכני מאוד ויש לו בעיטה אדירה ברגל שמאל. זו גם הסיבה שהפולנים לא ממהרים לשחרר אותו. במועדון מספרים שבכר כבר שוחח איתו והבהיר לו שהוא רואה בו שחקן מוביל, מה שהגביר את הרצון של השחקן להגיע לארץ, בנוסף להכפלת שכרו.
4 צפייה בגלריה
מתיאס נהואל
מתיאס נהואל
דריבליסט מבריק. נהואל במדי ורוצלב
(צילום: Carsten Harz/Getty Images)
אחרי שבינואר כשל הניסיון להעבירו לחיפה, נהואל חתם על חוזה חדש בוורוצלאב, שכולל גם סעיף שחרור של 2.5 מיליון יורו. הירוקים הציעו עליו 1.6 מיליון יורו, אבל הפולנים סירבו והרעיון נזנח. אלא שאחרי שלא נמצאו חלופות איכותיות, הוחלט ביום ראשון ללכת בכל הכוח על נהואל. בוורוצלאב עוד עושים שרירים, בטענה שסעיף השחרור תקף רק עד סגירת חלון ההעברות באירופה בשבוע שעבר, אבל בחיפה מאמינים כאמור שהעסקה תיסגר ב־24 השעות הקרובות.

הכל התחיל ברוסאריו

נהואל נולד ברוסאריו, כמו לאו מסי, ועבר לספרד בגיל 14 אחרי שקיבל הזמנה להצטרף למחלקת הנוער של ויאריאל. הוא סומן ככישרון אדיר, אבל עדיין לא מיצה את הפוטנציאל שלו ברמות הגבוהות. עוד לפני שמלאו לו 16 הוא הופיע בקבוצת המילואים של המועדון, ובגיל 17 ערך הופעת בכורה בבוגרים של ויאריאל, מה שהצית קרב על שירותיו: גם בספרד וגם בארגנטינה הגדירו אותו כיורש של מסי, ורצו לראות אותו במדים שלהן. הארגנטינאים ערכו שיחות עם הוריו בניסיון לשכנע אותו לייצג את המולדת, אבל הספרדים ניצחו. הוא הבקיע את השער השני ב־0:2 על רוסיה בגמר היורו עד 19 ב־2015, כשלצידו שיחקו שמות כמו רודרי, מרקו אסנסיו, מיקל מרינו, דני סבאיוס והשוער אונאי סימון.
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
מתעקש עליו. בכר
(צילום: ראובן כהן)
הוא המשיך לנבחרת הצעירה, ובינתיים הספיק לעבור לריאל בטיס ואחרי שנה וחצי החל לשחק בקבוצת המילואים של ברצלונה. אלא שבאותה עונה הוא לא שמר על יציבות והקבוצה ירדה ליגה, מה שהוביל אותו לצאת למסע נדודים שכלל את אולימפיאקוס, לה קורוניה, טנריפה, אוביידו ולבסוף ורוצלאב, שם סיים את העונה שעברה עם תשעה שערים ושני בישולים. הוא נחשב לשחקן טכני ברמה גבוהה ודריבליסט מבריק, אבל הוא לא תמיד הצליח להפוך את היכולת הזו למספרים, ובעבר גם ספג ביקורת על אנוכיות ועזרה לקויה להגנה כשזקוקים לו. הוא גם הסתבך בעבר בשני אירועים אלימים, עם סטירה לשחקן בליגה הספרדית השנייה ונגיחה בפניו של שחקן בליגה הפולנית.
את הקיץ הנוכחי פתח נהואל מצוין במוקדמות הקונפרנס־ליג, עם צמד ובישול נגד ריגה ובישול מול סנט־גאלן, אבל גם עם הרחקה משלושה משחקים בשל קטטה בסיום משחק ההדחה נגד השווייצרים. בנקודה הזו חלה ירידה משמעותית אצל הקשר, מה שגרם לביקורת עליו, כולל דיווחים על חוסר חשק והרגשת מיצוי של הליגה הפולנית, שבה לא סיפק העונה מספרים. ורוצלאב, שנאבקה בעונה שעברה על האליפות, מדורגת אחרי שישה משחקים במקום ה־17 והלפני־אחרון. "הוא שחקן דו־פרצופי", נכתב בתקשורת הפולנית. "ורוצלאב חייבת שהוא יהיה במיטבו בשביל לשרוד בליגה, ובאירופה ראינו אותו במיטבו. הקבוצה שיחקה טוב כשהוא שיחק טוב. בליגה אנחנו רואים שחקן אחר לגמרי, בטח לאחר שהופיעה ההצעה שייתכן ונכנסה לו לראש".
בחיפה מקווים שהם יקבלו את הגרסה החיובית של נהואל, וציינו שבשיחות איתו הם התרשמו שמדובר בשחקן שקט, שלו ורגוע שמתאים מאוד לאופי של המועדון. מבחינה מקצועית, השאלה היא אם בכר מתכוון להשתמש בנהואל כקיצוני שמאלי, מקום שבו משחק גם דולב חזיזה שמתקשה לחזור מפציעה, או באמצע לצידו של דיא סבע. חיפה הביאה את סברינה כקיצוני ימני והיא מנסה להחתים גם חלוץ מרכזי במקום פיירו, כך שמעניין יהיה לראות כיצד ישתלב במערך הזה דין דוד. יחד עם סבע והרכש החדש, מכבי חיפה תהיה משופעת באיומים על השער מחוץ לרחבה, דריבלים ובעיקר מהירות בכנפיים - עם גיבוי מאחור של מחמוד ג'אבר, עלי מוחמד ואיתן אזולאי. אם מכבי חיפה רוצה להחזיר אליה את האליפות, לנהואל יהיה תפקיד חשוב מאוד בכך. דבר אחד בטוח, את שיא ההעברות במועדון הוא כבר עומד לשבור.
פורסם לראשונה: 01:30, 17.09.24