הניצחון אתמול (שבת) של הפועל באר-שבע, 1:2 על הפועל חדרה, שחרר הרבה לחץ מהקבוצה של רן קוז'וך. הפעם הקודמת שהדרומיים ניצחו הייתה במחזור הראשון, לפני כמעט חודש, 0:1 על עירוני קרית שמונה, ומאז הקבוצה סיימה ב-0:0 ללא נקודות את המשחק מול בני סכנין (בעקבות המהומה שגרמה לביטול המשחק) והפסידה 1:0 למכבי ת"א.
המארחת הפגינה אתמול הרבה בגרות כשהצליחה לחזור מפיגור לניצחון לאחר שספגה שער ממש על סף הירידה להפסקה. למזלה, שני שחקנים שהצטרפו בקיץ האחרון, אליאל פרץ ופול גריטה, כבשו שערי בכורה והפכו עבורה את התוצאה.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר-שבע חוגגים
שחקני הפועל באר-שבע חוגגים
חזרו לנצח. שחקני הפועל באר-שבע חוגגים
(צילום: הרצל יוסף)
במהלך המחצית הראשונה נכפו על קוז'וך שני חילופים בגלל פציעות. תחילה היה זה הקשר ההתקפי זאהי אחמד, שנפגע בכף הרגל, ואז הבלם אור בלוריאן ספג מכה בראשו והרופאה החדשה של הקבוצה, ד"ר חנה קרמיקו, אסרה עליו לחזור לשחק.
אחמד עבר במהלך הלילה בדיקות, והתגלה כי הוא סובל משבר בכף הרגל. הוא יעבור במהלך היום ניתוח ולאחריו יחל בהליך שיקום ומעקב עם הצוות הרפואי במועדון. בלוריאן עבר במהלך הלילה מספר בדיקות, והן נמצאו תקינות. הוא ינוח מספר ימים ולאחריהם צפוי לחזור לפעילות.
את מקומו של בלוראין תפס הקשר ההתקפי אנטוניו ספר, מאחר שעל הספסל של באר-שבע לא היה אפילו שחקן הגנה אחד. ביציע ישבו שני בלמים פצועים: איתן טיבי שסובל מרגישות בשריר והקפטן מיגל ויטור, שצפוי לחזור רק לקראת סוף חודש נובמבר. שחקן נוסף בסגל שיכול לשחק כבלם, מריאנו בריירו, נמצא בטיפולים בארגנטינה בעקבות פציעה בברכו. כך יצא שהמגן הימני גיא מזרחי תופקד כבלם וטעות שלו הובילה לשער של חדרה.
בסיום הסביר קוז'וך מדוע לא נכלל בסגל בלם מקבוצת הנוער: "גם לנוער יש את המשימות שלהם וגם להם יש בעיה של שחקנים בחוליית ההגנה, לכן לא יכולתי לקחת מהם שחקן". בעוד הצפי שבלוריאן יתאושש במהרה, הפציעה של אחמד בקרסול עלולה להיות חמורה יותר וחמצבו יתברר לאחר צילום שהוא יעבור.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר-שבע
אוהדי הפועל באר-שבע
אוהדי הפועל באר-שבע
(צילום: הרצל יוסף)
קצת פחות מ-9,000 אוהדים נכחו אתמול במשחק. בלטו בהיעדרם כ-100 מחברי ארגון אוהדי הקבוצה שמחרימים את המשחקים עד סיום עונש ההרחקה של 20 מחבריהם בעקבות מאורעות המשחק נגד סכנין. בהיעדרם, העידוד מהיציע היה מאוד חלש ובמועדון מקווים שחברי הארגון שלא מורחקים יחזרו לעודד. "אני מקווה שהניצחון הזה יעורר בהם את החשק לחזור. אנחנו צריכים אותם", אמר קוז'וך.
המוחתם הטרי, דן ביטון, שחזר לקדנציה שנייה בשבוע שעבר במועדון נעוריו, זכה לקהלת פנים מרגשת מהקהל וכשנכנס כמחליף גם הציג מספר מהלכים טובים. במועדון מצפים שהשחקן, שקיבל את החולצה המחייבת עם המספר 10, יוביל בקרוב את הקישור של הקבוצה.