לאחר המהומות ביום ראשון לפני פתיחת משחק ליגת העל בין הפועל באר-שבע ובני סכנין שגרמו לביטולו, בבית הדין של ההאחדות לכדורגל החליטו להעמיד לדין את שתי הקבוצות. תובע ההתאחדות, עו"ד גלעד ברגמן, דורש עונש של הפחתת נקודות לשתיים, קנסות כספיים ואיסור קהל חוץ למספר משחקים, בנוסף לכך שתוצאת המשחק תוכרז כ-0:0 ללא נקודות.
הפועל באר-שבע תואשם בהתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, התפרצות לשדה המשחק בנסיבות מחמירות ופגיעה ע"י אוהדים, בעוד בני סכנין תואשם בסירוב לעלות לשחק, התפרצות לשדה המשחק, התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, קריאות גזעניות ו/או פוגעניות ופגיעה ע"י אוהדים. הדיון יתקיים ביום רביעי בשבוע הבא (11 בספטמבר) בשעה 16:00.
1 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר-שבע פורצים לכר הדשא כדי להתעמת עם אוהדי סכנין
אוהדי הפועל באר-שבע פורצים לכר הדשא כדי להתעמת עם אוהדי סכנין
תובע ההתאחדות דורש עונשים מחמירים. המהומה בטרנר
(צילום: הרצל יוסף)
אוהדי הפועל באר-שבע פורצים לכר הדשא כדי להתעמת עם אוהדי סכנין
(צילום: לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים)
אבו יונס: "מבקש מהאוהדים לכבד את ההמנון"
(ONE)
בנוסף, משטרת באר-שבע עיכבה לחקירה לפנות בוקר 11 מאוהדי הקבוצה הדרומית בשל האירועים, זאת בנוסף ל-12 מאוהדי שתי הקבוצות שנעצרו ביום המשחק. מהמשטרה נמסר כי בכוונתה "להמשיך במלאכת איסוף הראיות ואיתור חשודים מעורבים נוספים לחקירה, להרחיקם ממגרשי הספורט לתקופה ממושכת ולמצות עימם את הדין על ידי הגשת כתבי אישום פליליים נגדם".
כזכור, חלק מאוהדי סכנין עמדו עם הגב למגרש בעת נגינת ההמנון הלאומי לפני המשחק, ובתגובה עשרות אוהדי באר-שבע פרצו לכר הדשא חמושים במקלות והחלו להתעמת איתם. המשחק הופסק ולאחר מכן גם בוטל, אחרי ששחקני סכנין סירבו לעלות למגרש.
בדו"ח של שופט המשחק, אוהד אסולין, נכתב: "בזמן ההמנון הלאומי עשרות מאוהדי בני סכנין סובבו את גבם. יש לציין שהשופט הרביעי דקל צינו והמשקיף ראו את האירוע. במהלך לחיצת הידיים לפני פתיחת המשחק, בערך בשעה 19:57 פרצו עשרות אוהדים מכיוון היציע הדרומי שאוכלס על ידי אוהדי הפועל באר-שבע לכיוון יציע סכנין, במקביל מספר אוהדים מהיציע הצפון מזרחי המאכלס את אוהדי סכנין ירדו לכיוונם לכר הדשא".
עוד ציין אסולין בדו"ח כי מפקד המשטרה, סנ"צ יוסף אסופי הבהיר לאנשי סכנין כי הכוחות ערוכים לשמור על הסדר ושניתן לקיים את ההתמודדות. עם זאת, יו"ר סכנין מוחמד אבו יונס הודיע להם כי שחקני האורחת לא מסוגלים לשחק ולכן קיבלו החלטה לא לעלות שוב לכר הדשא.